عین الاسد آغاز انتقام بود

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه هجدهم دی‌ماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عین الاسد آغاز انتقام بود» به بررسی سالگرد حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد پرداخت و نوشت: ابعاد وجودی حادثه تروریستی فرودگاه بغداد و به تبع آن برخورد موشکی ایران با پایگاه امریکایی در عراق، فراتر از زمان و مکانی بود که در آن روی داد. سطح تروریستی عملیات تروریست‌های امریکایی و نیز سطح گسترده ابعاد آن به جایگاه بین‌المللی سردار سلیمانی مرتبط بود. مجموعه فعالیت‌ها و شبکه سازی‌های نیروی قدس سپاه با محوریت سردار سلیمانی در طول دو دهه گذشته، بستر اصلی شکل‌گیری طرح ترور را تشکیل داد.

به عبارت دیگر، ترور شهید سلیمانی اقدامی مقابله‌ای و پسینی با مجموعه فعالیت‌های ضد امپریالیستی او در دهه‌های گذشته بوده است و ایالات متحده بین‌الملل در پاسخ به آن اقدامات، ناچار به حذف فیزیکی حریف می‌شود. میزان تأثیرگذاری شخصیت شهید سلیمانی در این واقعه از مجموعه نظرات و تحلیل‌های صاحبنظران و کارشناسان غربی در طول دهه گذشته قابل برداشت است. به طور کلی دستاوردهای حضور ایران در میدان و نقشه‌های ژئوپلیتیک منطقه از نگاه غربی‌ها وابستگی مستقیمی با سردار سلیمانی داشته است.

عین الاسد آغاز انتقام بود

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ادای احترام ایران به شهدا» به بررسی تشییع پیکر شهدای گمنام در کشور پرداخت و نوشت: «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه افلاکیان؛ فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه شهادتشان کشور را با رایحه معنویت و جهاد، معطر می‌سازند و پرچم افتخار به خون‌های ریخته شده در راه اسلام و قرآن را بیش از پیش به اهتزاز درمی‌آورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علی‌ها مبشّر ابدیت یاد و خاطره آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد، ان‌شاءالله. به ارواح طیبه این شهیدان و به چشم‌ها و دل‌های منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود می‌فرستم و فضل و رحمت فزاینده پروردگار را برای همه آنان مسئلت می‌کنم.»

این متن درود و ابراز احساسات رهبر معظم انقلاب نسبت به شهدایی است که روز پنج‌شنبه در تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران تشییع شدند؛ شهدایی آمده از زمانی دور، از دهه ۶۰ و روزهای مقاومت مقابل متجاوزان بعثی، آمده‌اند تا یادمان بیاورند از همان سال‌های دور آنچه ایران را ایران نگه داشت، مقاومت بود و لاغیر؛ مقاومت تا پای جان. این ادای احترام یک رهبر و یک فرمانده است به سربازان وطن، همراه با خیل عظیم هم‌وطنانی که به پیکرهای آمده آنان ادای احترام می‌کند.

همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر پاک و مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۴ شهر کشور تشییع شد. در تهران نیز مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد. برخی از این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸ و تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷، تعداد دیگری از آن‌ها مربوط به عملیات‌های والفجر یک، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق، برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار، بخشی دیگر از آن‌ها مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله و برخی دیگر نیز از عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند که تفحص شده‌اند.

همزمان با تهران، مراسم تشییع شهدا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان برگزار شد.

عین الاسد آغاز انتقام بود

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌درپی غرب‌» نوشت: همزمان با هشتمین دور جدید مذاکرات وین، طرف غربی با رویکرد غیرسازنده و با هدف فشار به ایران به تکرار تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی و مصنوعی روی آورده است.

به باور کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و خارجی آنچه باعث شده تا آمریکا و اروپا به طرح ضرب‌الاجل‌های پی‌درپی روی بیاورند این است که طرف‌های غربی به این تحلیل رسیده‌اند که هرچه زمان بگذرد از یکسو پوشالی بودن تهدیدات و کم اثر بودن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بیش از گذشته عیان می‌شود و از سوی دیگر، ایران به پیشرفت‌های بیشتری در حوزه فناوری هسته‌ای دست پیدا می‌کند.

طی سال‌های گذشته بسیاری از رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف و تأکید کرده‌اند که آمریکا هرچه در چنته داشته خرج کرده و اساساًً برگ برنده‌ای در قبال جمهوری اسلامی ایران ندارد.

عین الاسد آغاز انتقام بود

کد خبر 547244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.