توصیه پلیس درباره وقوع یخبندان در محورهای سیستان و بلوچستان

در پی بارش برف در برخی محورهای استان و یخبندان محورهای مذکور رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان توصیه‌هایی را به رانندگان ارائه و بر لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای مذکور تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مهدی خمر اظهار کرد: رانندگان عزیز با توجه به کویری بودن استان و بعد مسافت شهرستان‌ها، عادت به رانندگی در شرایط نامساعد جوی و نیز هوای بارانی در جاده‌های لغزنده ندارد و به همین دلیل در شب گذشته که شاهد بارش برف و باران در برخی محورهای مواصلاتی استان بودیم چندین مورد تصادف در در جاده‌های استان رخ داد که خوشبختانه هیچ‌یکدام از صدمات وارده جانی نبوده است.

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به کاهش دما و بارندگی در محورهای استان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها و یخبندان در محورها علی‌الخصوص محور زاهدان به خاش، زاهدان به بم و زاهدان به زابل با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

خمر گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها، در صورت ضرورت سفر لباس گرم و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: رانندگی در یخبندان، نسبت به شرایط آب و هوای عادی سخت‌تر است و اصول خاص خود را دارد، آهسته رانندگی کردن، از عجله شتاب پرهیز کردن، فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت نمودن، شیشه و آینه‌ها را تمیز و آرام و حساب شده، ترمز بگیرند و به هیچ وجه به طور ناگهانی ترمز نکنند و پیش از توقف، فاصله بیشتری را برای گرفتن ترمز در نظر گرفته و پدال ترمز را به آرامی فشار دهند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان در پایان از همه رانندگان خواست: حتی المقدور در این شرایط آب و هوا از رانندگی در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت تردد حتماً تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ، مثلث شبرنگ به همراه داشته باشند و از سرعت و سبقت در این شرایط جوی که علت اصلی تصادفات است خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 546926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.