جمع‌آوری بیش از ۴۷ هزار تن پسماند فضای سبز از ابتدای امسال

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۴۷ هزار تن پسماند فضای سبز شهر اصفهان از ابتدای سال، اظهار کرد: در شهر اصفهان روزانه حدود ۱۷۲ تن پسماند فضای سبز جمع‌آوری و به محل کارخانه پردازش پسماند منتقل می‌شود.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پسماند فضای سبز جمع‌آوری شده از سطح شهر شامل برگ درختان، شاخه‌های خشکیده و بریده شده و ضایعات اصلاح چمن و هرس درختان است که به طور روزانه از سطح شهر به ویژه پارک‌ها و فضای سبز شهری جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره تلاش می‌شود تا این دسته پسماندها همانند سایر گروه‌ها در پروسه مناسب پردازش و بازیافت قرار گیرد، افزود: در این گروه از پسماندها نیز بخش مربوط به سرشاخه‌ها پس از جداسازی در اختیار پیمانکار مربوطه قرار می‌گیرد و بر همین اساس در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۴۰ تن چیپس چوب خرد شده از کارخانه پردازش پسماند خارج شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: این پسماندها قابلیت بازیافت داشته و می‌تواند در تولید مصنوعات چوبی، نئوپان و فرآورده‌هایی برای استفاده از پارک‌های شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای جمع‌آوری پسماندهای فضای سبز منازل خود با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، اظهار کرد: شهروندان اصفهانی در صورت قطع و هرس درختان منازل خود در حد محدود، نباید بقایای آن را همراه پسماند تر بیرون بگذارند، زیرا علاوه بر ایجاد سد معبر منجر به افزایش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود، همچنین این پسماندها توسط سامانه‌های جمع‌آوری پسماند تر و خشک جمع‌آوری نمی‌شود و به همین دلیل لازم است شهروندان درخواست خود را از طریق ۱۳۷ اعلام کنند و هنگام رسیدن نیروی‌های ویژه، پسماند فضای سبز خود را به آنها تحویل دهند.

کد خبر 546673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.