اجرای طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» در ملایر

شهردار ملایر گفت: طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» برای دومین سال متوالی با هدف افزایش سرانه فضای سبز، جایگزینی درختان خشک و شکسته شده و رفع کمبودهای فضای سبز شهری، به همت سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با کاشت نهال در بلوارها و بوستان‌های سطح شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، مجید فرجی اظهار کرد: خشکسالی‌های دهه اخیر و همچنین گسترش گرد و غبار، لزوم توجه به درختکاری را افزایش داده و سبز با نان سازمان هرساله با کاشت نهال و حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده به سبزینگی شهر می‌افزایند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، اجتناب‌ناپذیر بوده و شهر نیازمند توسعه و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز شهری به عنوان یک سرمایه طبیعی ارزشمند، ضروری است و مجموعه مدیریت شهری و در رأس آن سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به عنوان متولی حفظ و صیانت از درختان، تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا کمترین خسارت به واسطه اجرای طرح‌های توسعه‌ای به فضای سبز شهر وارد شود.

شهردار ملایر اضافه کرد: کاشت نهال در قالب طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» از اواسط آذرماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد و در این مدت بیش از ۱۰ هزار درخت در میادین، بلوارها، معابر و بوستان‌های سطح شهر کاشته می‌شود.

فرجی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از درختان موجود، وظیفه مسئولان و تک تک شهروندان است، تاکید کرد: همه ما باید برای توسعه و گسترش این نعمت‌الهی به عنوان یک وظیفه دینی و ملی کوشا باشیم و از شهروندان درخواست می‌شود چنانچه در منطقه و محله خود با کمبود درخت در عرصه‌های سبز روبرو هستند، از طریق سامانه ۱۳۷ به مدیران شهری اطلاع دهند تا با برنامه‌ریزی و اولویت‌سنجی در جهت کاشت درخت اقدام شود.

وی از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در سطح شهر خبر داد و گفت: این عملیات هرساله با آغاز فصل زمستان و با هدف ایجاد فرم دهی مناسب، کنترل حجم تاج درختان به ویژه در مسیر شبکه‌های برق و ایجاد دید ترافیکی، شرایط بهینه رشد، تعادل بین شاخه و ریشه درختان، مقاوم‌سازی، شادابی و طراوت درختان در بهار آینده انجام می‌شود.

شهردار ملایر کاهش آفات و بیماری‌ها، افزایش طول عمر درختان و درختچه‌ها و تقویت و بهبود رشد درختان را از جمله مزیت‌های هرس به موقع درختان برشمرد و ادامه داد: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌های سطح شهر به‌صورت گسترده از تأکیدات این شهرداری است.

فرجی اظهار کرد: ضدعفونی کردن وسایل هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال شاخه‌ها و رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در حین اجرای عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر از جمله مواردی است که اکیپ‌های هرس باید آن را رعایت کنند.

شهردار ملایر حفظ و نگهداری از درختان را یکی از اولویت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر برشمرد و خاطرنشان کرد: هرس درختان امری کاملاً تخصصی است و ناظر و تصمیم‌گیرنده در خصوص اجرای هرس درختان سطح شهر از نظر قانونی صرفاً سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از حوادث و همچنین صدمه زدن به درختان، از هرگونه هرس خودسرانه درختان خودداری کرده و درخواست‌های خود، برای هرس درختان موجود درکوچه‌ها و معابر عمومی را به این سازمان واقع در میدان استقلال، طبقه دوم پایانه برون شهری، تحویل دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 547236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.