تاکسی‌های اینترنتی ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان عوارض پرداخت می‌کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز گفت: تاکسی‌های اینترنتی به صورت میانگین ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری عوارض پرداخت می‌کنند.

عبدالامیر مجدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با رشد و توسعه تکنولوژی و همگانی‌تر شدن فضای مجازی تاکسی‌های اینترنتی نیز همانند بسیاری از مسائل جدید مانند سایر شهرها در اهواز نیز به سرعت ایجاد شد و رشد و توسعه یافت به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از شهروندان از طریق این تاکسی‌ها جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: از آنجایی که این تاکسی‌ها از فضای شهری استفاده و به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند ساماندهی آنها در اولویت قرار گرفت به طوری که ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در اهواز از سال ۹۶ شروع و در سال ۹۸ این امر مصوب شد. شورای اسلامی شهر نیز در سال ۹۹ ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی را در صحن خود بررسی کرد و مقرر شد این تاکسی‌ها به شهرداری عوارض پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی عوارض خود را پرداخت می‌کنند و محل هزینه‌کرد این عوارض بر اساس اعلام و مصوبه وزارت کشور، هوشمندسازی و توسعه حمل نقل اعلام شده است لذا خارج از این دستورالعمل امکان هزینه کرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات نیز بر این هزینه کرد نظارت دارد، ادامه داد: اولویت نخست برای چنین هزینه‌هایی، رسیدن به هوای پاک است.

مجدم تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی به صورت میانگین ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان عوارض به شهرداری پرداخت می‌کنند که توسط شهرداری دریافت و در محل مخصوص خود بر اساس اعلام وزارت کشور هزینه می‌شود.

کد خبر 546409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.