۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

همانطور که تحلیل شد بیت کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار افت کرد و پس از آن به سطح ۴۰ هزار دلار واکنش نشان داد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار ۴۲۸ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۲۵۳ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۵۶ دلار ۱۱ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۲۳ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت.
  • XRP ریپل ۷۷ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۵ دلار ۶۸ سنت.
  • SOL سولنا ۱۴۱ دلار ۱۱ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۹۰ دلار ۳۸ سنت.
  • Tera ترا ۷۲ دلار ۴۷ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

همانطور که تحلیل شد بیت کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار افت کرد و پس از آن به سطح ۴۰ هزار دلار واکنش نشان داد، پیش بینی تغییر روند را داریم اما هنوز هیچ نشانه قطعی برای این موضوع وجود ندارد و لذا همچنان بهتر است از ورود به معامله خودداری شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۲.۰۱ تریلیون دلار

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۳۸.۱۲%
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۵۷%
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۱%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۴%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

پلتفرم OpenLive NFT در مسیر پر کردن شکاف بین کاربران و سرمایه گذاران در فضای کریپتو

جنبش NFT سرعت گرفته است و جهان با پیوستن برندهایی مانند آدیداس و نایک به این مسابقه، توجه همه را به خود را جلب کرده است. از هنر رمزارز معاصر گرفته تا NFT های درون بازی بلاک چین، ظهور این صنعت پرسود فرصت‌های زیادی را برای سازندگان NFT در بلاک چین باز کرده است. با ظهور Cryptopunks، CryptoKitties و CurioCards در اوایل سال ۲۰۱۷(۱۳۹۵)، بازارهای آنلاین برای مبادله این NFT ها کشش گسترده‌ای پیدا کردند.

OpenLive NFT یک پلتفرم در حال ظهور در صنعت NFT است که توسط برخی از توسعه دهندگان بسیار با تجربه در فضای فناوری ساخته شده است. این اجازه می‌دهد تا مردم به طور یکپارچه توکن های غیرقابل تغییر را مبادله کنند و دنیای خلاقیت‌های مجازی را متفاوت دریابند.

بازارهای NFT دروازه‌های معتبری برای کشف دنیای محتوای دیجیتال هستند. چندین بازار NFT مانند OpenSea، Rarible و SuperRare Foundation برخی از پلتفرم‌های پیشرو NFT هستند که باعث پذیرش جریان اصلی می‌شوند. قابلیت‌های منحصربه‌فرد OpenLiveNFT قصد دارند بازار NFT را رهبری کنند و به دنبال کمک به سازندگان با اجازه دادن به آنها برای تولید مقادیر حیرت‌انگیز هنر و انتشار آن بر روی بلاک چین است.

NFT ها در ماه‌های اخیر فراتر از تصور منفجر شده‌اند. بازار NFT که در حوزه هنر رمزارز قرار گرفته است، اخیراً به ۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. از هنر، موسیقی گرفته تا متون و گرافیک، این دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در حال جذب گسترده هستند. کلکسیونرهای NFT میلیاردها دلار را برای دارایی‌های انحصاری با جهش به سمت بلاک چین خرج کرده‌اند. بازارهای نوظهور نیروهای محرکه‌ای هستند که به طور تصاعدی بازار NFT را هدایت می‌کنند. بازار OpenLive برای میزبانی NFT های انحصاری ایجاد شده از طریق تأیید ریاضی طراحی شده است که بازار همیشه در حال رشد NFT را تقویت می‌کند.

با حمایت شرکای استراتژیک و صندوق‌های سرمایه گذاری پیشرو از جمله UFIN، AIC، STECH، FUDU Bank، J Launchpad، Meta Futures، BARMY، BSC Station، CoinPublic، FA Capital، CG، Crypto.F Ventures، Moniwar، ZukiMoba، Cowboy Snake، پروژه‌ها با هدف ایجاد انقلابی در نحوه عملکرد بازارهای غیرمتمرکز NFT هستند.

OpenLive یک بازار غیرمتمرکز NFT در حال ظهور است که شکاف بین سازندگان، رهبران فناوری و سرمایه‌گذاران در حوزه رمزنگاری را پر می‌کند. این امکان ایجاد یا حراج مجموعه‌های دیجیتال انحصاری را از طریق دسته‌هایی از جمله هنر، کلیپ‌های ویدئویی، بازی، املاک، موسیقی، ورزش و موسیقی فراهم می‌کند. ویژگی‌های جالبی مانند لانچ پد NFT، UI/UX بصری که به سمت ساده کردن سفر NFT برای کاربران غیر فنی طراحی شده است و هزینه تراکنش‌های پایین برخی از نکات برجسته بازاری است که به زودی راه اندازی می‌شود.

با توجه به اینکه تعدادی از بازارهای NFT با مشکلات مقیاس پذیری مواجه هستند و مانع تجربه کاربری روان می‌شوند، بازار OpenLive NFT به مشکلاتی مانند هزینه Gas بالا، تراکم شبکه، توان عملیاتی کم و رابط‌های پیچیده رسیدگی می‌کند. این مشکلات اغلب توسعه دهندگان را از استفاده از پتانسیل NFT ها محدود می‌کند. با توجه به تمرکز اکثر پلتفرم‌ها بر روی زنجیره هوشمند اتریوم یا بایننس، OpenLiveNFT Omnichain است که امکانات بیشتری را برای آینده NFT ها به ارمغان می‌آورد.

OmniChain، مانند سایر نوآوری‌های تکنولوژیکی موجود در اکوسیستم NFT، می‌تواند با چندین کانال توزیع مرتبط شود. این فناوری همچنین دارای یک رابط کاربر پسند است که برای همه جذاب است. با استفاده از یک مدل آسان، اطلاعات مدیریت افراد را در تمام شبکه‌ها همگام می‌کند و به بهینه سازی کانال‌های فروش کمک می‌کند. کاربران می‌توانند از ازدحام پهنای باند و سایر مسائل مرتبط که اغلب منجر به قطع سرویس در شبکه می‌شود جلوگیری کنند.

مسیر پیش رو

OpenLive NFT با یک نقشه راه و پیشرفت‌های قوی،مسیر جامعی را با راه اندازی بازار NFT در سه ماهه دوم ۲۰۲۲( بهار ۱۴۰۱) اعلام کرده است. در همان سه ماهه، قصد دارد مجموعه‌های انحصاری را در بازار خود فهرست کند. این پروژه قصد دارد یک کیف پول DAPP راه اندازی کند و ویژگی‌های جالب‌تری از جمله درگاه پرداخت را ارائه کند.

در حال حاضر، بازار غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین، راه اندازی خود را بر روی پلتفرم‌های پیشرو IDO مانند ایستگاه BSC آماده می‌کند. پذیرندگان اولیه و اعضای انجمن از مزیت اولیه برای شرکت در پیشنهاد اولیه DEX که اواخر ژانویه(اوایل بهمن) برگزار می‌شود برخوردار خواهند بود. OpenLive NFT در جهت آوردن محصولات با تکنولوژی بالا به حوزه رمزارز به منظور افزایش پذیرش در جریان اصلی، طراحی شده است.

مدیر عامل سابق بیت مکس از احتمال سقوط ۹۰ درصدی آلت کوین‌ها می‌گوید

آرتور هیز، مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX)، ضمن اظهار تأسف پیش‌بینی کرد که آلت‌کوین‌ها می‌توانند تا ۹۰ درصد نسبت به قیمت کنونی خود سقوط کنند. هیز معتقد است سرمایه‌گذاران نهادی که به فلسفه بیت کوین باور ندارند ممکن است به دلیل تغییر شرایط بازار در پی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند. هر چند او شرایط بیت کوین و اتریوم را متفاوت از آلت کوین‌ها دانسته و سقوطی کم شدت‌تر برای آن‌ها متصور است.

لیکویید شدن ۹۰۰ میلیون دلار از معاملات آتی بیت کوین در جریان ریزش اخیر بازار

با ریزش قیمت بیت کوین به محدوده ۴۲ هزار دلار، در ۲۴ ساعت گذشته حجم معاملات لیکویید شده بیت کوین در بازار آتی به حدود ۹۰۰ میلیون دلار رسید. گفتنی است که تقریباً ۸۰۰ میلیون دلار از این مقدار مربوط به معاملات لانگ (خرید) بوده و صرافی‌های اوکی‌اکس و بایننس بیشترین معاملات لیکویید شده را به خود اختصاص داده‌اند. درنتیجه این ریزش، قیمت بیت کوین حدود ۸.۵ درصد کاهش داشته و هم‌اکنون در محدوده ۴۳,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

ضرر ۱۵ درصدی السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت کوین

کشور السالوادور که چند ماه پیش بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشور معرفی و در آن سرمایه‌گذاری کرده است، بعد از افت اخیر قیمت این ارز دیجیتال دچار ۱۵ درصد ضرر شد. نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد میانگین هزینه دولتش برای خرید هر بیت کوین حدود ۴۹,۰۰۰ دلار بوده است که با در نظر گرفتن قیمت‌های کنونی بیت کوین، سبد بیت کوینی این کشور در ضرر ۱۵ درصدی قرار دارد.

برنامه پرداخت وی‌چت از یوان دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد

برنامه موبایلی وی‌چت که بزرگترین اپلیکیشن پرداخت و پیام‌رسان چین محسوب می‌شود، از پول دیجیتال بانکی این کشور پشتیبانی خواهد کرد. تعداد کاربران این برنامه بیش از یک میلیارد نفر است و پشتیبانی آن از یوان دیجیتال کمک بسیار بزرگی به پذیرش آن خواهد بود. در این برنامه موبایلی خدماتی همچون پرداخت قبوض، سفارش غذا و کرایه خودرو به کاربران ارائه می‌شود. تعداد کاربران فعال این برنامه در ماه بیش از ۸۰۰ میلیون نفر است.

استراتژیست ام‌ای‌آی کپیتال: ۲۰۲۲ می‌تواند سالی سخت برای ارزهای دیجیتال باشد

کریس گریسانتی، استراتژیست ارشد سهام در ام‌ای‌آی کپیتال منیجمنت (MAI Capital Management)، در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت که ممکن است ۲۰۲۲ سال سخت‌تری برای ارزهای دیجیتال باشد. به عقیده او ارزهای دیجیتال قربانی موفقیت خود خواهد بود، زیرا باعث جلب نظر دولت‌های سراسر جهان و قانون‌گذاری‌های بیشتری شده است.

وی افزود: ارزهای باثبات‌تری مانند بیت کوین و اتریوم عملکرد بهتری خواهند داشت. گریسانتی همچنین معتقد است که مقررات می‌تواند به نفع بیت کوین باشد، زیرا پس از قانون‌گذاری‌ها سرمایه‌گذاران نهادی از ایده افزودن «طلای دیجیتال» به سبد سرمایه‌گذاری خود بیشتر استقبال خواهند کرد.

پلیس بریتانیا ۴۳۵ میلیون دلار بیت کوین را توقیف کرد

مأموران پلیس بریتانیا در جریان بازرسی‌های پنج سال اخیر خود ۴۳۵ میلیون دلار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را از مجرمان مصادره کرده‌اند. بیش از ۹۹ درصد این مبلغ را بیت کوین تشکیل می‌دهد و مابقی آن ارزهایی همانند اتریوم، مونرو و زی‌کش هستند. پلیس بریتانیا به شدت نگران استفاده تبهکاران از ارزهای دیجیتال است و تمام تلاش خود را برای مقابله با آنها به کار گرفته است.

بایننس در کف‌های قیمتی بیت کوین می‌خرد

یک آدرس متعلق به بایننس، در روز سه‌شنبه ۴۳,۰۰۰ واحد بیت کوین با قیمت متوسط ۴۶,۵۵۳.۶۸ دلار خریده و ارزش کل کیف پول را به ۵.۵ میلیارد دلار رساند. همچنین، سومین نهنگ بزرگ بیت کوین نیز با ادامه خرید خود، در ۲ روز اخیر ۵۵۱ بیت کوین به دارایی‌های خود افزوده است. این کیف پول همچنان در محدوده ۴۰ هزار دلاری مشغول خرید بیت کوین است و در حال حاضر مجموعاً ۱۲۱,۳۹۶ بیت کوین به ارزش تقریبی ۵ میلیارد دلار در اختیار دارد.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۰.۶۹ درصدی بیت کوین

کد خبر 547115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.