نگاهی به آثار زنده یاد پرویز پورحسینی؛ این هفته در شبکه نمایش

شبکه نسیم منتخبی از آثار زنده‌یاد پورحسینی را این هفته روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایمنا، شبکه نسیم قصد دارد منتخبی از آثار زنده یاد پورحسینی را این هفته و در بخش مرور آثار خود به روی آنتن ببرد.

ساعت ۱۳:

فیلم و تله فیلم‌های ایرانی شبکه نمایش از شنبه ۱۸ تا جمعه ۲۴ دیماه پخش خواهند شد: «گدایان تهران»، «تیرباران» (همزمان با سالگرد قیام خونین مردم قم)، «امیرکبیر» (در سالروز شهادت میرزا تقی خان امیر کبیر)، «راه رفتن روی خط»، «نخل‌های سربی»، «آبروی از دست رفته آقای صادقی»، «خواستگار محترم» نام فیلم‌های این بخش است.

ساعت ۱۹:

فیلم‌های منتخب خانوادگی، که بخش ثابت شبکه نمایش است در هفته پیش رو به ترتیب شامل این فیلم‌ها خواهد بود: «گفتگو با باغبان»، «صاعقه سیاه»، «سرآشپز»، «وینی ماندلا»، «زادورا»، «نخ و سوزن» و «ردگیری».

ساعت ۲۱:

زنده‌یاد «پرویز پورحسینی» متولد ۲۰ شهریور سال ۱۳۲۰ در تهران، از بازیگران موفق کشورمان بود. پورحسینی مانند بسیاری از بزرگان عرصه بازیگری کار خود را با تئاتر آغاز کرد. پس از مدتی تجربه اندوزی در عرصه تئاتر در سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران و در رشته بازیگری مشغول تحصیل شد. او در دوران بازی خود با کارگردان‌های بزرگی، چون پیتر بروک، بهرام بیضایی، علی حاتمی، حمید سمندریان و مسعود کیمیایی کار کرد. این هنرمند سینما و تئاتر کشورمان، ۷ آذرماه ۱۳۹۹ و در سن ۷۹ سالگی در پی ابتلاء به کرونا چهره در نقاب خاک کشید.

فیلم‌های منتخب این بازیگر که هفته آینده از شبکه نمایش پخش می‌شوند، شامل این فیلم‌ها خواهد بود: «رابطه»، «مریم مقدس»، «خواب لیلا»، «خط پایان»، «کمال‌الملک»، «کشتی آنجلیکا» و «حرفه‌ای».

ساعت ۲۳:

فیلم‌های ساعت ۲۳ شبکه نمایش که بخش فیلم‌های جذاب است، شامل این فیلم‌هاست: «عصر سایه‌ها»، «بر سر دروازه ابدیت»، «نیروی ویژه»، «موعد مقرر»، «دره تاریک»، «پاپیون» و «بارُن سرخ».

ساعت ۱ بامداد:

منتخب فیلم‌های کلاسیک این هفته نمایش نیز به ترتیب روز پخش، از شنبه ۱۸ تا جمعه ۲۴ دی: «قاتلی بر فراز ایگر»، «اولاد» «شغل ایتالیایی»، «غروب تبهکاران»، «قاتلین پیرزن»، «جنگل تخته سیاه» و «حکومت نظامی» هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 547156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.