۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

در صورت از دست دادن سطح ۴۶ هزار دلار، افت تا محدوده ۴۰ هزار دلار را برای بیت کوین پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۶ هزار ۳۵۰ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۸۰۹ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۵۱۲ دلار ۵۳ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۳۴ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۶ سنت.
  • XRP ریپل ۸۲ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۹ دلار ۶۰ سنت.
  • SOL سولنا ۱۶۹ دلار ۳۳ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۱۰۵ دلار ۴۶ سنت.
  • Tera ترا ۸۵ دلار ۲۳ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در صورت از دست دادن سطح ۴۶ هزار دلار، افت تا محدوده ۴۰ هزار دلار را برای بیت کوین پیش بینی می‌شود.

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۲.۱۵ تریلیون دلار

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۶۱%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۷%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۲%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۷%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

دو نهنگ بزرگ اتریوم ۱۱.۳ میلیون دلار چین‌لینک خریدند

به گزارش ویل استاتس، دو نهنگ بزرگ اتریوم طی روز گذشته حدود ۴۸۰,۰۰۰ واحد چین‌لینک را خریداری کرده‌اند. ارزش دارایی‌های خریداری‌شده بیش از ۱۱.۳ میلیون دلار برآورد شده است. این دو نهنگ جز ۱,۰۰۰ آدرس بزرگ بازار ارزهای دیجیتال هستند و رتبه‌های ۱۱۱ و ۱۱۶ را در اختیار دارند. ویل استاتس همچنین اعلام کرد چین‌لینک یکی از ۱۰ توکن پرفروش بین نهنگ‌های بزرگ بازار است.

هم‌بنیان‌گذار پلتفرم نکسو: بیت کوین تا اواسط ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

آنتونی ترنچف، یکی از مؤسسان و مدیران پلتفرم نکسو (Nexo)، در مصاحبه اخیر خود گفت که بیت کوین می‌تواند در تابستان به نقطه عطف ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد. او گفت:) هر بار که سرمایه‌گذاران و جامعه ارزش بیت کوین را پایین می‌آورند، عملکرد این ارز دیجیتال به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد. در دو سال گذشته این اتفاق رخ داده است. در سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین حدود ۱,۰۰۰ درصد و در سال ۲۰۲۱ قیمت آن حدود ۶۳ درصد افزایش یافت. من نسبت به آینده بیت کوین بسیار خوش‌بین هستم.

کیف پول ارز دیجیتال ملی چین در اپ‌استورهای چینی عرضه شد

نسخه آزمایشی کیف پول موبایلی برای یوان دیجیتال چین، با نام e-CNY، در اپ‌استورهای اندروید و iOS به‌طور مستقیم منتشر شده است. با وجود اینکه بسیاری از کشورها همچنان در حال تحقیق روی ارز دیجیتال ملی هستند، چین در اقدامی زودهنگام، اولین ارز ملی را در دسترس عموم قرار داد. کاربران چینی اکنون می‌توانند نسخه‌ای از این برنامه را دانلود کنند تا قابلیت‌های آن را مورد آزمایش قرار دهند. نام توسعه‌دهنده اپلیکیشن e-CNY، در صفحه دانلود آن، مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین، شاخه‌ای از بانک مرکزی، عنوان شده است. برای دانلود نسخه آزمایشی این کیف پول و فعال‌سازی آن، کاربران باید در یکی از ۱۱ شهر عنوان‌شده توسط توسعه‌دهندگان، قرار داشته باشند.

اولین برنامه غیرمتمرکز کاربردی در شبکه کاردانو راه‌اندازی شد

اولین برنامه غیرمتمرکز کاردانو به‌تازگی راه‌اندازی شده است و اکنون در دسترس کاربران قرار دارد. به گفته منتقدان، با گذشت چهار ماه از اضافه‌شدن امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند به بلاک چین کاردانو، این اکوسیستم همچنان در تلاش برای جذب کاربر است. وب‌سایت تحلیلی دیفای‌لاما هم نام کاردانو را به فهرست خود اضافه کرده است که نشان‌دهنده حرکت این پروژه به سمت حوزه دیفای است. این برنامه غیرمتمرکز کاربردی، موسلی‌سواپ (MuesliSwap) نام دارد و ارزش کل سرمایه قفل‌شده آن اکنون به ۸۴۵٬۰۰۰ دلار رسیده است. بسیاری انتظار داشتند ساندی‌سواپ (SundaeSwap) اولین برنامه غیرمتمرکز شبکه کاردانو باشد که راه‌اندازی می‌شود.

السالوادور ۲۰ لایحه برای قوانین مرتبط با بیت کوین آماده می‌کند

دولت السالوادور به رهبری رئیس‌جمهور نجیب ابوکیله، قصد دارد با تهیه ۲۰ لایحه برای ارائه یک چارچوب قانونی، برنامه‌های انتشار اوراق قرضه بیت کوین را پیش ببرد. مجموع این لایحه‌ها به دولت السالوادور کمک می‌کند تا اوراق قرضه یک میلیارد دلاری بیت کوین خود را که به اوراق آتشفشانی معروف است، به مرحله عرضه برساند. آلخاندرا زلایا، رئیس خزانه‌داری این کشور، در ۴ ژانویه (۱۴ دی) اعلام کرد که این لوایح، مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار به‌عنوان ارز دیجیتال را پوشش می‌دهند تا از ماندگاری اوراق قرضه بیت کوین که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) پیشنهاد شده بود، اطمینان حاصل شود.

با رونق دوباره NFT ها ارزش بازار اوپن‌سی به ۱۳.۳ میلیارد دلار رسید

بازار معاملات توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی روز سه‌شنبه اعلام کرد که با جمع‌آوری سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری، توانسته است ارزش خود را به ۱۳.۳ میلیارد دلار برساند. طبق گفته‌های دوین فینزر (Devin Finzer)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار اوپن‌سی، از این سرمایه برای توسعه محصولات جدید این بازار، استخدام کارمندان بیشتر، بهبود فرایند پشتیبانی از مشتریان و کمک به رشد فضای NFT و وب ۳.۰ استفاده خواهد شد. اوپن‌سی پیشرفت خود را تا حد زیادی مدیون مجموعه‌های NFT مبتنی بر اتریوم، از جمله بورد ایپ یاچ کلاب (Bored Ape Yacht Club) و کریپتوپانکس (CryptoPunks) است.

ویتالیک بوترین: ۵۰ درصد از مسیر مقیاس‌پذیری اتریوم را طی کرده‌ایم

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اخیراً در یک پادکست دو ساعته در مورد برنامه‌های خود برای اتریوم ۲.۰ صحبت کرد. او توضیح داد که به‌لطف شبکه بیکن چین، هاردفورک لندن و حتی ظهور NFT‌ها، اتریوم توانسته است ۵۰ درصد از مسیر پیشرفت خود را در ۶ سال گذشته طی کند. طبق گفته‌های او، برای آنکه اتریوم در مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی به کارایی ۱۰۰ درصدی برسد، همچنان ۶ سال زمان نیاز دارد.

تصمیم‌گیری درباره ETF بیت کوین NYDIG را به تعویق افتاد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بار دیگر تصمیم گرفت اعلام نظر خود درباره پذیرش یا رد درخواست نخستین صندوق قابل معامله بورسی (ETF) بازار آنی بیت کوین در آمریکا را به تعویق بیاندازد. نیویورک دیجیتال اینوستمنت گروپ (NYDIG) که از شرکت‌های تابعه مدیر دارایی استون ریج هولدینگز گروپ (Stone Ridge Holdings Group) است، در فوریه سال گذشته برای عرضه NYDIG Bitcoin ETF درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرد.

این ETF در ابتدا قرار بود در روز ۱۵ ژانویه سال جاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأیید یا رد شود، اما نهاد نظارتی بخش مالی آمریکا اعلام کرد که مهلت خود را برای ۶۰ روز دیگر تمدید می‌کند و در روز ۱۶ مارس سال جاری به درخواست عرضه پاسخ خواهد داد.

جمع‌آوری ۵۰ میلیون دلار در سری A تأمین سرمایه متاورسال

شرکت متصدی دارایی دیجیتال متاورسال (Metaversal)، روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک دور تأمین سرمایه ۵۰ میلیون دلاری را با هدف گسترش امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های متاورس و توکن‌های غیرمثلی، به پایان رسانده است.

سری A تأمین سرمایه این شرکت، به صورت مشترک توسط کوین‌فاند و فاکس‌هاون رهبری شد و سرمایه‌گذاران خطرپذیر برجسته‌ای چون دیجیتال کارنسی گروپ، ریریبل، تتا بلاک چین، داپر لبز و گلکسی ویژن هیل نیز در آن مشارکت کردند.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۰.۵۶ درصدی بیت کوین

کد خبر 546787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.