اجرای طرح بازنگری در وضعیت املاک شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از اجرای طرح بازنگری در وضعیت املاک شهرداری خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی و معوض نیاز به پشتوانه مالی زیادی داریم که املاک می‌تواند پشتوانه خوبی برای شهرداری باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی حسام‌نژاد به موضوع شناسایی املاک و اهمیت آن در شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شناسایی املاک به یکی از اولویت‌های شهرداری تبدیل‌شده و به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

وی از دریافت لیست کامل املاک شهرداری از اداره کل ثبت‌اسناد و املاک شهر قم خبر داد و افزود: شناسایی املاک با توجه به دریافت لیست تمام املاک شهرداری از اداره کل ثبت‌اسناد و املاک و همچنین لیست‌هایی که در دفاتر مالی به ثبت رسیده و آنچه در سیستم سرا وجود داشته، در حال شناسایی و ثبت است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، زمان موردنیاز برای ثبت کلیه املاک شهرداری را حداقل بیش از ۸ ماه اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه تا اواخر سال و ابتدای سال آینده به نتیجه رسیده و بتوانیم این حجم از سرمایه شهرداری را مستند کنیم.

حسام نژاد با اشاره به برخی از مشکلات برای ثبت املاک شهرداری در سال‌های گذشته، ابراز امیدواری کرد: مواردی بوده که باگذشت ۱۰ سال از زمان تملک آن توسط شهرداری، هنوز ثبت‌نشده و سیستم مکانیزه‌ای نیز در این زمینه وجود نداشته است و سابقه دفتری برای این املاک نیست.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شرایط خیلی بهتر شده است چراکه هم‌زمان در بانک املاک و سیستم شهرداری به‌صورت موازات ثبت‌شده و موارد مخفی و احصا نشده خیلی کمتر است، اما در سال‌های دورتر این موارد بیشتر است، به‌عنوان‌مثال تنها یک ملک به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان سند، کاربری و تصرفات آن پیگیری نشده بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تأکید کرد: خوشبختانه این ملک کاملاً موردبررسی قرارگرفته و از طریق مراجع قضائی و اخطار و ابلاغ پیگیری شده و بیش از ۹۰ درصد مشکلات آن حل‌شده است که تک‌به‌تک این موارد به‌صورت یک پروژه ابلاغ‌شده و پیگیری می‌شود و هر هفته برای آن‌ها جلسه برگزار تا ثبت شود.

حسام نژاد اظهار کرد: شهرداری در حوزه عرصه و املاک نیازهای زیادی داشته و پروژه‌های عمرانی و معوض نیاز به پشتوانه مالی زیادی داریم که املاک می‌تواند پشتوانه خوبی برای شهرداری باشد.

کد خبر 546839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.