تکذیب کلیپ انباشت زباله‌های عفونی در مراکز بهداشتی/ویال‌های واکسن عفونی نیست

معاون مرکز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: کلیپ منتشر شده از تجمع زباله‌های عفونی در مراکز بهداشتی قابل پذیرش نیست و به هیچ عنوان این زباله‌ها عفونی نبوده و ویال‌های واکسن تزریقی کرونا به همشهریان است.

محمدباقر رضاعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کلیپ منتشر شده از انباشت و دپوی زباله‌های عفونی و خطرناک پسماندهای بیمارستانی رها شده در محوطه مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در فضای مجازی، اظهار کرد: این کلیپ منتشر شده و موارد اعلام شده قابل پذیرش نیست و به هیچ عنوان این زباله‌ها عفونی نبوده است؛ این زباله‌ها ویال‌های واکسن تزریقی کرونا به همشهریان است که مطابق دستورالعمل این ویال‌ها را در این جعبه‌های زرد رنگ قرار دادیم.

وی اضافه کرد: باید این ویال هر چند روز یک‌بار از مراکز تجمیعی واکسیناسیون جمع‌آوری شوند و این زباله‌ها عفونی و خطرناک نیستند و مطابق برنامه‌ریزی‌ها این ویال‌های واکسن از همه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان اصفهان در مراکز بهداشت یک و دو جمع‌آوری می‌شوند.

قرارداد با شرکت‌ها و جمع‌آوری زباله‌های عفونی

معاون مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تاکید کرد: این ویال‌ها بعد از جمع‌آوری از مراکز واکسیناسیون در جعبه‌های زرد رنگ ویال واکسن ریخته می‌شود و با هماهنگی با مرکز بهداشت استان اصفهان برای خرد کردن و دفع نهایی ارسال می‌شوند.

رضاعلی تصریح کرد: برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مراکز بهداشتی با چند شرکت‌ها قرارداد داریم و سرنگ‌ها، سرسوزن‌ها، پنبه و پدهای الکلی تحویل این شرکت‌ها داده می‌شود، معمولاً نیروهای این شرکت‌ها روزانه به مراکز واکسیناسیون برای جمع‌آوری این موارد مراجعه دارند.

وی خاطرنشان کرد: اما ویال‌های واکسن اصلاً عفونی نیستند و بیشتر جنبه حراستی برای تحویل نهایی و معدوم شدن دارند تا در آینده مشکلی وجود نداشته باشد، بنابراین قبل از دفع نهایی برای شمارش و تحویل نهایی ابتدا به مراکز بهداشت یک و دو شهرستان اصفهان تحویل داده می‌شوند.

کد خبر 547297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.