مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE به عنوان آخرین عضو خانواده S20 با بعضی تغییرات نسبت به سه عضو اصلی وارد بازار شد، البته با وجود قیمت پایین‌تر بعضی از مشخصات قدرتمند نسخه اصلی مانند چیپست رده بالا را حفظ کرده است. این گوشی در زمان معرفی از اندروید ۱۰ بهره می‌برد، اما پس از گذشت زمان بروزرسانی اندروید ۱۱ نیز برای آن منتشر شد و نام گوشی در فهرست دریافت کنندگان به روزرسانی اندروید ۱۲ نیز دیده شد. گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE از شبکه‌های ارتباطی GSM، CDMA، HSPA، EVDO، LTE و 5G پشتیبانی می‌کند.

طراحی و بدنه گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE با وجود روزنه مخصوص دوربین سلفی بالای نمایشگر و همچنین ماژول دوربین پنل پشتی شبیه دیگر پرچمداران سامسونگ است. فریم این گوشی همانند دیگر پرچمدارهای آلومینیومی است، اما پنل پشتی آن از جنس پلاستیک است؛ این پنل روکش مات و نسبتاً لیزی دارد، اما استفاده از پنل پلاستیکی در بعضی موارد مانند جذب اثرانگشت و لک بهتر از شیشه عمل می‌کند.

کلید پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در سمت راست این گوشی تعبیه شده‌، اما در سمت چپ آن هیچ کلیدی وجود ندارد. قسمت پایین گوشی دارای پورت USB-C، اسپیکر و میکروفون اصلی است، قسمت بالایی نیز میزبان میکروفون ثانویه و اسلات سیم کارت است.

سامسونگ گوشی گلکسی S20 FE را در رنگ‌های متنوع و جذاب سفید، قرمز، نارنجی، سرمه‌ای، سبز نعنایی و یاسی به فروش می‌رساند، رنگ این گوشی فقط به قاب پشتی آن محدود نمی‌شود، بلکه لبه‌های فلزی دور تا دور آن نیز به همان رنگ خواهد بود. ابعاد گوشی گلکسی S20 FE نسب به گوشی گلکسی S20 بدنه بزرگ‌تر و سنگین‌تری دارد، زیرا هم از نمایشگر بزرگ‌تری استفاده کرده است و همچنین دارای باتری حجیم‌تری است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است. میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی به ۴۰۴ نیت می‌رسد؛ در صورتی که روشنایی تطبیقی دستگاه فعال باشد نیز این ویژگی دو برابر خواهد شد. گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE از ترکیب اسپیکر اصلی لبه پایین و اسپیکر مکالمه به عنوان خروجی صدای استریو استفاده می‌کند.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

یک دوربین سه گانه در پنل پشتی گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو هشت مگاپیکسلی می‌شود. از ویژگی‌های دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی می‌توان به لنز دیافراگم f/1.8، تثبیت کننده تصویر و فوکوس خودکار اشاره کرد. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز زاویه ۱۲۳ درجه‌ای را برای عکاسی به کاربران ارائه می‌کند. دوربین تله فوتو هشت مگاپیکلسی نیز بزرگنمایی بدون افت کیفیت را تا سه برابر ممکن می‌کند. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE دارای لنز ۳۲ مگاپیکسلی است که در شرایط نوری خوب، جزئیات قابل قبولی را به ثبت می‌رساند.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

نسخه 4G گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE از تراشه اختصاصی Exynos 990 سامسونگ و نسخه 5G آن نیز از تراشه Snapdragon 865 قدرت می‌گیرد. تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ که از پردازشگر گرافیکی Adreno 650 بهره می‌برد، عملکرد فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پرازنده گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE با ۶ یا هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت خافظه ذخیره سازی داخلی همراه شده است.

نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE به صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 به فروش می‌رسد، البته به روزرسانی اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.0 نیز برای این گوشی منتشر شده است.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE با استفاده از یک باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، شرکت سازنده ادعا می‌کند که این باتری می‌تواند تا یک روز شارژدهی داشته باشد. گوشی گلکسی S20 FE با نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز نمایشگر به ترتیب می‌تواند ۲۱ ساعت و ۱۹ دقیقه و ۱۴ ساعت و ۴۱ دقیقه ویدئو پخش کند. با وجود اینکه گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE از شارژ سریع ۲۵ وات مبتنی بر USB Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند، متأسفانه سامسونگ این گوشی را با شارژر ۱۵ واتی به فروش می‌رساند که برای پر کردن باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دستگاه به ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE قابلیت شارژ بی سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی سیم تا سقف ۴.۵ وات را نیز دارد.

مزایای گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

  • سخت افزار قدرتمند
  • دوربین کارآمد
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED با روشنایی مناسب
  • گواهی IP68 برای مقاومت مقابل آب و گرد و غبار

معایب گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

  • داغ شدن
  • افت عملکرد تراشه در کاربری‌های سنگین
  • عرضه با شارژر ۱۵ واتی
  • بدنه پلاستیکی
  • عملکرد ضعیف اسپیکرها

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

با توحه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE به دلیل تنوع حافظه رم و حافظه ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۱ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 546590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.