برنامه‌ریزی شهرداری برای روز رشت ضعیف بود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: امسال برنامه خاصی به مناسبت روز رشت برگزار نشد و برنامه‌ریزی شهرداری برای این روز مهم ضعیف بود.

محمدحسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر رشت به جهت داشتن تاریخ کهن، فرهنگ بسیار غنی و تعداد زیادی انسان‌های فرهیخته از گذشته تاکنون، باید هر روز گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه ما نسبت به مفاخر گذشته و معاصر رشت معرفت لازم را نداریم، گفت: روز ۱۲ دی به صورت نمادین به نام روز رشت نامگذاری شده است، لذا باید اقدامات ماندگاری که در گذشته در این شهر انجام شده و آثاری که از مفاخر به جا مانده است در این روز رونمایی و گرامی داشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در روز رشت باید اقداماتی که در یک سال گذشته در این شهر توسط شهرداری انجام شده است و وضعیت موجود آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد. تقارن ایام فاطمیه با روز رشت باعث شد شهرداری از برگزاری برنامه‌های متنوع غافل شود و بیشتر به اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت و تقدیر از هنرمندان اکتفا کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امسال برنامه‌ریزی برای برگزاری روز رشت ضعیف بود و هیچ مراسم خاصی توسط شهرداری به مناسبت این روز برنامه‌ریزی نشده بود، افزود: با توجه به اینکه تنوع زیادی در شهر و فرهنگ رشت وجود دارد، شهرداری می‌توانست برنامه‌هایی در جهت معرفی این روز اجرا و کارها و خدماتی که انجام شده را به شهروندان ارائه کند.

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه شهرداری ایام فاطمیه را برای برگزار نشدن روز رشت بهانه کرده بود، تصریح کرد: شهرداری می‌توانست با رعایت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های متناسب با این ایام را برنامه‌ریزی و برگزار کند.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی‌خواهیم برنامه‌هایی برگزار شود که با معیارها، دین و اعتقادات مردم مغایرت داشته باشد و اگر گاهی در چنین مراسم‌هایی از طرف افرادی بسیار محدودی، حرکاتی انجام می‌شود، رفتار آنها از دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان فهیم رشت مورد تأیید و قابل قبول نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: با رعایت اصول، امکان برگزاری برنامه‌های متفاوتی در شأن روز رشت و شهروندان بود که امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده با برگزاری برنامه‌ها متنوع، کم و کاستی‌های امسال را جبران کنیم.

به گزارش ایمنا، روز ۱۲ دی‌ماه به عنوان روز رشت نام‌گذاری شده است. در سال ۱۳۹۳ به پیشنهاد روبرت واهانیان که یکی از تاریخ شناسان بزرگ و ارشد رشت است، روز ۱۲ دی‌ماه به مناسبت مرکز استان شدن این شهر در زمان حکومت سلسله صفویان، به عنوان روز تولد این شهر و به نام روز نکوداشت شهر رشت پیشنهاد شد. این روز در سال ۱۳۹۴ به افتخار نکوداشت شهر رشت با مصوبه شورای اسلامی شهر به این عنوان نام‌گذاری شده است.

کد خبر 546475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.