اصفهان میزبان کاروان اهالی بهشت

شهر اصفهان امسال در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا (س) با میزبانی از شهدای گمنام و فضای معنوی بار دیگر با عطر شهدا پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال ایام دهه فاطمیه اصفهان حال و هوای دیگری دارد که در روزهای دیگر سال کمتر می‌توان نظیر آن را یافت، در شهر غوغایی برپا است؛ یکی مشغول آب پاشی خیابان و دیگری در حال نصب پرچم و پوسترهایی با تمثال شهدای هشت سال دفاع مقدس است. بوی اسپند و گلاب خیابان‌های اطراف میدان بزرگمهر اصفهان را پرکرده و نوای «لبیک یا حسین (ع)» طنین‌انداز شده. امروز مردم شهیدپرور اصفهان میزبان کاروان اهالی بهشت هستند.

ساعت‌ها پیش از شروع مراسم مردم اصفهان با شور و حال عجیبی در دو طرف پیاده‌رو خیابان اصلی بزرگمهر با در دست داشتن قرآن و کتاب‌های دعا منتظر آمدن پیکر شهیدان گمنام بودند.

کاروان‌های شهدای گمنام در آخرین روز از سفر خود بامداد پنجشنبه_ ۱۶ دی‌ماه_ در قالب دو کاروان شهید خرازی و شهید کاظمی به شهر اصفهان رسیدند و بار دیگر عطر شهادت در تمامی نقاط این شهر پیچید و یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس تداعی شد.

کاروان اهالی بهشت به اصفهان رسید

سرهنگ حسن امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشیع شهدای گمنام در اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان بیش از ۱۰ روز است منتظر حضور کاروان اهالی بهشت هستند، امروز این کاروان بهشتی به اصفهان رسید.

وی افزود: کاروان اهالی بهشت از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز از میدان بزرگمهر اصفهان به سمت گلستان شهدا بر روی دستان مردم ولایتمدار و انقلابی اصفهان تشییع خواهد شد. مردم اصفهان همواره نشان دادند که در ولایتمداری و ایثار گری پیشگام هستند.

معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ادامه داد: امروز اصفهان یاد آور ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱ شده است، زیرا مردم اصفهان مجدداً ۲۶ شهید گمنام را تشییع خواهند کرد.

پرچم و عَلَم شهدا بر زمین نخواهد ماند

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا که صبح امروز در آیین تشییع پیکر ۲۰ شهید تازه تفحص شده سخن می‌گفت، اظهار کرد: با سلام و درود به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت مدافعان وطن، سلامت و سیدالشهدای جبهه مقاومت؛ سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی و همچنین تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، یاد و خاطره همه شهدا به ویژه فرمانده و سردار دل‌ها؛ فرمانده نیروی قدس، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس و دیگر هم رزمانش و شهدایی که در محضرشان هستیم را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به برپایی عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام و منزلت شهیدان در ده روز گذشته در نقاط مختلف استان، افزود: از حضور با شکوه و پرجمعیت مردم شهر اصفهان دیار شهیدان و ولایتمداران تقدیر کرده و به همه خدا قوت می‌گوییم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج)، استان و شهر اصفهان را میزبان هم رزمان خرازی و شهید سلیمانی دانست و گفت: امروز استان اصفهان در کنار عزای زهرای مرضیه (س) و همچنین گرامی داشت یاد و خاطر شهدای جبهه مقاومت، میزبان ۲۵ شهید گرانقدر ایران اسلامی است همچنین جای جای ایران و سراسر کشور همگام با مردم اصفهان یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه راه هدف و مسیر همه شهدا در راه و مسیر و هدف شهید سلیمانی خلاصه شد، یادآور شد: اگر مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی نه در قالب یک شهید، یک سردار و فرمانده نیروی قدس و جبهه مقاومت بلکه باید در قالب مکتب سلیمانی شناخته شود، به این دلیل بود که عصاره همه فرماندهان، سرداران و امیران دفاع مقدس و همچنین ویژگی‌های این دوران از جمله شهید خرازی، حاج احمد کاظمی، صیاد شیرازی، شهید بابایی، میثمی و ردانی پور در حاج قاسم سلیمانی خلاصه می‌شود

سردار فدا درباره ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی توضیح داد: امروز در محضر شهدا عهد و پیمان می‌بندیم که به این شاخص‌ها توجه داشته باشیم، مهم‌ترین ویژگی شهدا و شهید سلیمانی از ابتدای انقلاب تاکنون، ایمان و اعتقاد به اسلام، انقلاب و نظام و ولایت و جمهوری اسلامی بوده و هست تا جایی که حرمت و اقتدار نظام را با خون پاکشان حفاظت و حراست کردند.

وی با اشاره به وصیت نامه شهید سلیمانی، گفت: وی در وصیت نامه‌اش اعلام کرده بود اینجا ایران؛ ام القرای جهان اسلام و حرم حسین بن علی (ع) است، اگر این حرم آسیب ببیند دیگر چیزی از حرم ابراهیمی و نبوی باقی نخواهد ماند پس در جمع امروز عهد و پیمان می‌بندیم که راه شیهد سلیمانی و شهدای دفاع مقدس و ۲۳ هزار شهید استان را در اعتقاد به نظام و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری ادامه دهیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) شاخصه دوم شهدا و شهید سلیمانی را ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت پذیری بیان کرد و گفت: به شکلی که اساس قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی را متکی به حرکت و در مسیر ولایت قرار گرفتن می‌داند و شهید سلیمانی قسم جلاله خورد که از شئون عاقبت به خیری، حرکت در مسیر این سکان دار انقلاب است و به من و شما و مردم شهید پرور ایران توصیه کرد از اصول یعنی ولایت فقیه دفاع کنید.

وی ویژگی سوم شهدا را مردمی بودن دانست و افزود: کار برای مردم آسایش، آرامش، امنیت، دفاع از اسلام، قرآن، نظام و مبارزه با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از ویژگی‌های بی بدیل ۸ سال دفاع مقدس و شهید سلیمانی است، ویژگی دیگر شهدا بصیرت و دشمن شناسی است، دشمن ستیزی خستگی ناپذیری در مقابل بی ملایمتی‌ها، نامهربانی‌ها، زخمه زبان‌ها و کم نیاوردن، ثابت قدم ماندن و در این راه جان خود را تقدیم انقلاب و نظام و جمهوری اسلامی کردن.

سردار فدا یادآور شد: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و جبهه مقاومت؛ مظهر وحدت ملی و انسجام به هم پیوستگی و حضور و ارادت مردم به نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی بودند، آنها با جان نثاری فداکاری و ایثار، تمام توطئه‌های دشمن را در دوران ۴۳ ساله انقلاب در منطقه و کشور خنثی کردند.

وی تثبیت انقلاب، مقابله با گروهک‌ها، جنگ تحمیلی، مبارزه با دولت سازی و امت سازی، جنگ نیابتی در منطقه، راه اندازی خاورمیانه جدید، تجزیه عراق و سوریه و تضعیف جبهه مقاومت را به برکت جان نثاری و فداکاری فرمانده جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب دانست و گفت: در اینجا عهد و پیمان می‌بندیم راه و پرچم و عَلَم شهدا بر زمین نخواهد ماند، راه شهید سلیمانی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادامه خواهد یافت و با شهادت این سردار، خللی در اراده و عزم ما صورت نخواهد گرفت بلکه فصل جدیدی در جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی در ایران و منطقه شکل گرفته و خواهد گرفت.

وی با اشاره به تلاش برای بالا بردن توان بازدارندگی و قدرت رزمی کشور، اظهار کرد: به زودی، ضربه محکم را به آمریکایی‌ها و نوچه آن در منطقه رژیم اشغالگر قدس وارد خواهیم کرد و با انتقام سخت خودمان، خروج آمریکایی‌ها از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی را به برکت شهدا و مسیر شهدا و راه آنها رقم خواهیم زد.
سردار فدا خطاب به حاضران در گلزار شهدای اصفهان گفت: ما منکر مشکلات، کمبودها و گرانی و فشار به مردم متوسط به پایین نیستیم اما دولت کنونی عزمش را جزم کرده و تمام همت و تلاش خود را پای کار آورده تا سختی معیشت و مسایل اقتصادی را از دوش ملت و مردم ایران بردارد.

وی وصیت شهدا را دارای چهار ویژگی دانست و توضیح داد: عهد و پیمان با شهدا چهار ویژگی دارد که باید به آن پایبند باشیم، نخستین ویژگی اطاعت و حرکت در مسیر رهبر بزرگوار و سکان دار انقلاب اسلامی است که در همه وصیت نامه شهید سلیمانی و همه شهدای کشور توصیه شده است، صبر و استقامت و ایستادگی، دومین ویژگی است که به معنای تحمل مشکلات و سفارش به تقوا و صبر و صبوری و استقامت در برابر زیاده خواهی دشمنان است و سومین موضوع ایستادگی و مقاومت و دشمن ستیزی با دشمنان انقلاب اسلامی است و بالاخره چهارمین شرط حضور در مسیر شهدا و انقلاب، داشتن روحیه جهادی و انقلابی است.

شهدا به جامعه حیات و حرکت می‌دهند

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهدا زنده بوده‌اند و هستند و به ما حیات و جامعه را حرکت می‌بخشند.

وی شهدا را نوری توصیف کرد که روشنی بخش دیگر افراد جامعه هستند و ادامه داد: آنها همچنین عطری هستند که خودشان که معطر هستند و به جامعه عطر می‌بخشند، همین طور حرکت دهنده به جامعه هستند.

امام جمعه موقت اصفهان مردم ایران را مدیون شهدا و خانواده‌های آنها دانست و گفت: امروز آمده‌ایم بخش کوچکی از حقوق آنها را اداکنیم و با آنها عهد ببندیم که راهشان و اهدافشان را تا زنده هستیم ادامه خواهیم داد.

کاروان شهدای تازه تفحص شده در هزار نقطه استان اصفهان حاضر شد

سردار محمد هاشمی پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم تشییع پیکر پاک ۲۵ شهید دوران دفاع مقدس، در میدان بزرگمهر اصفهان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به راه اندازی این کاروان شهدا از ۷ دی ماه و از شهر کاشان، افزود: کاروان شهدا از همه شهرستان‌های استان اصفهان گذر کرده و تا این لحظه، کاروان شهدای تازه تفحض شده از حدود هزار نقطه از شهر اصفهان گذشته و به مردم فیض بخشی و نورافشانی و آنها را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کرده است.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) با اشاره به حضور جمعیت زیادی در میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان برای تشییع پیکر پاک این شهدا، گفت: انصافاً مردم گل کاشته‌اند، این حضور نشان می‌دهد مردم همچنان همراه انقلاب و رهبرشان هستند و پشت نظام وانقلابشان را رها نکرده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مبادا بگذارید فرهنگ دفاع مقدس از بین برود و دشمن فرهنگ دفاع مقدس را تحریف کند، امروز مردم با حضور پررنگ خود نشان دادند که دشمن هر آنچه کار و تلاش کند، وقتی یک شهید وارد شهر و استانمان شود، همه رازیرو رو می‌کند.

سردار هاشمی پور، شهدا را امامزادگان عشق خواند و ادامه داد: آنها با عشق و پیروی از ولایت و ایمان به جبهه‌های جنگ تحمیلی رفتندو با توسل به ائمه اطهار و حضرت زهرا (س)، شربت شهادت را نوشیدند اکنون و در روز شهادت حضرت زهرا (س)، آمده‌اند تا به مردم نورافشانی و از فیض حضورشان بهره مند کنند.

وی شهدا را بر حق دانست و گفت: آنها در راه حق رفته‌اند و همیشه در راه حق ماندنی هستند و قطع به یقین مردم ما همیشه قدردان این نظام و انقلاب و شهدا بوده و خواهند بود.

عطر شهدای گمنام دوباره در اصفهان پیچید

محمد علی احمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛ شهیده عزیزی که محل دفنش نامعلوم است و امیدواریم با ظهور امام زمان قبر آن بزرگوار هم برای زیارت عاشقان و شیعیانش معلوم شود، حزن و اندوه شهروندان با حضور شهدای گمنام در اصفهان دوچندان شد.

وی تشیع پیکر شهدای تازه تفحص شده را باعث پیچیدن شدن عطر شهدای گمنام در این شهر دانست و افزود: شهدای گمنام، بدون نام، نام آور ترین انسان‌هایی هستند که می‌توانند انقلاب را حفظ کنند و انقلاب به پا کنند.

فرماندار اصفهان با اشاره به تشییع پیکر این شهدا در شهرهای مختلف استان، یادآور شد: در روزهای گذشته، مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام حضور یافته و با آنها تجدید عهد و پیمان کرده‌اند، امروز نیز حضورشان در اصفهان، این شهر را به وجودشان معطر کرد.

وی حضور جوانان در این مراسم را مغتنم شمرد و افزود: امیدواریم که شهدا همچنان راهنمای جوانانمان برای حفظ و حراست از دین و انقلاب شان باشند.

تشییع باشکوه شهدا، نشان داد ضد انقلاب جای پایی در اصفهان ندارد

سردار علی مقوا ساز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای هیچ استانی این اتفاق نیفتاد که بتواند حدود ده روز میزبان شهدا باشد این لطف خدا بود و هیچ شهر و روستایی در استان نداریم پیکر شهدا در آن تشییع نشده باشد، به هر شکلی که بوده، حتی با تریلی و آمبولانس پیکر مطهر شهدا را به نقاط مختلف استان برده‌ایم.

وی استقبال مردم از کاروان شهدا را باشکوه و شگفت آور دانست و ادامه داد: در بسیاری از روستاها، مردم از مدتها قبل منتظر شهدا بودند؛ در برخی از این شهرها، استقبال چنان باشکوه بود که نمونه اش را در هیچ جای دیگری ندیده بودیم و به طور کلی در هیچ شهر یا روستایی، استقبال از کاروان شهدای تازه تفحص شده کمرنگ نبود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تشییع پیکر شهدا را زمینه ساز پررنگ شدن ارتباط معنوی بین مردم بیان کرد و گفت: مردم با آمدن پای قافله شهدا، ثابت کردند که بعد از این ۴۳ سال از انقلاب خیلی پای انقلاب هستند و این حرکت زیبایی بود که رقم خورد.

وی افزود: حضور امروز کاروان شهدا در اصفهان غوغایی به پا کرد و دوباره یاد فرمایش رهبر معظم انقلاب افتادم که فرمودند سلام و درود خدا بر مردم اصفهان، به نظرم چنین روزی در حال تکرار است و از جمعیتی که پیش از شروع مراسم به استقبال شهدا آمده بودند هم مشخص بود که چه اتفاق بزرگی در حال رخ دادند است.

مقوا ساز، اصفهان را یک استان مذهبی انقلابی و شهید پرور خواند و یادآور شد: اصفهان ۶ درصد جمعیت کشور را در خود جا داده است در حالی که ۱۰ درصد جمعیت شهدا را داریم و جمعیت ایثارگران و رزمندگان هم همین طور شایان توجه است.

وی استان اصفهان را شهید پرور و رزمنده خیز توصیف کرد و گفت: این اتفاق باید هر زمانی تکرار شود تا نسل جدید که در حال رشد است، این اتفاق را ببیند و این خطه تا آینده انقلاب اسلامی، شهیدپرور بماند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اتفاقات اخیر در شهر اصفهان، توضیح داد: با اینکه جریان ضد انقلاب همه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و بدنه‌اش را به کار گرفت که نظام سلطه را روی اصفهان سوار کند اما در عمل نتوانست ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بیشتر را به میدان بیاورد و این نشان می‌دهد که آنها جای پایی در اصفهان ندارند.

میزبان اصلی شهدا، مردم اصفهان بودند

علی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعدادی از شهدایی که امروز در اصفهان تشییع شدند، گلگون کفنانی بودند که شناسایی شده و خانواده‌هایشان پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از نگرانی درآمدند، تعدادی از شهدا نیز همچنان گمنام بودند.

وی حضور باشکوه مردم اصفهان در تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده را نشان دهنده ایستادن آنان پای راه شهدا و انقلاب دانست و افزود: امیدواریم ما هم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

شهردار اصفهان درباره آذین بندی و آماده سازی شهر برای استقبال از شهدا نیز گفت: این حرکت‌ها مردمی بود البته در کنارشان شهرداری هم برای آماده سازی فضای شهری کمک کرد، اما در چنین مواقعی، خود مردم علاقه‌مند هستند که شهر اصفهان رنگ و بوی شهدا را بگیرد و دیدید که در مسیرهای تشییع شهدا نیز موکب‌های مردمی ایجاد شده بود و رهگذران پذیرایی می‌شد.

وی نقش شهرداری در مراسم استقبال از شهدا را تسهیل‌گر بیان کرد و یادآور شد: شهرداری روی فضای عمومی شهر کار کرده بود، اما کار اصلی را شهروندان انجام داده بودند که مراسم را مدیریت و مسیر را برای پذیرایی از کسانی که برای تشییع شهدا آمده بودند، آماده کردند.

شهادت پلی معرفت شناسانه است

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در آیین پرشکوه تشییع پیکر ۲۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس بر دستان مردم فهیم، قدرشناس و ولایتمدار استان اصفهان، مردمانی نجیب و فهیم که در راستای عهدی که با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بستند، عاشقانه و مشتاقانه همه داشته‌های خود از جمله عزیزترین فرزندان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند تا دشمن نتواند حتی فکر تعرض به این کیان مقدس را در مخیله خود محاسباتی سازد.

استاندار اصفهان در ادامه با تبیین مبسوط توفیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عالم گیر شدن این نظام ولایی الهی، شهادت را به عنوان پلی معرفت شناسانه در محوریت بامولفه ایثارگری و از خود گذشتگی دانست و افزود: جانمایه شهادت انجام معامله‌ای بغایت منفعت آفرین برای مخلوق در تعامل با حضرت خالق است و همین موضوع است که می‌تواند بشر را به کمال مطلق و اعلا علیین رهنمون گردد. شهدا نماد مبرز آیه شریفه «… فَإِذَا سَوَّیْتُهُۥ وَنَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی…» هستند.

حضور شهیدان در استان اصفهان برکت بزرگی است

سردار بسیجی اکبر پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۰، روز تشییع جنازه شهدای گلگون کفن در شهر شهیدان، اصفهان است؛ روزی که با شهادت بانوی دو عالم و دخت نبی اکرم (ص) فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد گل سرسبد شهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همزمان شده است.

وی تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده با حضور مردم در اصفهان و شهرهای کوچک‌تر را نور امیدی برای ادامه حیات نظام و انقلاب دانست و گفت: اتفاقی که در روزهای اخیر افتاد، نویدبخش آن است که مردم شهیدپرور استان اصفهان همچنان می‌توانند در خدمت نظام و انقلاب باشند و هر آنچه برای ادامه انقلاب نیاز است را انجام دهند.

مشاور استاندار اصفهان حضور شهیدان در جامعه را باعث ایجاد شور و روحیه و برکت دانست و گفت: شهیدان ذهن انسان را باز و مسیر ما را روشن می‌کنند، این روشنایی باعث می‌شود ما به سخنان رهبری را گوش فرا دهیم و دشمن‌شناس شویم تا بتوانیم این انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) تحویل دهیم.

کد خبر 546920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.