درخواست وزیر کشور از بنیاد مسکن برای آغاز ارزیابی خانه‌های آسیب دیده

وزیر کشور از بنیاد مسکن خواست که ارزیابی خانه های آسیب دیده از سیل را هرچه سریعتر آغاز کند.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در ستاد بحران لامرد اظهار کرد: در سیل و بحران‌ها، یک بعد مشکل و مصیبتی است که بر مردم وارد می‌شود و یک طرف دیگر نیز زیبایی وجود دارد که مسئولان خود را فدای آسایش مردم کنند.

وی افزود: این یکپارچگی و همبستگی که بین مردم، و مردم و مسئولان به وجود می‌آید جهت مثبت کار است که کارها به خوبی پیش می‌رود؛ در جریان وقوع سیل مرحله اول فروکشی آب از معابر و مسیرهاست و قسمت بعدی کار که باز توانی عزیزانی که در این حادثه دچار مشکل شده‌اند چه در بحث زیرساخت‌ها و چه بحث اشخاص است.

وزیر کشور تصریح کرد: خسارات وارده در اثر سیل به کشاورزان به هر مقدار که دولت در توان داشته باشد جبران خواهد شد و مسئله دوم چاه‌های کشاورزان که پر شده است نیز مجوز لایروبی داده شود و اگر امکان لایروبی نیست، نزدیک همان چاه یک چاه دیگر حفر شود.

وی ادامه داد: در کشت جدید کشاورزان باید در کنار آنان باشیم تا این کشاورزان کشت خود را به خوبی انجام دهند.

وحیدی به بحث دام‌های تلف شده در این سیل اشاره کرد و گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد می‌خواهیم در این امر کمک کنند که در بحث جهیزیه نیز ستاد اجرایی پذیرفته است که این خود یک گام مهمی است.

وی گفت: بنیاد مسکن هم فعال می‌شود و خانه‌های آسیب دیده را ارزیابی کنند تا خسارات وارده جبران شود.

وزیر کشور از معاونت استانداری فارس خواست تا همه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بسیج شوند و از تمامی امکانات و وسایل در سطح استان استفاده شود.

وی افزود: اگر کمبود امکانات برای شهرداری‌ها در سطح استان است از پتانسیل سایر استان‌ها به کار گیری شود. در مورد سد بندها که بخشی به عهده وزارت جهاد سازندگی، منابع طبیعی و… است در بازه زمانبندی مشکلات حل شود. برای جمع آوری روان آب‌ها اگر پمپ آب‌ها کم است باید هر چه سریع‌تر تأمین شود، زیرا این امر واجب است.

وحیدی افزود: لایروبی‌ها انجام شود و برای خانه‌هایی که در مسیل‌ها قرار دارد باید فکری شود.

وزیر کشور به بحث شیوع بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی کمک گرفته شود و باید به بحث بهداشت توجه جدی داشت و باید مراقبت بود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر پل‌ها باید لایروبی کرد، از همه مسئولان خواست تا در وسط میدان و در کنار مردم باشند. باید تأمین اعتبار شود تا با سرعت کارها را جلو رود. البته تنخواه در اختیار استانداران شهرهای سیل زده قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

کد خبر 547077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.