نامزدهای نهایی جایزه د بست مشخص شدند

نامزدهای نهایی کسب عناوین برترین سال در مراسم د بست مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جایزه د بست هر ساله از سوی فیفا به برترین‌های فوتبال اعطا می‌شود و مراسم امسال نیز قرار است ۱۷ ژانویه به صورت آنلاین برگزار شده تا جوایز به بازیکنان و مربیان انتخاب شده داده شود.

پیش از این فیفا فهرستی از یازده بازیکن را اعلام کرده بود و رأی‌گیری عمومی نیز روی سایت این فدراسیون برای هوادران فوتبال در دسترس بود تا بازیکنان منتخب خود در سال ۲۰۲۱ را مشخص کنند.

در فهرست اولیه فیفا یازده بازیکن حضور داشتند که شامل کریم بنزما (فرانسه / رئال مادرید)، کوین دی بروین (بلژیک / منچسترسیتی)، کریستیانو رونالدو (پرتغال / یوونتوس / منچستریونایتد)، ارلینگ هالند (نروژ / بوروسیا دورتموند)، جورجینیو (ایتالیا / چلسی)، انگولو کانته (فرانسه / چلسی)، روبرت لواندوفسکی (لهستان / بایرن مونیخ)، کیلیان امباپه (فرانسه / پاری سن ژرمن)، لیونل مسی (آرژانتین / بارسلونا / پاری سن ژرمننیمار (برزیل / پاری سن ژرمن) و محمد صلاح (مصر / لیورپول) می‌شد.

فیفا نهایتاً مشخص کرد که سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال روبرت لواندوفسکی (لهستان / بایرن مونیخ)، لیونل مسی (آرژانتین / بارسلونا / پاری سن ژرمن) و محمد صلاح (مصر / لیورپول) هستند.

سال گذشته لواندوفسکی موفق شد این جایزه را از آن خود کند و در مراسم پیش رو نیز او شانس اصلی کسب جایزه برترین بازیکن سال از نگاه فیفا محسوب می‌شود. لواندوفسکی در رقابت با مسی برای کسب عنوان توپ طلا ناکام بود اما وی امیدوار است که بتواند حداقل در جدال بر سر جایزه د بست پیروز شود.

جوایز برترین مربی سال، برترین دروازبان سال، برترین بازیکن زنان سال و برترین مربی زنان سال نیز در مراسم د بست اهدا می‌شود.

در بخش بهترین مربیان اسامی پپ گواردیولا (منچستر سیتی)، یورگن کلوپ (لیورپول) و روبرتو مانچینی (تیم ملی ایتالیا) دیده می‌شود.

جانلوییجی دوناروما (دروازبان تیم ملی ایتالیا و پاری سن ژرمن)، ادوارد مندی (سنگربان تیم ملی سنگال و چلسی) و مانوئل نویر (دروازبان تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ) سه نامزد نهایی دریافت عنوان بهترین دروازه‌بان سال گذشته هستند.

در بخش بهترین بازیکن زن نام الکسیا پوتیاس، هافبک بارسلونا که برنده توپ طلای ۲۰۲۱ شد، به چشم می‌خورد و جنی هرموسو هم تیمی او در تیم ملی اسپانیا به همراه سم کر، مهاجم چلسی و استرالیا، نیز دیگر نامزدهای دریافت این جایزه هستند.

کد خبر 547160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.