سال‌هاست که در زمینه دولت سازی اسلامی درجا می زنیم

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلیمانی را یک طراز مدیریتی و حجت معرفی کرد و گفت: سال‌هاست که در زمینه دولت سازی اسلامی درجا می زنیم و نتوانسته این انقلاب را جلو ببریم و امروز عمده اعتراضات مردم جایی است که مشی مدیران ما اسلامی نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار یدالله جوانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فاطمیه همچنین ترور وحشیانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار کرد: پس از حادثه ۱۱ سپتامبر و انفجار برج‌های دوقلو، تلاش آمریکا برای برقراری نظم نوین جهانی آغاز شد، به این معنا که آنها برنامه ریزی کرده بودند ظرف ۱۰۰ سال، رهبری آمریکا را در جهان پیاده کنند و همه دولت‌ها و قدرت‌ها در برابر این کشور زانو بزنند.

ضعف ایمان کسانی که توصیه به نوشیدن جام زهر می‌کردند

وی نخستین حرکت آمریکایی‌ها برای برقراری این نظم نوین جهانی را اشغال افغانستان دانست و ادامه داد: در دومین گام، سوال مسئولان آمریکایی این بود که سراغ عراق برویم یا ایران و چون ایران هدف سخت‌تری بود، سراغ کشور عراق رفتند، در آن زمان دولت اصلاحات و مجلس ششم روی کار بود و پس از حمله آمریکا به عراق ۱۶۶ نماینده مجلس به رهبر نامه به رهبر نوشتند که جام زهر را بنوشید و برای جلوگیری از اشغال ایران، در برابر آمریکا عقب نشینی کنید.

سردار جوانی، دلیل این خواسته را طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ضعف ایمان دانست و گفت: در این زمان بود که سردار سلیمانی وارد عراق شد و اسرائیل و آمریکا که در حضور مستقیم نظامی به جایی نرسیده بودند، جنگ ۳۳ روزه، درگیری‌های غزه، سوریه و پدید آمدن را طراحی کردند، کسانی که در سوریه، داعش را تشکیل دادند و سه استان بزرگ و پرجمعیت عراق را اشغال کردند، بیش از ۱۰۰ کشور را پشتیبان خود داشتند.

شکل دهی لشکر بین المللی، مأموریت اصلی حاج قاسم

وی افزود: سفارت این کشورها در دنیا، مانند زمان جنگ که از مساجد به جبهه‌ها نیرو اعزام می‌کرد، از مناطق گوناگون به سوریه نیرو می‌فرستاد و هدف اصلی نیز زمینه سازی برای غلبه آمریکا بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مأموریت حاج قاسم که به خوبی از عهده انجام آن بر آمد شکل دهی یک لشکر بین المللی بود، گفت: سردار سلیمانی به پشتوانه باوری که در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به آن رسیده بود، برای آمریکایی‌ها شرایطی را ایجاد کرد که در منطقه‌ای که تصور می‌کردند به راحتی می‌توانند حکومت‌ها را جابجا کنند، کلکسیونی از شکست‌های پیاپی به جا گذاشت.

وی ادامه داد: آمریکا ائتلاف ناتو را به صحنه آورد اما نه تنها شکست آنها در دست نیافتن به اهدافشان بود بلکه دچار فرسایش نیروها، کشته‌های فراوان و هزینه‌های سنگین شدند و از همه مهم‌تر آنکه پر و بار و ابهت ارتش آمریکا ریخت و نادانی آنها مشخص شد و این سوال مطرح شد که مغز متفکر این لشکر کیست تا به سردار سلیمانی رسیدند.

سرداری که همه نقشه‌های دشمن را بی‌اثر می‌کرد

سردار جوانی با اشاره به القاب و عناوین گوناگونی که رسانه‌های خارجی به سردار سلیمانی دادند و تلاش‌های فراوان برای ترور این شخصیت، گفت: در دوران ترامپ به این جمع بندی رسیدند که با اقدامات تند می‌توانند ورق را برگر دانند، ترامپ دو اعتراف کرد یکی اینکه داعش را آمریکا ایجاد کرده و دوم اینکه مبلغ ۷ تریلیون دلار در این منطقه هزینه کرده است، پس تحلیل ترامپ این بود که باید سر را زد که سر همان قاسم سلیمانی بود.

وی ترور سردار را تلاشی برای تضعیف مقاومت و غلبه بر نیروهای جهادی دانست و توضیح داد: در عراق مشکلات فراوانی وجود دارد، حتی در انتخابات این کشور، آمریکا هزینه میلیاردی می‌کرد اما نبوغ و درک و خسته ناپذیری سردار سلیمانی باعث می‌شد همه طرح‌های آمریکا در سوریه، عراق، لبنان و یمن بی اثر شود.

تروری که قرار بود دور برگردان آمریکا باشد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحلیل آمریکایی‌ها برای ترور حاج قاسم را دور برگردانی برای بازگشت آمریکا به منطقه بیان کرد و افزود: اما در عمل اتفاقی افتاد که رهبر معظم انقلاب فرمودند این جهاد بزرگ چهل ساله، این شهادت بزرگ را می‌خواست، یعنی سبک شهادت در عراق و کنار شهید ابوالمهدی، قیامتی را در منطقه هم جهان اسلام و هم ایران به پا کرد که نشان داد آمریکا چه اشتباهی کردند.

وی انگیزه انتقام سخت از قاتلان حاج قاسم را گامی برای بیشتر شدن مقاومت دانست و گفت: پیوند مردم و شور و حالی که مراسم سالگرد این شهید ایجاد کرد نشان می‌دهد حاج قاسم شخصیتی بود که رنگ خدا پیدا کرده بود و با این شهادت رنگ پر رنگ تر شد به گونه‌ای که فکر می‌کردند با شهید کردن حاج قاسم مقاومت تحلیل می‌رود اما گویی مقاومت جان تازه ای پیدا کرد و واقعیت آن است که تأثیر شهید سلیمانی از سردار سلیمانی بیشتر است.

سردار سلیمانی یک طراز مدیریتی است

سردار جوانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی شور و حال مردم و ورود به تشیع جنازه‌ها را دیدند، برای دومین بار پس از امام راحل (ره)، عنوان مکتب را به سردار سلیمانی داده و فرمودند باید به این شهید به عنوان یک مکتب، راه، مدرسه و درس و آموزه نگاه شود.

وی با اشاره به جنبه‌های تربیتی و تحلیلی دهه بصیرت، گفت: شهید سلیمانی ظرفیت و توانایی‌ها و ویژگی‌هایی دارد که شایسته است به عنوان الگو مطرح شود، مردم و نسل جوان برای تداوم حرکت انقلاب در گام دوم نیاز به الگو دارند جوانانی که می‌گویند ما هم سلیمانی هستیم جوان باید الگویی داشته باشد و اینجاست یک مکتب ارائه می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین برای مسؤولان و کسانی که در جای جای سرزمین در قوه مقننه مجریه ارتش سپاه و نیروهای مسلح هر جایی که پست خدمتی وجود دارد، سردار سلیمانی را یک طراز مدیریتی و حجت معرفی کرد و گفت: سالهاست که در زمینه دولت سازی اسلامی درجا می زنیم و نتوانسته این انقلاب را جلو ببریم و امروزه عمده اعتراضات مردم جایی است که مشی مدیران ما اسلامی نبوده، در بیانیه گام دوم نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند مرحله نوسازی جامعه پردازی و تمدن سازی است.

مشکلات کنونی کشور از ترک فعل مسئولان است

وی مشکل کنونی کشور را ترک فعل مسؤولان دانست و یادآور شد: کسانی که ارز ترجیحی می گرفته که بر اساس اعلام دولت جدید، ۲۵ درصد آن سر سفره مردم رفته و ۷۵ درصد در جیب عده خاص رفته که نشان می‌دهد مسؤولان تعهد نداشتند، مکتب بودن سپهبد سلیمانی یه این معناست که مردم حرکت انقلاب را شتاب دهند و مسؤولان نیز الگویی برای انجام وظایف خود داشته باشند.

وی مکتب سلیمانی را دارای بعدهای عقلانیت، معنویت، ولایت و … تعریف کرد و گفت: معنویت یعنی ارتباط با خدا و اخلاص و توکل، یعنی خدا را به گونه‌ای بشناسیم که نتوانیم برای غیر خدا کاری کنیم، سردار سلیمانی به دل دشمن می‌زد، وارد محاصره‌ها می‌شود اما هیچ منطقه‌ای برای او بن بست نبود و حتی در مقابل ناتو و آمریکا با توسل به واسطه‌هایی مثل حضرت زهرا (س) به پیش می‌رفت، با همین نگاه جنگ سی و سه روزه را رقم زد و بساط داعش را جمع کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران نیاز کنونی جامعه را فهم مکتب حاج قاسم و شور و نشاط انقلابی را همراه با معرفت این مکتب دانست و ادامه داد: مکتب حاج قاسم عقلانیت است یعنی باید به این نقطه تمدن سازی اسلامی برسیم، در برابر شهدا وظیفه سنگینی داریم هر کسی در جای خود باید عقلانیت را همراه با معنویت کند، همانطور که شهید سلیمانی در مدت ۲۲ سال فرماندهی موفق در نیروی قدس سپاه توانست هسته‌های مقاومت برای مبارزه شکل دهد و در جنگ‌های غزه رهبر معظم انقلاب فرمودند این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد.

کدام مسئول کشور برنامه ۲۰ ساله دارد؟

وی عقلانیت سردار سلیمانی را برای ما جوانان و مسؤولان الگو دانست و گفت: کدام مسئول برنامه ۲۰ ساله دارد؟ در مردمی بودن تلاش برای تأمین حقوق مردم که نقطه مقابل ظلم و ستمی است چنین مسئولانی در کشور کم داریم، کسی که گهگاه در ایران عراق و سوریه جلسه دارد و ممکن است دو ساعت نخوابد اما همه جا در روستاها همه جا را سر می‌زد و وصیت کرد روی سنگ قبرش بنویسید "سرباز قاسم سلیمانی"

وی با بیان اینکه توصیه نهایی حاج قاسم گرفتن رنگ خدا بود، توضیح داد: این شهید می‌گوید اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه این سه گانه رنگ خداست، امیدواریم بتوانیم رنگ خدا به خود بگیریم و در مسیر حاج قاسم حرکت کنیم.

کد خبر 546731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.