«کودکان ابری» و «سفیدپوش» در سینما اقتباس

نشست پنجم از فصل اول برنامه سینما اقتباس، به تماشا و تحلیل دو فیلم «کودکان ابری» و «سفیدپوش» به کارگردانی «رضا فهیمی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان که با حضور منتقدین و کارشناسان مطرح سینما در فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود، در نشست پنجم از فصل اول برنامه سینما اقتباس، دو فیلم «کودکان ابری» و «سفیدپوش» هر دو به کارگردانی «رضا فهیمی» با حضور «فرنام مرادی‌نژاد» فیلمنامه‌نویس، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینمای دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنر و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان تحلیل و بررسی خواهد شد.

دبیر نشست نیز «محسن رهنما» برگزیده دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران است.

فیلم‌های «کودکان ابری» بر اساس مجموعه داستان کوتاه «باغ اناری» نوشته «محمد شریفی نعمت‌آباد» و فیلم «سفیدپوش» بر اساس داستان کوتاه «نعلبکی پنیر» نوشته «محمد صالح علا» ساخته شده‌اند.

«کودکان ابری» و «سفیدپوش» در فیلم‌خانه حوزه هنری

فیلم "کودکان ابری" روایت دو پسر بچه دانش‌آموز روستایی است که بر سر مالکیت چیزهایی که هیچ وقت دستشان به آن‌ها نمی‌رسد مثل آسمان و طبیعت دعوا می‌کنند.

مجموعه داستان باغ اناری نوشته محمد شریفی نعمت آباد شامل ۱۱ داستان با نام‌های وضعیت، آخرین شعر، باغ اناری، پاسگاه، شور زندگی، کودکان ابری، زن سورچی، عاشقانه، حیوونکی باون، کوکبه و حیاط خلوت است.

فیلم "سفیدپوش" نیز روایت داستان پیرزنی است که قالب پنیر محلی که خود درست کرده را به احمد پسربچه ۱۰ ساله‌ای می‌دهد تا او پنیر را به پدرش که معلم روستا است بدهد تا پدر واسطه شود و پسر جوان پیرزن را اعدام نکنند.

نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هر هفته روزهای سه‌شنبه در فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، مجتمع فرهنگی هنری سوره، برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل دو فیلم «کودکان ابری» و «سفیدپوش» سه‌شنبه _۱۴ دی‌ماه_ ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

«کودکان ابری» و «سفیدپوش» در فیلم‌خانه حوزه هنری

کد خبر 546467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.