پزشکی قانونی در کشور ۲۹۰ هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی دارد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی، ۴۸ درصد از مراکز پزشکی قانونی در کشور را امانی، استیجاری و یا در مطب دانست و گفت: ۵۲ درصد فضاهای تملیکی پزشکی قانونی نیز نیازمند تعمیر و بازسازی هستند و می‌توان گفت پزشکی قانونی در کشور ۲۹۰ هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا حاج منوچهری صبح امروز _ سه‌شنبه ۱۴ دی ماه _در آئین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان، اظهار کرد: پزشکی قانونی یک سوم پرونده‌های دستگاه قضائی را بررسی کرده و پاسخ می‌دهد که سال گذشته در این سازمان، دو میلیون پرونده بررسی و اظهار نظر شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۹۶ پرسنل پزشک و غیرپزشک در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، افزود: در هشت ماهه امسال در بخش معاینات ۸۵ هزار پرونده بررسی شد که این آمار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد رشد داشته است همچنین در بخش تشریح و آزمایشگاه نیز به ترتیب آمار امسال ۴۳ و ۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی رتبه اصفهان در انجام معاینات پزشکی قانونی را سومین استان کشور اعلام کرد و گفت: این خدمات معاینات، تشریح و آزمایش در ۴۴۶ مرکز ارائه می‌شود که ۴۸ درصد از آن‌ها امانی استیجاری یا در مطب هستند.

وی ۵۲ درصد از فضاهای تملیکی پزشکی قانونی را نیازمند تعمیر و بازسازی دانست و افزود: برای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات شایسته و بر اساس استانداردها به این مراجعان، می‌توان گفت پزشکی قانونی در کشور ۲۹۰ هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی دارد.

شرایط مرکز پزشکی قانونی فیض، اصلاً مناسب نیست

حاج منوچهری از ۲۹ مرکز پزشکی قانونی در استان اصفهان، تنها هشت مرکز را تملیکی دانست و توضیح داد: پروژه ساخت مرکز جدید که از سال ۱۳۹۱ کلید خورده در حال اجراست و تلاش برای دریافت اعتبارات ملی برای این مرکز پذیرفته نشد بنابراین از مدیران استان درخواست می‌کنیم که حتی به شکل فازبندی نیز به این پروژه توجه کنند.

وی مرکز کنونی پزشکی قانونی اصفهان را در شأن مردم این شهر ندانست و گفت: موظف هستیم بیش از پیش به شرایط توجه کنیم، پروژه کاشان که در اردیبهشت شروع کردیم در برج ۹ یعنی دو ماه قبل از زمان رسمی افتتاح شده و در حال رایزنی برای گرفتن ردیف ملی برای پروژه شهید کشوری هستیم که زمان بر است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، دریافت اعتبارات ملی برای فاز اول پروژه شهید کشوری را زمان‌بر دانست و ادامه داد: راه‌اندازی فاز اول این پروژه نیاز به توجه مسئولان استانی دارد به ویژه آنکه شرایط مجموعه کنونی فیض که به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کند اصلاً مناسب نیست و لازم است که شرایط مناسب و مطلوب‌تری در این زمینه ایجاد شود.

وی از زحمات ۹ ساله مدیرکل پیشین پزشکی قانونی تقدیر کرد و گفت: امیدوارم مدیرکل جدید پزشکی قانونی در این استان، مشکلاتی که در فضای فیزیکی داریم را با تعاملات استانی و برنامه‌ریزی به سرانجام برسانند.

استانداردهای پذیرفتن مسئولیت در اصفهان بسیار بالاست

علی سلیمانپور، مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان اصفهان نیز در ادامه این آئین اظهار کرد: در استان اصفهان که بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب و مرز و بوم کرده‌اند وخدمت به مردم توفیق مضاعفی می‌خواهد.

وی افزود: با این ویژگی‌ها و سابقه فرهنگ و تمدن در این استان، استانداردهای پذیرفتن مسئولیت و خدمت به مردم و نشستن بر صندلی مدیریت بسیار بالاست اما در این مسئولیت تا حد توان تلاش کردم و موقعیت طلبی نکردم.

مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: کاری که باید انجام می‌شد با آنچه انجام شد، فاصله زیادی دارد و از خدا و مردم برای کارهایی که باید انجام می‌شد اما به دلیل محدودیت زیرساخت‌ها یا بضاعت کم موفق به انجام آن نشدم طلب بخشش می‌کنم و امیدوارم مردم اصفهان از من به همین اندازه بپذیرند.

کد خبر 546491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.