پذیرایی فرهنگی هنرمندان اصفهانی از عزاداران حضرت زهرا (س)/ برپایی موکب‌های «هنر مردان»

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همزمان با ایام شهادت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت شهید سلیمانی، موکب‌های «هنر مردان» با حضور هنرمندان اصفهانی در میدان امام حسین (ع)، مقابل ارگ جهان نما برپا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید امامی در ویژه برنامه اینجا اصفهان که به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: در این موکب ها که با شعار «شهادت، هنر مردان خداست» برپا شده از حضور هنرمندان شاخص اصفهان در زمینه‌های مختلف استفاده شده است و طی چند شب، هنر آنها در خدمت شهروندان و برای اشاعه فرهنگ ایثار و مبانی ملی و مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ پذیرای عموم شهروندان اصفهانی است، ادامه داد: هنرهای ارائه شده در این موکب ها با موضوع شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و خدمات سردار سلیمانی تدوین شده است، در واقع این هنرها به عنوان خدمات فرهنگی – هنری و در قالب موکب‌هایی پیش روی شهروندان قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اجرای تئاتر با همکاری دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در یکی از این موکب‌ها برپا می‌شود، اظهار کرد: در این چند شب، شش گروه تئاتری، هنر خود را در اجراهای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای در موکبی با عنوان «نقش مردان» عرضه می‌کنند.

امامی تصریح کرد: یکی از موکب‌ها نیز به هنر خطاطی اختصاص یافته و مضامین به کار رفته در این خطاطی‌ها شخصیت حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی را تبیین خواهد کرد. این موکب نیز با عنوان «مشق مردان» نامگذاری شده است.

وی از برپایی موکب نقاشی با عنوان «رسم مردان» خبر داد و گفت: یکی دیگر از موکب ها نیز با عنوان «نقل مردان» به اکران آثار برگزیده جشنواره عمار و سینما هشت اختصاص دارد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین در کنار برپایی این موکب ها، استیجی هم برای اجرای سرود، شعرخوانی، مداحی و نواختن سنج و دمام فراهم شده است.

کد خبر 546890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.