کرونا اومیکرون کدام قسمت بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا بیشتر راه‌های تنفسی فوقانی مانند بینی و گلو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که گونه اومیکرون ویروس کرونا نسبت به گونه‌های دیگر باعث ایجاد علائم خفیف‌تر می‌شود، به همین دلیل محققان به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعاتی روی حیوانات و بافت‌های انسانی انجام دادند.

نتایج مطالعات انجام شده روی موش و همسترها نشان می‌دهد که گونه اومیکرون منجر به عفونت‌های آسیب‌رسان کمتری می‌شود و اغلب به راه‌های هوایی فوقانی از جمله بینی، گلو و حلق محدود می‌شود و آسیب کمتری به ریه‌ها وارد می‌کند. در حالی که گونه‌های دیگر ویروس کرونا ریه‌ها را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌داد و باعث ایجاد زخم در این ناحیه و مشکلات شدید تنفسی می‌شد.

به گفته محققان، مدل‌های حیوانی آلوده به گونه اومیکرون ویروس کرونا در مقایسه با گونه‌های دیگر آسیب ریوی کمتری داشتند، وزن کمتری از دست دادند و احتمال مرگ آن‌ها نیز کمتر بود. پژوهشگران معتقدند که میزان ویروس موجود در بینی و مجاری تنفسی فوقانی مدل‌های حیوانی آلوده به اومیکرون مشابه گونه‌های دیگر است، اما میزان ویروس در ریه مدل‌های مبتلا به اومیکرون یک دهم یا کمتر از دیگر گونه‌ها است، به احتمال بسیار زیاد دلیل خفیف بودن بیماری ناشی از گونه اومیکرون نیز همین موضوع است.

کد خبر 547225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.