شکایت فلسطین از دورویی یائیر لاپید در قبال جامعه جهانی

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد: اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دال بر آن است که مواضع وی با راست‌گراهای اسرائیلی که حق ملت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند، تفاوتی ندارد.

به گزارش ایمنا، وزارت خارجه فلسطین افزود، یائیر لاپید نه حق ملت فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و نه در حال حاضر حل و فصل با فلسطینی‌ها را قبول دارد.

این وزارتخانه افزود: لاپید با دو زبان حرف می‌زند، زبانی خطاب به افکار عمومی جهان و جامعه جهانی که از رهگذر آن تمایل به صلح و دیدگاه مثبت نسبت به قطعنامه‌های بین‌المللی را نشان می‌دهد و زبان دیگری که خطاب به جامعه اسرائیل و رسانه‌های اسرائیل است زمانی که با آنها طرف صحبت می‌شود مواضعش کاملاً تغییر می‌کند. او خودش را با دیدگاه‌های راست‌گراهای اسرائیل در ائتلاف حاکم هماهنگ می‌کند که نشان از دوگانگی مواضع و گفتمانش دارد.

وزارت خارجه فلسطین ادامه داد: در حالی که لاپید تلاش می‌کند همانطور که با وزیران خارجه اتحادیه اروپا رخ داد به جهان القا کند که حامی راه حل دو کشوری است؛ اما واقعیت او در اظهارات هر روزه‌اش خطاب به خبرنگاران اسرائیلی خودنمایی می‌کند زمانی که در زمینه "دروغ بودن نژادپرستی اسرائیل" و تمایلش به دستاوردهای دیپلماتیک فلسطین در سطح جهانی از جمله کمیته حقوق بشر و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده و انکار موجودیت اشغالگری و غیره صحبت می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 546623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.