۱۵ مبتلا به «اومیکرون» در اصفهان شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر در استان اصفهان مبتلا به کرونا «اومیکرون» شدند که در چهار شهرستان مبتلایان به این سویه گزارش شده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر در اصفهان مبتلا به کرونا «اومیکرون» شدند که در شهرستان‌های فلاورجان چهار نفر، مبارکه دو نفر، خمینی شهر سه نفر و شهر اصفهان شش نفر مبتلایان به این سویه گزارش شده است.

وی اضافه کرد: علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است و افراد مبتلا دچار خستگی، بی حالی، سردرد، سرفه و موارد دیگر می‌شوند. افراد با دیدن این نوع علائم در بدن باید به این فکر باشند که احتمال دارد مبتلا به کرونا «اومیکرون» شده باشند.

سرعت انتشار چهار برابری سویه «اومیکرون»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: تفاوت سویه «اومیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی کرونا نیز این بوده که سرعت انتقال و سرایت پذیری این سویه نسبت به سویه‌های قبلی کرونا چهار تا پنج برابر بیشتر است.

عقدک تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد تا آخر دی ماه اکثر کشورهای دنیا گرفتار این سویه از ویروس کرونا شوند، اگر خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی انگاری صورت بگیرد احتمال دارد دچار چالش شویم، از همشهریان درخواست داریم برای انجام واکسیناسیون و تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبر 546615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.