ربیعی: سلیقه داورس در گرفتن پنالتی کارساز است

سرمربی تیم مس رفسنجان گفت: پنالتی دوم استقلال، مشابه پنالتی پرسپولیس در مقابل ما بود. اگر این پنالتی درست بود، چرا مشابه همین پنالتی در دربی برای استقلال گرفته نشد آنجا هم دو بازیکن با هم برخورد داشتند و نباید سلیقه‌ی داوری در موقعیت‌های اینچنینی پیاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ربیعی، در نشست خبری پس از دیدار مقابل استقلال، اظهار کرد: به تیم استقلال و هوادارانش تبریک می‌گویم و به مجموعه تیم رفسنجان و بازیکنان خدا قوت می‌گویم.بازی از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود. اگر قرار باشد مثل قبل بگویم اینجا این‌طور شد و آن‌جا آن‌طور، درست نیست در حال حاضر تیم استقلال برده است و به آنان تبریک میگویم ولی پنالتی دوم استقلال، مشابه پنالتی پرسپولیس در مقابل ما بود. اگر این پنالتی درست بود، چرا مشابه همین پنالتی در دربی برای استقلال گرفته نشد آنجا هم دو بازیکن با هم برخورد داشتند و نباید سلیقه‌ی داوری در موقعیت‌های اینچنینی پیاده شود.

وی در خصوص روند بازی، بیان کرد: در نیمه دوم فرصتی به استقلال ندادیم و یک پنالتی و یک گل از طرف خودمان باعث شد که تیم استقلال به گل برسد. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم سه موقعیت صد در صد داشتیم که به گل تبدیل نشد. من دیروز گفته بودم تهاجمی بازی خواهیم کرد و عقب‌نشینی نمی‌کنیم. امروز بیش از ۶۰، ۷۰ دقیقه حریف را از بالا پرس کردیم. فکر می‌کنم نباید می‌باختیم اما باختیم.

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص ورود سیستم VAR به فوتبال ایران لازم است یا خیر، گفت: ۱۲۰ درصد لازم است. در شرایطی که نتیجه یک بر یک بود پنالتی تیم حریف در دقیقه ۵۸ و زمان حمله ما اتفاق افتاد، این موضوع کار را سخت می‌کند. تیم مس رفسنجان برای دومین در لیگ برتر حضور دارد و اگر توانایی تحت فشار گذاشتن استقلال در ورزشگاه آزادی را دارد، تیم قابل تحسینی است. من نباید تیم خود را تحسین کنم بلکه خبرنگاران و کارشناسان باید این کار را انجام دهند. من از حق تیمم می‌خواهم دفاع کنم. پنالتی برای حریف رخ داد که در دربی نیز مشابه اش رخ داده بود، همین صحنه در بازی ما با پرسپولیس هم اتفاق افتاد. ضربه ژستد به بیرون رفت اگر برخوردی هم بین بازیکن ما با وی بود پس از زدن ضربه اتفاق افتاد. بازیکن ما اجازه داد مهاجم حریف ضربه‌اش را بزند و سپس با وی برخورد کرد. اینکه ما استقلال را تحت فشار قرار دادیم، چیزی از ارزش‌های استقلال به عنوان صدرنشین تیم کم نمی‌کند. باید روی خودمان بیشتر کار کنیم و بیشتر زحمت بکشیم.

ربیعی در خصوص اینکه تیمش دو بار دروازه استقلالی را باز کرد و عمل کرد خوبی مقابل بهترین خط دفاعی لیگ داشت، بیان کرد: در این مورد دیگران باید نظر بدهند.

وی با اشاره به عملکرد و اشتباهات خط دفاعی مس رفسنجان، تصریح کرد: خط دفاعی ما خوب است امروز عقیل کعبی اشتباه کرد اما وی در این دو سال کلی بازی خوب برای تیم من داشته است با یک اشتباه قضاوتش نمی‌کنم. زمانی که می‌خواهیم از عقب بازی‌سازی کنیم چنین اشتباهاتی نیز پیش می‌آید. خط دفاعی تیم باید پاس بدهد و از عقب بازی‌سازی کند. در پنج دقیقه اول بازی را خوب شروع نکردیم و کاملاً مشخص بود که تیم تحت تأثیر حریف است.

ربیعی در پاسخ به یک خبرنگار مبنی بر اینکه منظور تعداد گل خورده مس است، گفت: پنالتی اول استقلال درست بود. زمانی که تیم بازی رو به بالا انجام می‌دهد، یکسری اشتباه در عقب زمین رخ می‌دهد ما موقعیتی به استقلال ندادیم. نوع بازی استقلال قابل احترام است، بازی استقلال بر روی مهاجم نوک‌شان است که ما آن را پوشش دادیم و از کم‌ترین موقعیت داده شده به استقلال، سه گل خوردیم. دو پنالتی که درباره دومی‌اش بحث است و یک گل با اشتباه خودمان خوردیم. به این دلیل که امید گل زیادی به تیم مقابل ندادیم از عملکرد خط دفاعی مان راضی هستم اما باز هم کار کرده و این نقطه‌ضعف‌ها را هم ترمیم می‌کنیم.

وی در خصوص میزان رضایتش از عملکرد گادوین منشأ، تصریح کرد: از عملکرد تمام بچه‌ها راضی هستم. تیم ما امروز خودش را ثابت کرد. میانگین سنی تیم ما پایین است. لیست تیم بزرگسال ما ۱۶ نفر است که محمد انصاری نیز مصدوم است. در واقع ۱۵ بازیکن بزرگسال داریم و سایر نفرات جوان و زیر ۲۳ سال هستند. از همه نفرات‌مان مثل فراز امامعلی، محمدحسین کریم‌زاده، مجید علیاری، محسن آذرباد و … راضی هستیم. با نهایت احترام به استقلال مستحق دریافت ۳ گل و شکست نبودیم.

کد خبر 547427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.