شیوع ویروس کرونا در یک ایستگاه تحقیقاتی در قطب جنوب

یک ایستگاه تحقیقات علمی بلژیک در یکی از دورافتاده‌ترین نقاط جهان در قطب جنوب با شیوع بیماری کووید-۱۹ مواجه شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایستگاه تحقیقاتی علمی پرنسس الیزابت تحت مدیریت "بنیاد بین المللی قطبی" از سال ۲۰۰۹ در یکی از دور افتاده‌ترین نقاط جهان در قطب جنوب مشغول فعالیت بوده است. هم اکنون این ایستگاه تحقیقاتی با شیوع بیماری کووید -۱۹ رو به رو شده است، با وجود این که همه کارمندان آن به صورت کامل واکسینه شده بودند.

از روز ۱۴ دسامبر حداقل ۱۶ نفر از ۲۵ کارمند ایستگاه قطبی پرنسس الیزابت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، البته این بیماران فقط علائم خفیف بیماری را تجربه کردند و درگیر علائم شدید نشده‌اند، بنابراین مدیر پروژه "بنیاد بین المللی قطب" اعلام کرد که وضعیت نگران کننده و خطرناک نیست. با وجود این که برخی اعضای این گروه تحقیقاتی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، اما در مجموعه تأثیر چشمگیری بر فعالیت آن‌ها در ایستگاه نداشته است.

البته به همه ساکنان ایستگاه پیشنهاد شده است که در صورت تمایل با پروازی در روز ۱۲ ژانویه این مکان را ترک کنند، اما آن‌ها اعلام کردند که قصد دارند در محیط کار خود بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند. اولین مورد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ روز ۱۴ دسامبر ثبت شد، این فرد و دیگر کسانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده بود خود را قرنطینه کردند، اما گردش ویروس ادامه پیدا کرده است.

کارکنانی که وارد این ایستگاه می‌شوند باید واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و تست منفی کرونای خود را نیز ارائه دهند. در حال حاضر دو دکتر اورژانسی در این ایستگاه مستقر هستند و فعلاً ورود نیروی جدید به تأخیر افتاده است.

کد خبر 546434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.