جمع آوری سگ‌های ولگرد در بیرجند به سرعت در حال انجام است

فرماندار بیرجند با بیان اینکه موضوع جمع آوری سگ های ولگرد در روستاهای حاشیه بیرجند به سرعت در حال انجام است، گفت: طی پنج روز گذشته به اندازه ۶ ماه سگ ولگرد در امیرآباد و حاجی آباد جمع آوری شد.

به گزارش ایمنا، علی ناصری در جلسه بررسی مشکلات روستای امیرآباد که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در شهریورماه امسال دختر بچه‌ای در امیرآباد دچار گازگرفتگی شد که همان موقع جلسه‌ای را برای جمع آوری سگ‌های ولگرد تشکیل دادیم و برای شهرداری تعیین تکلیف کردیم.

وی با بیان اینکه با اتفاق چند روز قبل و گازگرفتگی پسربچه ای در امیرآباد، موضوع جمع آوری سگ‌های ولگرد در بیرجند سرعت بیشتری گرفت، افزود: طی پنج روز گذشته به اندازه ۶ ماه سگ ولگرد در امیرآباد و حاجی آباد جمع آوری شد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه تمامی سگ‌های ولگرد روستاهای حاشیه شهر بیرجند به زودی جمع آوری و به پناهگاه تحویل خواهند شد، خاطرنشان کرد: همچنین رودخانه شاهرود نیز دیوار ساحلی آن بنا خواهد شد تا وضعیت بهداشتی منطقه ارتقا پیدا کند و سگ‌های ولگرد کمتر در این مناطق حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار ساحلی امیرآباد حدود ۳۴۰۰ متر طول دارد، گفت: این دیوار با ارتفاع دو متر باید احداث شود که حدود ۹ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

«سعید سروری» رئیس شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه لایروبی رودخانه شاهرود را طی دو هفته آینده به پایان می‌رسانیم، گفت: ساخت دیوار ساحلی این رودخانه حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

«مهدی دادگر» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم در این جلسه قول داد که تا دهه فجر روشنایی حاشیه رودخانه امیرآباد را به پایان برساند.

منبع: فارس

کد خبر 546891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.