بخشنامه جدید وزیر ورزش/ تعیین تکلیف مدیران باشگاه‌ها برای انتخابات فدراسیون‌ها

وزیر ورزش و جوانان در بخشنامه‌ای، تکلیف مدیران باشگاه‌های ورزشی در بخش مردان و زنان به منظور شرکت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را تعیین کرد.

به گزارش ایمنا، وزیر ورزش و جوانان در بخشنامه‌ای در تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری اعلام کرد که برابر بندهای (۶) و (۷) ماده (۱۳) اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، موضوع تصویب نامه شماره ۴۲۰۱۳/ ت ۵۵۱۰۲ ه مورخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری هیأت وزیران و تاییدیه شماره ۲۶۶۸۷/۱۰۲ مورخ ۱۲ تیرماه سال جاری شورای نگهبان، مدیران عامل باشگاه‌ها در دو بخش مردان و زنان از جمله اعضای مجمع تعیین شده‌اند.

بخشنامه جدید وزیر ورزش/ تعیین تکلیف مدیران باشگاه‌ها برای انتخابات فدراسیون‌ها

در این بخشنامه آمده است: نظر به اینکه مفهوم باشگاه ورزشی به موجب قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و آئین نامه اجرایی آن تعریف و مورد تصریح مقنن قرار گرفته و به مؤسساتی اطلاق می‌شود که برابر مقررات مذکور نسبت به اخذ مجوز از کمیسیون موضوع ماده پنج امور باشگاه‌های ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها (محل فعالیت) اقدام می‌کنند، بنابراین هرگونه فعالیت ورزشی حتی در قالب تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری بدون داشتن پروانه فعالیت فاقد وجاهت قانونی بوده و واجد اشکال است.

در ادامه این بخشنامه نیز آمده است: با امعان نظر به مراتب یاد شده و مستند به مقررات توصیفی، در صورتی مدیران باشگاه‌های ورزشی، امکان عضویت در مجامع عمومی فدراسیون‌های ورزشی را دارند که باشگاه تحت مدیریت ایشان با طی تشریفات قانونی و اداری، نسبت به اخذ مجوز فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه مبادرت کرده باشد و مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه در خصوص تشکیل مجامع عمومی فدراسیون بر عهده جنابعالی است.

بخشنامه جدید وزیر ورزش/ تعیین تکلیف مدیران باشگاه‌ها برای انتخابات فدراسیون‌ها

باید خاطرنشان کرد، در مورد تعداد مدیران عامل باشگاه‌ها، ابهاماتی وجود دارد و باید در آن مطرح کرد: در بند شش عنوان شده است مدیران عامل باشگاه‌های شرکت کننده در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی مردان کشور و در صورت غیبت یک نفر از بین اعضای هیأت مدیره به معرفی مدیرعامل و در بند هفت نیز اعلام شده مدیران عامل پنج باشگاه‌های برتر بالاترین سطح مسابقات باشگاهی زنان کشور و در صورت غیبت یک نفر از بین اعضای هیأت مدیره به معرفی مدیرعامل و از بین بانوان، عضو مجمع خواهند بود.

نکته قابل طرح در این رابطه مشخص نشدن سقف و تعداد در مورد تعداد مدیران باشگاه‌های مردان است. مسئله دیگر این است که به چه علت در مورد مردان محدودیتی وجود ندارد و در مورد زنان این مورد با محدودیت مواجه شده است؟

منبع: ایسنا

کد خبر 546422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.