لازمه شهر ایده‌آل، مدیریت یکپارچه شهری است

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: لازمه داشتن شهر ایده‌آل مطالعه وضع موجود، تجزیه و تحلیل آن، ارائه برنامه‌های کاربردی و همچنین اراده مدیریت یکپارچه شهری برای ایجاد تحول اساسی و ساخت شهری با نشاط و مطلوب است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در برنامه‌های شهری اگر مفاهیم کاربردی از جمله کاربری زمین، تراکم ساختمانی، حوزه نفوذ شهر و حریم آن و یا محدوده قانونی شهر و حتی تفرجگاه‌ها به درستی مورد مطالعه قرار نگیرد، شهرسازی به شکل اصولی دنبال نشده و یقیناً شهر در آینده رشد و پیشرفت چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: لازمه داشتن شهر ایده‌آل مطالعه وضع موجود، تجزیه و تحلیل آن، ارائه برنامه‌های کاربردی و همچنین اراده مدیریت یکپارچه شهری برای ایجاد تحول اساسی و ساخت شهری با نشاط و مطلوب است.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر علاوه بر ماهیت نظارتی خود، رویکردی حمایتی در جهت تسریع بخشیدن به مشکلاتی که موجب کاهش سرعت خدمات‌رسانی مستقیم یا غیر مستقیم به شهروندان شده دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه در این کمیسیون و ۱۵ جلسه در کارگروه‌های تخصصی در چهار ماه نخست سال، گفت: از اقدامات مهمی که در این مدت به انجام رسیده می‌توان به بررسی مشکلات اداری، فنی و مالی که باعث توقف پروژه‌های نیمه تمام شده بود اشاره نمود.

قربانی تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار شورای اسلامی ششم به جز پروژه تقاطع سردار مقاومت تقریباً همه پروژه‌ها به حالت نیمه فعال تبدیل شده بود که کمیسیون پس از شناسایی این پروژه‌ها تصمیم به دعوت از مدیران ارشد شهرداری و پیمانکاران گرفت و مشکلات را احصا کرد و با مصوبات و پیگیری‌های لازم باعث فعال شدن این پروژه‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در کمیسیون نظارت و پیگیری می‌توان به نظارت بر تخلفاتی که در قراردادهای اجرای آسفالت شده بود و معرفی خاطیان به نهادهای نظارتی، پیگیری تخلفات صورت گرفته در سه پروژه پیاده راه، دره گردو و باغ ایرانی و معرفی خاطیان به نهادهای نظارتی، برگزاری پنج جلسه در خصوص مشکلات و موانع خدمت‌رسانی مطلوب مناطق پنج‌گانه و بافت تاریخی و رسیدگی به مشکلات آرامستان، برگزاری جلسه در خصوص ساماندهی و استفاده از ظرفیت‌های کارخانه آسفالت، کارگاه بلوک‌زنی و ماشین‌آلات شهرداری در جهت تبدیل به قطب تولید قطعات پیش ساخته بتنی با کیفیت در استان‌های مجاور و همچنین کسب درآمدهای پایدار، تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای افزایش سطح اختیارات مدیران مناطق جهت حذف بروکراسی‌های غیرضروری اداری، بررسی ترک فعل‌هایی که در سالیان اخیر در خصوص عدم توسعه حمل و نقل عمومی، هوشمندسازی، ایمنی معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده، بررسی نقش شهرداری در کشتارگاه صنعتی دام جهت کاهش و کنترل قیمت گوشت اشاره کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به اینکه مسجد محوری جز شعارهای انتخاباتی اکثر اعضای شورای اسلامی بوده است در این راستا نیز به اتفاق اکثر اعضای شورا، شهردار، معاونین و سایر مسئولان ارشد نشست‌هایی در مسجدهای رودکی و کوی ولی عصر (عج) انجام شده و ضمن شنیدن مشکلات مردمی، در راستای حل این مشکلات مصوباتی تنظیم و به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش درآمدهای ناشی از ساخت و سازها جلسه‌ای به نحوه اجرای طرح ممیزی املاک تجاری پرداخته شد همچنین سایر منابع درآمدی پایدار نیز مورد بررسی قرار و مصوباتی در این خصوص به شهرداری ابلاغ شد.

قربانی ضمن دعوت از عموم کارشناسان و خبرگان برای مشارکت در برنامه‌های شهری، به تشریح برنامه‌های آتی کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر پرداخت و تاکید کرد: در آینده برنامه‌هایی چون توجه ویژه به فضای سبز، مبلمان شهری و پیگیری مشکلات مناطق کم برخوردار، پیگیری ایجاد بازارچه‌های محلی (میوه و تره‌بار و دیگر اقلام ضروری شهروندان)، پیگیری ایجاد مجتمع فرهنگی ورزشی، پیگیری برآورده کردن حداقل انتظارات مردمی در محله‌ها را در پیش خواهیم داشت.

کد خبر 546404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.