او معمار منچستر یونایتد خواهد بود!

رالف رانگنیک آلمانی که به جای سولسشر هدایت منچستر را بر عهده دارد، دیشب با شیاطین سرخ مقابل وولوز شکست خورد

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته بود که تیم فوتبال منچستر یونایتد از هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس دیداری را با وولوز در ورزشگاه اولترافورد انجام داد اما در عین ناباوری، با یک گل شکست را برابر رقیب نه چندان قدرتمند خود پذیرفت.

در زمان اوله گونار سولسشر؛ شیاطین سرخ سینوسی نتیجه می‌گرفتند و اوضاع چندان خوبی را با اسطوره و مربی نروژی خود تجربه نمی‌کردند، برکناری او سبب شد تا مالکان آمریکایی باشگاه به سمت رانگنیک آلمانی بروند بلکه شاید او بتواند یکی از پرافتخار ترین تیم‌های لیگ برتر را از مخمصه خلاص کند و دوباره به جایگاه اصلی اش برگرداند.

اگر آن اوایل از شنیدن نام رالف رانگنیک آلمانی و جوش خوردن این اسم با باشگاه منچستریونایتد متحیر بودید و حتی نمی‌توانستید این قضیه را باور کنید و البته دیدن یکی از نوابغ فوتبال آلمان آن هم در اولدترافورد برای شما دشوار بود؛ فقط کافی است به کمتر از یک سال پیش باز گردید تا شاید درک کنید که این انتخاب عجیب و دور از انتظار سران یونایتد، با توجه به یک ساختارسازی جدید تشکیل شده است.

فصل پیش سران یونایتد فردی به اسم "جان مرتاف" را برای اولین بار به عنوان مدیر ورزشی باشگاه منچستر برگزیدند، این چهره اتفاقاً سابقه همکاری با دیوید مویس و باشگاه‌های لیورپول و منچسترسیتی را قبلاً داشت حالا قرار بود در یونایتد در یک سمت جدید، شروع کننده کارها و اتفاقات مثبتی باشد که قرمزها را به سمت پیشرفت روانه کند. شرح برنامه این مرد به عنوان مدیر ورزشی این بود که او به همراه درن فلچر ستاره سال‌های دور و مربی حاضر در کادر تیم، فعالیت در بازار نقل و انتقالات و توجه به تیم‌های پایه را زیر نظر داشته باشد. با ناکامی شیاطین سرخ در فصل جدید و اخراج سولسشر البته وضعیت برای مدیران باشگاه به شکلی عوض شد که آن‌ها برای ادامه ساختارسازی خود، فرد بهتری را روی کار بیاورند.

در میان تعجب همه‌گان، این رالف رانگنیک بود که به عنوان مسئول پروژه‌های به بار نشسته‌ی فوتبال آلمان، به گزینه‌ی منتخب شیاطین تبدیل شد تا انگلیسی‌ها را در همه جبهه‌ها به اوج برگرداند. این مرد از مربیان مؤلف فوتبال به حساب می‌آید و دست بر قضا بسیاری از مربیان خوب فعلی شاغل در فوتبال دنیا از شاگردان او هستند. رالف به جزیره آمده تا در دوران حضور مربیان بزرگ آلمانی در پرمرلیگ انگلستان سهم داشته باشد. اگر بگوییم موفقیت چشمگیر کلوپ و توخل آلمانی باعث شده که منچستری‌ها هم دست به انتخاب‌یک مرد آلمانی بزنند؛ قطعاً بیراه نگفته ایم. هرچند این را هم باید در نظر داشت که پروژه بازسازی و جوان گرایی باشگاه یونایتد حدود یک سال است شروع شده و حالا رانگنیک آمده تا این پروژه را به درستی هدایت کند.

از زمانی که رالف هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفته، این تیم موفق شده سه برد، یک تساوی و یک شکست را تجربه کند، ضمن اینکه دو بازی آنها بخاطر کرونا کنسل شده است. این در حالی است که رانگنیک توانسته آنها را به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا برساند. شکست منچستر با این مربی همین هفته برابر ولووز بود؛ درست است که آنها این بازی را باختند، اما بدون شک اگر به این سرمربی فرصت داده شود، او می‌تواند روزهای خوبی را در اولترافورد رقم بزند. این طور که پیداست، رانگنیک فقط تا پایان فصل روی نیمکت مربی‌گری یونایتد خواهد بود و از فصل بعد به عنوان مدیرفنی فعالیت خواهد کرد و البته اینکه جذب سرمربی برای فصل آتی قطعاً با نظر او همراه خواهد بود. پروفسور که چندسالی است از فاصله‌ای دورتر از نیمکت مربیان فوتبال را در پیش گرفته حالا قرار است که دوباره به حوالی چمن برگردد و شاید وضعیت به شکلی پیش برود که باز هم کنار خط باقی بماند.

مشخص نیست سرنوشت رانگنیک در منچستر و انگلیس به کجا ختم خواهد شد، در خصوص عاقبت کار هیچ شخصی در هیچ کجای این دنیای پهناور و عظیم نمی‌شود با اطمینان صحبت کرد؛ البته شاید هم داستان مرد آلمانی و تیم انگلیسی به خوبی جلو نرود اما به جرأت می‌توان گفت که فعلاً انتخاب او برای باشگاهی که بعد از خداحافظی فرگوسن مسیر درستی را طی نکرده یک انتخاب هوشمندانه بوده است؛ این انتخاب که شاید راه تن هاخ هلندی را هم به سمت شهر منچستر هموار کند تا فصل بعد شیاطین سرخ برای افتخارآفرینی‌های بزرگ گام بردارند.

کد خبر 546442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.