۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
شمش طلا، شب طلایی شد

فیلم سینمایی «شمش طلا» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، به «شب طلایی» تغییر نام داد.

به گزارش ایمنا، در پی اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر، "شب طلایی" به کارگردانی یوسف حاتمی کیا و تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیا که در اخبار قبلی فیلم، با نام "شمش طلا" اطلاع رسانی شده، تغییر نام داد و با نام "شب طلایی" شرکت می‌کند.

این برای اولین بار است که ابراهیم حاتمی کیا به عنوان تهیه کننده مستقل در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. وی در دو سال گذشته، مشغول پیش تولید سریال موسی (ع) بوده است و همچنین سابقه تهیه‌کنندگی مشترک در فیلم به نام پدر را نیز پیش از این در کارنامه خود دارد.

ابراهیم حاتمی کیا این بار قصد دارد با اثری متفاوت در جشنواره فجر به‌عنوان اولین تجربه تهیه کننده مستقل حاضر شود. این فیلم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده و در جشنواره فجر رونمایی می‌شود.

شب طلایی به نویسندگی و کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا تولید شده است و چهره‌هایی مانند حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، سوگل خلیق در آن ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم شب طلایی به موضوع روابط پیچیده درون یک خانواده می‌پردازد که در دوران کرونا با بحرانی جدی مواجه می‌شوند.

نویسنده و کارگردان فیلم شب طلایی یوسف حاتمی‌کیا و تهیه کنندگی آن را پدرش ابراهیم حاتمی کیا به عهده دارد. سرمایه‌گذاران این فیلم امیرحسین اسدبیگی و مجموعه هوگویک است، محمد رسولی مدیر فیلمبرداری، بهراد مهرجو و اویس طوفانی مجری طرح و جانشین تهیه کننده، محمد هیراد حاتمی‌فر مشاور مجری طرح، میثم معراجی مدیر تولید، عماد خدابخش تدوین، امیرحسین حداد طراح صحنه، امیر نوبخت حقیقی مدیر صدابرداری، امید گلزاده طراح چهره‌پرداز، گلناز گلشن طراح لباس و سید علی هاشمی مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی است، همچنین ماریا میرنژاد منشی صحنه است، مسعود ساکت اف جانشین تولید، مسعود شرفی کیا مدیر تدارکات، عکاس حمید جانی‌پور، و نگین موسوی نیز مدیر روابط عمومی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 546794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.