پیشرفت و توسعه سمنان در سایه وحدت و همدلی

عضو شورای اسلامی شهر سمنان گفت: در سایه وحدت و همدلی می توانیم در چهار سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه سمنان باشیم.

رضا صباغیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکل کم آبی در سمنان، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که استان و شهر ما درگیر مشکل کم آبی شده و تاکنون مسئولان با دغدغه‌مندی پیگیری‌های زیادی برای رفع آن انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد باید افرادی که متخصص این امور هستند باید به این موضوع ورود کرده و کارشناسی‌های خود را انجام و نظرات راهبردی خود را ارائه دهند تا حداقل کمی از مشکل کم آبی استان رفع شود.

وی با بیان اینکه در این راستا راهکارها و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وجود دارد، تصریح کرد: راهکار کوتاه‌مدت سد فینسک و پیگیری جدی همه مسئولان شهری برای به سرانجام رسیدن این پروژه است که پس از سفر ریاست جمهوری به استان سمنان و سخنان وزیر نیرو در خصوص بحث آب، گلایه‌مندی‌هایی در این زمینه مطرح و از اهمیت ویژه سد فینسک در این سفر کاسته شد که انتظار می‌رود به جد این موضوع پیگیری شود و یکی از مطالبات مهم بنده به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر پیگیری جدی این موضوع است.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد: جلساتی در این خصوص با متخصصان و نخبگان شهری داشتیم و پیگیری موضوع سد فینسک جز مطالبات شورا مطرح شد.

وی از دیگر برنامه‌های کوتاه‌مدت در خصوص آب را پیگیری تخصیص بخشی از آب سد نمرود به سمنان عنوان کرد و افزود: این موارد نیز در برنامه‌های کوتاه‌مدت تأثیرگذار خواهد بود.

صباغیان در خصوص راهکارهای میان‌مدت، اظهار کرد: مسئله مهمی که سال‌ها مطرح بوده و کارهای کارشناسی دقیق روی آن انجام شده است، اجرایی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان و فلات مرکزی کشور است که مطالعات، تحقیقات و پژوهش‌های فراوانی در این خصوص انجام شده و انتظار می‌رود که این پروژه‌ها هر چه زودتر به سرانجام برسد تا کویر تشنه سمنان نیز از نعمت آب برخوردار و سیراب شود.

وی ادامه داد: راهکار بلندمدت و اجرایی شدن پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران یکی دیگر از سرفصل‌ها و راهکارها است زیرا این پروژه بزرگ می‌تواند استان و شهر سمنان را نیز در بر گیرد و در مشکل کم آبی استان راهگشا باشد.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: به غیر از مشکل کم آبی دغدغه‌های دیگری نیز وجود دارد از جمله اینکه در سطح ملی و کلی توجه به وضع معیشت شهروندان شود زیرا همین دغدغه جز اولویت‌های اصلی و نگرانی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در موضوع شهری اولویت نخست آب و سپس موضوع عدم تعریف منافع مشترک سمنان و عدم وجود ساختار مناسب مطالبه‌گری در سطح استان است، گفت: در این خصوص نگاه‌های متفاوتی نیز وجود دارد که می‌توان به نگاه فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، شهری و شهروندی و حتی اصل سرمایه‌گذاری اشاره کرد، به طور مثال در بحث عمرانی یکی از دغدغه‌های مهم شورا پیگیری پروژه‌های نیمه کاره‌ای بود که از دوره‌های گذشته مانده و باید در این دوره تکمیل شود که در حال پیگیری آن هستیم.

صباغیان در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای سال آینده، اظهار کرد: برای سال جدید و نوروز ۱۴۰۱ دغدغه‌هایی که ذهن بنده را درگیر کرده، المان‌های شهری است که می‌توان به آن نگاه فرهنگی داشت؛ ایجاد فضاهای سبز جدید و بازآفرینی فضاهای قدیمی نیز از جمله اقدامات در حوزه عمرانی است که در این خصوص چند بازدید از فضاهای قدیمی انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگی باید به این نکته توجه داشت که افتخار این را داریم که سمنان به عنوان شهر اخلاق مطرح است و باید روی شاخصه‌های اخلاق کار شود و باید برنامه‌ریزی مدونی در این زمینه پیاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای برطرف شدن ضعف محله را مهم برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جلسات مدون برای شورای محله حائز اهمیت است، از این رو در مدیریت ششم شهری سمنان مورد توجه قرار گرفته و به همراه اعضای شورا در محلات مختلف حضور و در مساجد جلساتی را برگزار می‌کنیم تا گامی برای برطرف کردن مشکلات محله‌های شهر برداریم.

وی در خصوص بزرگداشت روز سمنان و اختلاف بر سر تعیین روز دقیق آن، تصریح کرد: برای بزرگان ما شهر سمنان مهم بوده است. سمنان را از عمق جانمان دوست داریم و فرقی نمی‌کند که ششم دی روز سمنان باشد و یا سی‌ام دی ماه؛ چرا که سی‌ام دی روز به ثبت رسیدن زبان و گویش سمنانی و ششم دی روز روز استان شدن سمنان است و همه این موارد برای ما مهم است.

صباغیان تاکید کرد: قرار نیست با عنوان تاریخ‌های مختلف بحث تفرقه ایجاد شود و همین موضوع بهانه‌ای برای مدیران بالادستی جهت عدم استفاده از ظرفیت مدیران بومی باشد، البته معتقدم تمام روزهای ماه دی، روز سمنان است و ماه دی برای ما سمنانی‌ها بسیار عزیز است زیرا روز به ثبت رسیدن زبان و استان شدن این شهر است.

وی ادامه داد: نباید برای پست و مقام دنیوی، شهر و زادگاه خود را بفروشیم بلکه باید سمنان و سمنانی‌ها را دوست داشته باشیم، نباید ادبیات ما یک ادبیات نفاق و جدایی و تفرقه باشد. بنابراین از سازمان‌های مردم نهاد انتظار می‌رود با یکدیگر همدل، همراه و یک صدا باشند تا روز به روز شاهد پیشرفت و آبادانی شهرمان در ابعاد مختلف باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان و شهر سمنان، گفت: انتظار اجرایی شدن در بازه زمانی کمتر از دو ماه از سفر شاید شایسته نباشد و زمان بیشتری باید به دولت مردمی آیت‌الله رئیسی داد تا مصوبات سفر اجرایی شود، اما نکته حائز اهمیت این است که دغدغه‌هایی که رئیس جمهور دارد و در سفرهای استانی به طور ویژه به آن توجه داشته، بحث به سرانجام رسیدن پروژه‌هایی است که نیمه تمام مانده است؛ البته یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد تاکید قرار گرفت، بحث آزاد سازی کاروان سرای شاه عباسی سمنان بود که به عنوان اعضای شورای شهر انتظار داریم تا زودتر این موضع تعیین تکلیف شود و شهروندان هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری و استفاده از این کاروانسرا باشند.

وی در خصوص لزوم وحدت و همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر با یکدیگر، گفت: اصل و پایه شورا، مشورت است و عملیاتی شدن آن در مدیریت شهری یک مطالبه عمومی است، رمز موفقیت ما در همه ابعاد وحدت و همدلی است و بی شک در سایه وحدت و همدلی و تعامل می‌توانیم در چهار سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه شهرمان باشیم.

صباغیان ادامه داد: اگر همین هماهنگی در بین مسئولان و مدیران و به خصوص همکاران در پارلمان شهری و یا همان شورای شهر باشد، اثرگذار است و اگر این همدلی‌ها نباشد هم شورا و هم شهرداری و بسیاری از مجموعه‌های شهر ضرر خواهند دید.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر برای رسیدن به عمل صحیح و تصمیم‌های درست باید با یکدیگر همدل باشند و به خاطر برخی از مسائل خصوصاً مسائل شخصی نباید این همدلی و وحدت را از دست بدهند، البته اختلاف نظرات وجود دارد، اما خروجی کار همراهی و همدلی و دغدغه کار برای شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: باید با همدلی، همراهی و وحدت کارهای عمرانی، فرهنگی، مسائل شهری را پیش ببریم و از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به شهروندان و شهر نهایت استفاده را ببریم که رسیدگی به امورات شهروندان از اصلی‌ترین وظایف ما است‌.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما یک نگاه کاملاً فراجناحی است و از هر شهروندی که هر ظرفیتی داشته باشد و آن ظرفیت برای شهروندان و در راه خدمت به شهر مؤثر باشد نهایت بهره و استفاده را خواهیم برد، گفت: در کنار شهروندان به عنوان یک مجموعه‌ای که مطالبه‌گری را سرلوحه کار خودش قرار داده است، با همدلی و همراهی همه اعضای شورا تمام قد برای شهروندان و رسیدگی به مشکلات آنان خواهیم ایستاد.

صباغیان خاطر نشان کرد: برای ما به عنوان اعضای شورا همواره این نکته حائز اهمیت بوده که شورای اسلامی شهر و شورای شهرداری فقط معطوف به شهرداری و شخص شهردار نیست، بلکه شورای اسلامی شهر مربوط به تمام مسائل مربوط به شهر است.

وی اظهار کرد: چند ماه از عملکرد شورای ششم می‌گذرد و در این برهه از زمان مدیران زیادی برای حل مشکلات شهروندان به صحن شورای شهر آمدند و در کنار مدیران ارشد استانی و استاندار و شهردار و تمام اعضای شورای شهر در جلسات شرکت کردند و امیدواریم دست در دست هم بتوانیم باری از مشکلات شهر و شهروندان برداریم و ازاین رسالت مهم سربلند بیرون بیاییم و شرمنده شهدا و شهروندان نشویم.

کد خبر 546723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.