هنر به مفاهیم دینی نیاز دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه مفاهیم دینی نیز می‌تواند جایگاه هنر را بالا ببرد، گفت: امیدواریم بتوانیم چنین برنامه‌هابیی را در محلات مختلف شهر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی پور در حاشیه بازدید از موکب‌های فرهنگی هنری در ویژه برنامه «هنر مردان» که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) برگزار شده است، اظهار کرد: استفاده از زبان هنر و انتقال مفاهیم یکی از ظرفیت‌های این موکب‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنیک القای غیر مستقیم می‌تواند مثمرثمر باشد، گفت: با توجه به اینکه هنر به مفاهیم دینی نیاز دارد و مفاهیم دینی نیز می‌تواند جایگاه هنر را بالا ببرد، این روش در غرفه‌های ویژه برنامه هنرمردان نیز بکار برده شده است.

مهروی پور خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر هنرمندان حاضر در این ویژه برنامه، از این تکنیک در هنرهایی همچون خوشنویسی، نگارگری، نقاشی و نمایش برای رساندن مفهوم این موضوع استفاده کرده بودند که امیدواریم شهروندان نیز از این فرصت بهره کافی برده باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم این‌گونه برنامه‌ها را با مشارکت ذی‌نفعان و مجموعه‌های مختلف در سطح شهر و محلات آن داشته باشیم تا این برنامه تنها در یک نقطه شهر برگزار نشود.

وی همچنین بااشاره به رویکرد شورای ششم در حمایت از تداوم برنامه‌هایی با محوریت فرهنگی و مذهبی، تصریح کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان برای اقدامات فرهنگی، افزایش بودجه فرهنگی شهر است؛ البته نه فقط برای یک سازمان و قطعاً شهرداری باید به مقوله فرهنگ توجه ویژه داشته باشد.

کد خبر 546899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.