اجرای طرح جامع دفع آب‌‎های سطحی از سال آینده در اهواز

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به اجرای طرح جامع دفع آب‌های سطحی از سال آینده گفت: تاکنون ۵۴ میلیارد تومان لوله برای دفع آب‌های سطحی خریداری شده است که این مقدار تا پایان سال به ۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

علی‌اصغر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پسماندهای شهر به سایت صفیره منتقل می‌شود؛ این سایت دارای دو خط پردازش است که با توجه به میزان زباله‌های تولیدی این دو خط کافی نیست و با خراب شدن هر یک از خطوط چرخه پسماند از بین خواهد رفت و یا دچار اختلال می‌شود.

وی افزود: پس از ایستگاه پردازش نیازمند سامانه تولید کمپوست هستیم، هزینه احداث این ایستگاه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است. برای دفن زباله باقیمانده که امکان استفاده از آن نیست، نیازمند تکمیل دومین سلول دفن زباله هستیم.

اسدالهی ادامه داد: شهرداری هیچ‌گونه تعهدی در ارتباط با پسماندهای پزشکی و صنعتی ندارد، صنایع و مراکز بهداشتی تولید کننده زباله باید نسبت به بی‌خطر سازی زباله تولیدی خود اقدام کنند، اگر شهرداری این کار را انجام دهد هزینه‌های آن را باید منبع تولید کننده زباله پرداخت کند.

وی ادامه داد: بر اساس جلسات انجام شده در فرمانداری اهواز مصوب شده است که در شهر محلی برای تخلیه نخاله وجود ندارد و باید در سایت صفیره تخلیه شود.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: با رایزنی‌های انجام شده توسط شهردار اهواز، مقرر شد سازمان همیاری‌ها شش میلیارد تومان به شهرداری اهواز برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی کمک کند و دستگاه اولیه بازیافت نخاله خریداری شود.

وی با اشاره به موضوع دفع آب‌های سطحی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال آبفا و شهرداری به تعهدات خود پایدار باشند و مبالغ تعهد شده برای اجرای پروژه‌های مطرح شده به سرانجام برسد.

اسدالهی افزود: تاکنون حدود ۵۴ میلیارد تومان لوله برای پروژه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب توسط شهرداری خریداری شده است که این مقدار تا پایان سال به ۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید. سال آینده نیز باید به اجرای طرح جامع دفع آب‌های سطحی وارد شویم.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح جامع، برآورد اولیه پیمانکار هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد این مبلغ توسط دولت و ۵۰ درصد باقی‌مانده توسط شهرداری باید پرداخت شود.

کد خبر 546652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.