شهردار: روز سمنان در تقویم ثبت شود

شهردار سمنان با صدور پیامی ، خواستار نامگذاری رسمی و ثبت در تقویم رسمی کشور به نام روز سمنان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پیام سید علی مرتضی نژاد آمده است:

"سمنان گوهری در کویر ایران

سمنان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که کویر، جنگل، کوهستان، مناطق خشک و بیابانی، مناطق سرسبز و جمیع اضداد طبیعت را یکجا می‌توان در مسافتی به ابعاد ۲۰ کیلومتر مربع مشاهده کرد. شهر میراث گذشتگان با جاده سنگفرش که یادگار گذشتگان و مسیر تاریخی ابریشم است، اینجا پیوند و آشتی کویر و کوهستان را می‌توان نظاره کرد.

سمنان با آب و هوای دوگانه اش، همیشه بهشت گردشگرانی بوده است که دوست داشته‌اند طبیعت متفاوت کویر و کوه را یکجا کنار هم ببینند. در سمنان می‌شود با سفری به تاریخ، مساجد و تکایا، زیارتگاه‌ها، آرامگاه‌ها، خانه‌های قدیمی و تاریخی، دژها و قلعه‌ها، کاروانسراها، آب انبارها و گرمابه‌ها، باغ راه‌ها، بازارهای مسقف و تو در تو، تپه‌های باستانی، آسیاب‌های آبی، یخدان‌ها و موزه‌هایی که صدای گویای تاریخ گران بهای این سرزمین هستند، را یکجا دید.

برای ارزش گذاری و پاسداشت این میراث گرانبها انتساب یک روز و هفته به نام "سمنان" اجتناب ناپذیر است. این اقدام بهانه‌ای است تا دوستداران این شهر تاریخی و میراثی بار دیگر پاسدار هویت‌های فرهنگی شهر باشند و به این بهانه، از مشاهیر و داشته‌های شهر، حال و هوای امروز و برنامه‌های فردا، بیشتر بدانند، بگویند و بشنوند.

اینجانب ضمن گرامی داشت انتساب روزهای دی ماه را به نام سمنان، به تاسی از فرهیختگان شهر خواستار نامگذاری و ثبت در تقویم رسمی کشور به نام روز سمنان می‌باشم. "

کد خبر 546710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.