شهدا زیباترین آثار را خلق کردند

استاد محمدعلی حدت بابیان اینکه در تابلوی "مردان سپیده دم" از هفت پرتره استفاده شده است، گفت: نقاشی یک عنایت الهی است و من با استعانت از درگاه خداوند و روح مقدس شهدا این تابلو را کشیدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاد محمدعلی حدت، هنرمند پیشکسوت نقاشی و طراحی پوستر، در آیین رونمایی از تابلوی نقاشی "مردان سپیده دم" که بعدازظهر _سه شنبه 14 دی‌ماه_ در عمارت تاریخی سعدی اصفهان برگزار شد، گفت: من یک خادم خیلی کوچکی در ساحت مقدس هنرمند هستم. همه ما هنرمند هستیم، هرکدام به شکلی، در یک لباس و در یک شغل. از زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تا به امروز و قبل از آن؛ از شور و هیجان سال 56 و 57 و قبل از آن در سال 1342، همه اینها تا به امروز، پیکره و جسم و روح واحد در چهره‌های متفاوت هستند.

شهدا  زیباترین آثار را خلق کردند

وی افزود: بعد از پوستری که به لطف لشکر 14 امام حسین(ع) به من سفارش داده شد و چند پوستر دیگر از شهدای دوران دفاع مقدس، دیگر کاری انجام نداده بودم و دغدغه‌ای داشتم تا اینکه ازطرف حوزه هنری اصفهان پیشنهاد شد که بنده اثری دررابطه با عزیزانی ترسیم کنم که شخص خاصی معین نشده بود و این عزیزان درحقیقت نمونه‌های اندک از آن‌همه عظمت و جان‌فشانی در راه آن چیزی است که امروز به نام امنیت و استقلال در کشور وجود دارد.

استاد حدت تصریح کرد: در تابلوی "مردان سپیده دم" از هفت پرتره استفاده شده است و بنده در حد و اندازه‌ای نیستم که درباره این عزیزان و صفات آن‌ها صحبت کنم، من فقط یک نقاش هستم. آن‌ها زیباترین آثار خود را خلق کردند و بهترین دل‌نوشته‌ها را با خون خود تقدیم ملت کردند و عنایت الهی را که در وجودشان بود مثل بذر پاشیدند.

شهدا  زیباترین آثار را خلق کردند

این هنرمند نقاش ادامه داد: کار نقاشی و کلاً کار هنری نیز یک عنایت الهی است. همه‌کس نمی‌تواند قلم به دست بگیرد و در کار هنر باشد مگر اینکه لطف و عنایت الهی شامل حال او شود. بهترین دوربین‌ها زیباترین اثرها را ضبط و ثبت می‌کنند ولی هیچگاه یک اثر نقاشی نخواهدشد چون حضور روح پُر ارزش هنرمند و عنایت الهی در آن اثر ساری و جاری خواهد ماند و بنده نیز از درگاه هنر دریوزگی کردم و درنهایت با استعانت از روح مقدس شهدا اثری به نام "مردان سپیده دم" کشیدم که این نام از شروع کار تا خاتمه کار در ذهن من بود. ان‌شاالله توانسته باشم گوشه‌ای از دینی که این عزیزان بر ما دارند را ادا کرده باشم.

به گزارش ایمنا، تابلوی نقاشی «مردان سپیده دم» اثری از "محمدعلی حدت" هنرمند پیشکسوت نقاشی و طراحی پوستر است که به تصاویر شهیدانی مانند حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی، سیدمحمد حجازی، مسلم خیزاب، جواد محمدی و محسن حججی مزین است و به همت حوزه هنری استان اصفهان و در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عمارت تاریخی سعدی اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 546599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.