درآمد ۲۰‌ میلیارد دلاری شرکت‌های پتروشیمی و پیش‌بینی ارزآوری ‌۵۰ میلیارد دلاری

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام درآمد ۲۰‌ میلیارد دلاری شرکت‌های پتروشیمی در سال جاری از تحقق ارزآوری ‌۵۰ میلیارد دلاری تا شش سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند با اشاره به درآمدزایی ۲۰ میلیارد دلاری شرکت‌های پتروشیمی در سال جاری، اظهار کرد: پیش بینی ارزآوری از این محل تا چهار سال آینده ۳۷ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۶ حدود ۵۰ میلیارد دلار است. در واقع پتروشیمی‌ها می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند. ضمن اینکه اشتغال فراوان و تأمین محصولات مورد نیاز داخلی را نیز به همراه دارد.

وی افزود: صادرات محصولات پتروشیمی یکی از منابع اصلی تأمین مالی و ارزآوری محسوب می‌شوند. ذخایر نفت و گاز فرصت توسعه این صنایع را فراهم می‌آورد. لذا می‌توان با تأمین خوراک، ضمن ایجاد اشتغال، ارزآوری هم کرد.

حسنوند ادامه داد: توسعه شرکت‌های پتروشیمی باید با نگاه به آینده صورت بگیرد. اگرچه در حوزه تولید و مصرف گاز ناترازی وجود دارد اما با کاهش مصرف و واردات جبران شده است. البته در تأمین خوراک پتروشیمی‌ها مشکلاتی وجود دارد. لذا در بودجه ۱۴۰۱ به موضوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین خوراک توجه شده که به معنای تقویت زیرساخت‌ها در استان‌های گاز خیز مانند خوزستان، بوشهر، فارس و خراسان است تا بتوان خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها را تأمین کرد.

کد خبر 547144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.