چرا کرونا اومیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود؟

متخصصان معتقدند که ویروس کرونا اومیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، زیرا تعداد قابل توجهی از افراد پیش از این در معرض گونه دلتا قرار گرفته‌اند و مصونیت طبیعی را به دست آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا همانند دیگر ویروس‌ها چندین بار با گذر زمان جهش پیدا می‌کند؛ بنابراین از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون گونه‌های کووید -۱۹ بارها و بارها جهش پیدا کرده‌اند. آخرین گونه جهش یافته که اومیکرون نام دارد افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است. هم اکنون نیز محققان نگران شیوع گونه دلمیکرون هستند. همانطور که از نام آن مشخص است دلمیکرون ترکیب دو گونه دلتا و اومیکرون است.

آیا دلمیکرون گونه جدید ویروس کرونا است؟

دلمیکرون بر خلاف دیگر سویه‌های ویروس کرونا یک گونه جدید نیست، بلکه ترکیبی از دو گونه دلتا و اومیکرون است. کرونای دلمیکرون زمانی رخ می‌دهد که فرد به صورت همزمان به هر دو گونه ذکر شده آلوده می‌شود. تاکنون اطلاعاتی در مورد علائم اختصاصی گونه دلمیکرون در دسترس قرار نگرفته است. علائم بیماری کووید -۱۹ تا کنون تقریباً ثابت باقی مانده است و شامل تب، خستگی، سرفه و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود. در مقابل، بیماران مبتلا به گونه اومیکرون علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند خارش گلو، عطسه، تب خفیف و بدن درد شدید را تجربه می‌کنند.

چرا کرونا اومیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود؟

گونه دلتا ویروس کرونا افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و جان تعداد قابل توجهی از افراد را گرفته است. در حال حاضر، افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون هشدار دهنده است، به طوری که این گونه جدید کشورهای زیادی در سراسر دنیا را درگیر کرده است. متخصصان معتقدند که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، زیرا تعداد قابل توجهی از افراد پیش از این در معرض گونه دلتا قرار گرفته‌اند و مصونیت طبیعی را به دست آورده‌اند.

چه افرادی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؟

همه افراد مانند بزرگسالان، کودکان و افراد مسن در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارند، از آنجایی که این ویروس بسیار انتقال‌پذیر است، احتمال آلوده شدن هر فردی که اقدامات پیشگیرانه را رعایت نکند وجود دارد. با این وجود، افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. این افراد و اطرافیان آن‌ها باید بیشتر از دیگران اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا خطر ابتلاء به این بیماری کاهش پیدا کند.

چگونه خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاهش دهیم؟

از آنجایی که میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بسیار زیاد است و احتمال شیوع گونه دلمیکرون در سراسر جهان وجود دارد، توصیه شده است که افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند. واکسیناسیون نیز مؤثرترین روش پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ است، متخصصان نیز معتقدند که دز تقویت کننده واکسن کرونا تأثیر قابل توجهی در برابر بیماری کووید -۱۹ و گونه‌های جدید مانند اومیکرون دارد.

کد خبر 546591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.