استقرار جوی نسبتا پایدار تا پایان امروز/شروع بارش‌ها از اواسط روز چهارشنبه

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: طی امروز و پس از استقرار جوی نسبتا پایدار، از فردا با نفوذ سامانه بارشی به استان شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و از اواسط روز تا پایان روز شاهد بارش خواهیم بود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان است و بر این اساس آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا با نفوذ سامانه بارشی به استان شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و از اواسط روز تا پایان روز شاهد بارش خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه این سامانه از سرعت نسبتاً زیادی برخوردار است اما بارش ناشی از آن چشمگیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: بارش در بیشتر نقاط استان، خصوصاً غرب و جنوب و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

علی‌عسگریان تصریح کرد: پس از عبور سامانه و استقرار پرفشار از فردا شاهد افت محسوس دمای هوا خواهیم بود و روزهای جمعه و شنبه به دلیل پایداری جو شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان مهیا است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر چندانی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۱۴ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا نیز به منفی یک درجه خواهد رسید.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۵ درجه و سردترین نقطه بوئین و میاندشت با منفی ۹ درجه خواهد بود.

علی‌عسگریان به میزان بارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: اردستان ۸ میلی‌متر، بادرود ۵ میلی‌متر، بوئین میاندشت ۱.۲، چوپانان ۸.۵ میلی‌متر، خوانسار ۳.۸ میلیمتر و ۸ سانتیمتر برف، داران ۰.۵ میلی‌متر باران و ۰.۵ سانتی‌متر برف، دهاقان ۲.۹ میلیمتر، سمیرم ۴ میلیمتر و ۳ سانتیمتر برف، فریدونشهر ۲.۵ میلی‌متر و ۴ سانتیمتر برف، مهاباد اردستان ۳.۲ میلی‌متر، میمه ۰.۶ میلی‌متر، نائین ۰.۳، نطنز ۱.۸ میلی‌متر بارش داشته‌اند.

کد خبر 546506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.