رصد لحظه‌ای جیمزوب با تلفن همراه امکان‌پذیر شد

یک پژوهشگر و مدرس نجوم و علوم فضایی گفت: یکی از اقدامات ناسا علاوه بر ارائه پخش زنده از لحظه پرتاب تلسکوپ جیمز وب، ایجاد یک صفحه از اطلاعات کنونی آن برای رصد توسط کاربران فضای مجازی در وب‌سایت اختصاصی تلسکوپ است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه سازمان‌های فضایی بزرگ دنیا به سرمایه اجتماعی توجه ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: ناسا نیز در رابطه با تلسکوپ جیمز وب اقداماتی در راستای ایجاد یک پایگاه مردمی انجام داده است. یکی از این اقدامات علاوه بر ارائه پخش زنده از لحظه پرتاب این تلسکوپ، ایجاد یک صفحه از اطلاعات کنونی جیمز وب برای رصد توسط کاربران فضای مجازی در وب‌سایت اختصاصی است.

وی ادامه داد: سایت به صورتی است که تمام علاقه‌مندان می‌توانند هر لحظه حرکت تلسکوپ را مشاهده و از اطلاعات، دما، مسافت و دیگر شرایط کنونی آن مطلع شوند؛ در واقع صفحه کنترلی که در سازمان فضایی قابل مشاهده است در این سایت نیز قرار دارد.

به گزارش ایمنا، از آنجا که موفقیت این پروژه دغدغه بسیاری از مردم در سراسر جهان است، بنا بر تصمیم ناسا در وب‌سایت اختصاصی پروژه جیمز وب، بخشی به اطلاعات این فضاپیما در طول مسیر اختصاص داده شده است که شما می‌توانید هم‌اکنون با مراجعه به لینک زیر از مشخصات و شرایط کنونی تلسکوپ فضایی جیمز وب مطلع شوید: جیمز وب کجاست؟

کد خبر 546985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.