خانه‌های قدیمی را اجاره و به دلخواه خود بازسازی کنید

امروزه تقریباً یافتن مسکن ارزان قیمت در همه شهرهای دنیا یک چالش است؛ از آنجایی که تعداد کمی از مردم توانایی خرید خانه را دارند، تقاضا برای اجاره به شدت افزایش یافته است و به این ترتیب قیمت اجاره‌بها افزایش یافته است و یافتن مسکن در حد توان اغلب افراد را دشوار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جست‌وجوی راه‌حلی برای این مشکل، شورای منطقه Brno-střed در چک طرحی را ابداع کرده است که به مردم اجازه می‌دهد خانه‌ای در مرکز تاریخی شهر با قیمتی مقرون به صرفه اجاره کنند. علاوه بر این به آن‌ها این امکان را می‌دهد که آپارتمان را به هر شکلی که تمایل دارند تعمیر و بازسازی کنند. این بدان معنی است که آن‌ها می‌توانند دیوارها را به هر رنگی رنگ آمیزی کنند و تغییرات اصلاحی مورد نظر خود را داشته باشند.

پس از این، شورای منطقه هزینه تعمیرات را از اجاره کسر می‌کند. با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که حداکثر مبلغی که منطقه می‌تواند بازپرداخت کند ۲۵۰۰ کرونای چک (۱۰۱ یورو) شامل مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر متر مربع است. علاوه بر این، تعمیرات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به این معنی که یا باید یک شرکت حرفه‌ای را برای انجام این کار استخدام کنید یا مهارت انجام آن را به تنهایی داشته باشید.

خانه‌های قدیمی را اجاره و به دلخواه خود بازسازی کنید

ماه گذشته، شورای منطقه به اشتراک گذاشت که تعدادی از واحدهای مسکونی در خیابان‌های بایروا، یوزفسکا، ماساریکوا، اورلی، سولنیچینی و توچکووا را بر اساس امتیازهای این طرح برای اجاره در نظر گرفته است. علاقه مندان به اجاره و بازسازی آپارتمان می‌توانند تا ۳۱ ژانویه درخواست خود را به شورای منطقه ارائه دهند.

برای تسهیل بیشتر روند اجاره و نوسازی، شورای منطقه برنو-سترد، قبل از دادن آپارتمان‌ها به مستأجران، تعمیرات چالش برانگیزتری را انجام خواهد داد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • از بین بردن قطعات و وسایل آسیب دیده
  • افزودن سیستم‌های جدید آب، گاز، سیم کشی و گرمایش
  • نوسازی پنجره‌ها و درهای ساختمان‌های تاریخی برای بازگرداندن آنها به شکوه سابق
  • جایگزینی ترکیبات کف ساختمان
  • انجام تغییرات چیدمان، مانند ساخت حمام جداگانه

خانه‌های قدیمی را اجاره و به دلخواه خود بازسازی کنید

شهردار منطقه Brno-střed، نیز گفته است که با این اقدام به کسانی که به اندازه کافی برای خرید خانه پول ندارند، این فرصت داده می‌شود تا مسکن‌های مقرون به صرفه اجاره و سلایق خود را به آنها اضافه کنند.

کد خبر 547360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.