نرم‌افزار Game Launcher چیست؟+ کاربرد، قابلیت‌ها و نحوه راه‌اندازی

نرم‌افزار Game Launcher در تلفن‌های همراه سامسونگ قرار دارد و کاربران با فعال‌سازی آن به قابلیت‌های بسیاری دست می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ برای اجرای بازی‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای قرار داده است که این قابلیت‌ها به واسطه دو مجموعه نرم‌افزار Game Launcher و Game Tools برای کاربران قابل استفاده خواهد بود؛ این دو مجموعه برای اولین بار در هنگام عرضه گوشی Galaxy S7 معرفی و تا کنون در اکثر تلفن‌های همراه سامسونگ قابل استفاده خواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر این برنامه، شناخت قابلیت‌ها و نحوه راه‌اندازی آن می‌پردازیم:

نصب و تنظیمات اولیه Game Launcher

این نرم‌افزار در تمامی تلفن‌های هوشمند سامسونگ قرار دارد و افراد می‌توانند از طریق منوی برنامه‌های دستگاه خود به آن دسترسی پیدا کنند، اما اگر نمی‌توانید Game Launcher را در منوی برنامه‌ها بیابید به نوار جستجوی بالای منو رفته و نام آن را تایپ کنید؛ اگر با گذراندن این مراحل باز به نرم‌افزار دسترسی ندارید به منوی تنظیمات دستگاه رفته، وارد قسمت Advanced features شده و گزینه Game Launcher را فعال کنید.

انتقال بازی‌ها به صفحه Game Launcher

با فعال کردن این نرم‌افزار و ورود به آن به طور خودکار اکثر بازی‌های شما به Game Launcher اضافه می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید با تأیید درخواست برنامه که پس از اولین ورود نمایش داده می‌شود بازی‌ها را از صفحه برنامه حذف و به Game Launcher منتقل کنید؛ البته در این هنگام ممکن است برخی از بازی‌ها شما به این نرم‌افزار منتقل نشود که برای انتقال آن‌ها به صورت دستی باید بر روی آیکون سه نقطه نرم‌افزار کلیک و سپس گزینه Add Apps را انتخاب کنید تا به پنجره اضافه کردن برنامه یا بازی مورد نظر منتقل شوید.

نحوه استفاده از قابلیت‌های Game Tools

برای استفاده از قابلیت‌ها این بخش باید از طریق دکمه موجود در پایین و سمت راست منوی اصلی نرم‌افزار صفحه آن را باز کنید؛ در منوی طراحی شده نوار لغزنده‌ای قرار دارد که اگر آن را به سمت چپ ببرید در هنگام اجرای بازی‌ها مصرف بهینه انرژی در الویت قرار می‌گیرد، اما با تغییر مکان به سمت راست دستگاه نهایت تلاش خود را برای ارائه بهترین عملکرد ممکن به نمایش می‌گذارد؛ البته این بخش در نسخه جدید نرم‌افزار در منوی بالا سمت چپ صفحه اصلی و قسمت Game performance قرار گرفته است.

قابلیت‌های Game Tools در هنگام بازی

امکانات این بخش تنها محدود به قبل از بازی نیست و در هنگام اجرای بازی نیز قابلیت‌ها ویژه‌ای برای کاربران قرار گرفته است؛ برای دسترسی به این قابلیت‌ها کافیست در هنگام بازی نوار اعلان‌ها را به سمت پایین کشیده و گزینه Top to open game Booster را انتخاب کنید؛ با این کار پنجره‌ای جدید بر روی صفحه باز می‌شود که شامل قابلیت و ویژگی‌های بسیار کاربردی است. برخی از این قابلیت‌ها عبارت است از:

  • باز کردن نرم‌افزارهای کاربردی در حین بازی: هنگامی که صفحه Game Tools را در حین بازی بازکنید در قسمت بالایی آن نوار کوچکی است که معمولاً شامل سه نرم‌افزار می‌باشد؛ این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام بازی یکی از نرم‌افزارهای موجود در کادر (مانند تلفن) را در پنجره‌ای کوچک و جداگانه باز کنید به طوری که دیگر نیاز نیست از بازی خارج شوید.
  • Priority mode: اگر این قابلیت را در حین بازی فعال کنید تلفن به طور خودکار الویت را با اجرای بازی قرار می‌دهد و در آن هنگام پیام و تماس‌های تلفن شما مسدود خواهد شد تا تداخلی با بازی ایجاد نکند.
  • صفحه مشخصات: در کنار قابلیت Priority mode صفحه‌ای قرار دارد که در آن مشخصات تلفن شما در حالت بازی مانند شرایط باتری و دمای تلفن قرار گرفته است.
  • Touch protection: با فعال سازی این قابلیت لمس صفحه قفل می‌شود، اما از بازی خارج نمی‌شوید.
  • Screenshot: این قابلیت از صفحه بازی عکس می‌گیرد.
  • Record: با کلیک بر این گزینه دستگاه شروع به فیلم‌برداری از صفحه گوشی در هنگام بازی می‌کند که این قابلیت برای بسیاری از گیمرها کاربردی است.

قابلیت بررسی عملکرد در اجرای بازی به واسطه Game launcher

این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده، می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی از بازی‌های اجرا شده، تهیه و به نمایش بگذارد؛ همچنین نرم‌افزار به صورت خودکار بازی‌ها را بر اساس سبک طبقه بندی می‌کند و مدت زمان صرف شده برای هر بازی را در بازه زمانی هفتگی، ماهانه و به صورت کلی نمایش می‌دهد؛ این قابلیت برای تک تک بازی‌ها نیز در دسترس است و شما می‌توانید با کلیک بر بازی مورد نظر مدت زمان اجرا، فضای اشغال شده، میزان مصرف اینترنت، تاریخ نصب و آخرین تاریخ اجرا آن را مشاهده کنید؛ همچنین در این منو ویدئوهای ضبط شده از طریق قابلیت Record به صورت یک میانبر نمایش داده شده است و کاربران می‌توانند با لمس هر کدام از میانبرها ویدئو مربوطه را مشاهده کنند؛ البته تماشای این ویدئوها از طریق گالری نیز امکان پذیر است.

کد خبر 547293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پریچهر US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام غیر فعال کردنش چطوریه من دارم با گوشیم کار میکنم مدارم تبلیغ بازی ب صورت تصویری میاد روی کل صفحه گوشیم ک اگ روش بزنی میری توی گوگل پلی. نمیخوام بیاد چیکار کنم