سپاهان بهترین تیم حال‌حاضر والیبال ایران/ پیکان رابین‌هود لیگ است!

"با اینکه سپاهان شکست خورد ولی من اطمینان دارم تنها تیمی است که از همین حالا یک‌ پای فینال این فصل خواهد بود و دیگر تیم‌ها باید برای رسیدن به فینال و تقابل با سپاهان با همدیگر بجنگند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و پیکان تهران در چارچوب هفته پانزدهم سوپر لیگ والیبال باشگاه‌های کشور، "جام زنده‌یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" روز چهارشنبه_ ۱۵ دی‌ماه_ در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش‌جهان اصفهان به‌مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری قاطعانه خودروسازان و نتیجه سه بر صفر خاتمه یافت.

در این دیدار پیکان که در جایگاه سوم جدول قرار دارد در سالن خالی از تماشاگر ۲۵ آبان، سپاهان را به سومین باخت پیاپیش رساند. یکی از بازیکنان تأثیرگذار و مهم برای پیکان در این دیدار پوریا فیاضی دریافت‌کننده قدرتی باتجربه خودروسازان بود که با او گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

از بازی حساس و مهم پیکان در مقابل سپاهان بگویید؟

به این دلیل که دو تیمی که در رده‌های بالایی‌جدول قرار دارند بعد از شکست در دیدارهای قبلی خود به استقبال این بازی آمده بودند، این مسابقه به جدال سخت و سنگینی تبدیل شد و هر دو تیم به‌دنبال خارج شدن از شرایط نه چندان مطلوب خود بودند و شکست هر دو تیم را در وضعیت سخت‌تری قرار می‌داد.

پیکان سه بر صفر به پیروزی قاطعانه برابر سپاهان آن‌هم در خانه‌اش رسید، چه تحلیلی از عملکرد تیمتان در این دیدار دارید؟

تیم ما روی بازی کاملاً مسلط بود و روی توپ‌های اولیه خیلی‌خوب عمل کردیم، تیمی که بتواند در سرویس و دریافت‌ها عملکرد بهتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن نتیجه خواهد داشت.

نظر شما در خصوص تیم سپاهان چیست؟

با اینکه سپاهان شکست خورد ولی من اطمینان دارم تنها تیمی است که از همین حالا یک‌پای فینال این فصل خواهد بود و دیگر تیم‌ها باید برای رسیدن به فینال و تقابل با سپاهان با همدیگر بجنگند.

به‌نظرتان چرا سپاهان پس از سپری‌کردن یک نیم‌فصل بدون شکست متحمل سه باخت پیاپی شد؟

هیچ تیمی در لیگ‌برتر بدون نوسان نخواهد بود، اما مطمئناً سپاهان که بهترین تیم حاضر در لیگ است اینقدر ظرفیت و توانایی دارد که خیلی زود از این شرایط خارج شود و به راهش ادامه دهد.‌

بالا رفتن تعداد شکست تیم‌های بالانشین عجیب نیست؟

باخت‌هایی که خصوصاً برای تیم‌های بالانشین رخ می‌دهد خیلی مهم نیست و برخی مواقع برای این دست تیم‌ها لازم است. شکست تیم‌های بالانشین نشان می‌دهد لیگ سخت و پویایی داریم، می‌توانم بگویم جذاب ترین لیگ چند سال اخیر را شاهد هستیم.

شرایط پیکان در لیگ‌برتر این فصل چگونه بوده است؟

به جز شکست در دور رفت مقابل سپاهان آن هم با وجود غیاب ۷-۸ بازیکن سایر شکست‌هایمان در برابر تیم‌های انتهای جدولی بوده است، باید از این شکست‌ها درس بگیریم تا با توجه به فشردگی مسابقات دیگر اشتباهی مرتکب نشویم، چون این باخت‌ها ممکن است در انتهای فصل برای ما گران تمام بشود.

پس به‌نوعی می‌توانیم به پیکان لقب رابین‌هود لیگ را بدهیم، موافقید؟

همینطور است، ما در مقابل تیم‌های بالای جدولی عملکرد مناسبی داشتیم و این هم در نتایجمان کاملاً مشهود است، اما تحمل باخت در مقابل تیم‌های پایین‌نشین به یک سندروم در تیم ما تبدیل شده و این نکته خوبی نیست، تنها ایراد تیم پیکان نیز همین مسئله است.

وضعیت خود شما در رقابت‌های این فصل چطور بوده است؟

شرایط انفرادی من نیز خیلی‌خوب است، امیدوارم که مصدومیتی گریبانم را نگیرد، اکثر فصل‌ها مصدومیت مانعی برای ثباتم بوده است. نزدیک به ۸۰ درصد از نظر آمادگی در وضعیت خوبی قرار دارم، سال گذشته دچار مصدومیت بدی شدم، اما فکر می‌کنم این فصل جزو سال‌های خوب بازیم باشد.

آیا ممکن است تیم‌ها در پلی‌آف در شرایط متفاوتی قرار بگیرند؟

مصدومیت‌ها چه از نظر بدنی و چه از نظر ویروس کرونا در موفقیت تیم‌های لیگ بسیار تأثیرگذار خواهد بود، ممکن است تیمی به‌دلیل داشتن چند مصدوم از شرایط آرمانی‌اش فاصله بگیرد، شانس هم در این قضیه دخیل خواهد بود و ما هم سورپرایزهای از این دست در این فصل مشاهده کرده‌ایم و ممکن است در پلی‌آف نیز این اتفاقات رخ دهد، تیم‌های دیگر برای کسب رتبه‌های خوب باهم می‌جنگند و ممکن است هر اتفاقی برای حضور تیم‌ها در پلی‌آف بیفتد. احتمال دارد اتفاقاتی در رقابت‌های پلی‌آف برای کسب مقام‌های برتر رقم بخورد.

گفته می‌شود از هفته‌های آتی قرار است هواداران به سالن‌ها بازگردند، شنیدن این خبر چه حسی به شما می‌دهد؟

ورزش با هوادارانش معنا پیدا می‌کند و جای‌خالی‌شان در این دو فصل کاملاً حس شده است، بازگشت هواداران به سالن‌ها خبر بسیار خوبی است، اما از مردم می‌خواهم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس که هنوز از بین نرفته انتقال پیدا نکند. وزنه ورزش با حضور هواداران سنگینی می‌کند و امیدوارم حضور آنان در سالن‌ها به‌گونه‌ای باشد که اگر قرار است با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها پر شود در مسابقات پلی‌آف این عدد به ۶۰ درصد برسد.

درباره یکی از بازیکنان با سابقه تیم برایمان بگو؟ حمزه زرینی هنوز هم مثل یک جوان بازی می‌کند؟

حمزه زرینی یکی از بازیکنان تأثیرگذار ما است، او از نظر جسمانی قوی و همچنین بسیار با انگیزه است، زندگی حرفه‌ای دارد، جای خوشحالی دارد که حمزه را در تیم‌مان داریم. او چهره غلط‌اندازی دارد و تیم‌ها را می‌ترساند، اما دل مهربانی دارد.

پیش‌بینی شما از فینالیست‌های این فصل چه تیم‌هایی خواهد بود؟

امیدوارم تیمی که بیشترین تلاش را می‌کند بهترین مقام را کسب کند، سپاهان قطعاً یکی از دو تیم فینالیست این فصل از رقابت‌هاست و از بین چهار یا پنج تیمی که برای فینالیست شدن می‌جنگند و تیم ما هم یکی از آن‌ها هستیم مقابل سپاهان قرار خواهند گرفت.

دیگر در تیم‌ملی نیستید؟ تمرکزتان روی لیگ است؟

۱۵ سال در رده‌های مختلف تیم‌ملی برای کشورم بازی کردم و تجربه این حس برایم لذت‌بخش بود، حالا شخصاً می‌خواهم در لیگ‌برتر بازی کنم و برای تیم ملی کشورم که در جایگاه نخست آسیا قرار دارد نیز آرزوی سربلندی و موفقیت دارم.

گفت‌وگو از: علی کریمی _ خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایمنا

کد خبر 547066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.