بهینه سازی مدیریت شهرها با شهرسازی الکترونیک

یک دکترای شهرسازی گفت: شهرسازی الکترونیک و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه در کنار فراهم آوردن شرایط اجتماعی و فرهنگی ضرورت امروز شهرهای ما است.

امیر حسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باید نظام مدیریتی شهرهای کشور به شهرسازی الکترونیک معتقد باشد و زمینه‌سازی اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت‌های فناورانه برای تحقق آن را تدارک ببیند.

وی افزود: فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای تحقق شهر الکترونیک، هنوز به صورت کامل آماده نشده است در حالی که مفهوم شهرسازی الکترونیک با توجه به اصول پدافند غیر عامل، باید به عنوان سرفصل جدیدی برای بهینه سازی مدیریت شهرها مدنظر باشد.

این کارشناس شهرسازی خاطر نشان کرد: حرکت به سمت تحقق شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک و شهرسازی الکترونیک ضرورت عصر ما است و صرفاً گزینه‌ای برای انتخاب نیست، در نتیجه مدیران و برنامه‌ریزان باید برای فراهم آوردن بسترهای اجتماعی، فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های فناورانه، همچنین تغییر ساختار مدیریت شهری تلاش کنند.

شبانی ادامه می‌دهد: تا جایی که ممکن است باید از ظرفیت فناوری‌های روز دنیا برای کاهش تصدی‌گری‌های مدیریت شهری در امور غیر استراتژیک و غیر مدیریت کلان، استفاده کرد تا امور مدیریتی به بخش‌های خصوصی کارآمد واگذار شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق کامل و همه جانبه شهرسازی الکترونیک باید به جنبه اجتماعی و فرهنگی این موضوع نیز توجه کنیم‌، تاکید کرد: شهرهای ما نیازمند شهروندی آگاه و مسلط نسبت به شرایط مدیریتی جدید و مدیری آگاه و در عین حال متعهد به چنین ساختاری است.

این دکترای شهرسازی گفت: مدیران و شهروندان ما هنوز به طور کامل به شهرسازی الکترونیک باور ندارند در حالی که با توجه به شرایط پیش آمده، همه می‌دانیم که راه گریزی نیست و این شکل جدید از مدیریت باید به صورت جدی‌تری در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 546912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.