به تماشای "سماع قلم" بنشینیم

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی حمیدرضا صادق گلی دستجردی با نام "سماع قلم" در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنرمند خوشنویس، حروف و کلماتی را به تصویر می‌کشد که نه تنها زیبایی آن، چشم را به ذوق وامی‌دارد بلکه گوش جانی برای شنیدنش طلب می‌کند.

حمیدرضا صادق گلی دستجردی، یکی از هنرمندانی است که برای دیدن و شنیدن آثارش باید دل سپرد. این روزها نمایشگاه آثار خوشنویسی این هنرمند با نام "سماع قلم" در نگارستان امام خمینی (ره) برپا است و چرخش قلم بر روی کاغذ از عشق و علاقه عمیق این خوشنویس حکایت دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عنوان نمایشگاه به معنای رقص قلم است و تلاش کردم تا بتوانم با تمام توان آثاری شایان توجه را ارائه کنم.

به تماشای "سماع قلم" بنشینیم

صادق گلی دستجردی افزود: از کودکی به خوشنویسی و موسیقی علاقه داشتم، قداست و پاکی خوشنویسی سبب شد تا آن را انتخاب کنم و در این مسیر گام بردارم. متأسفانه طی دو سال اخیر، برگزاری نمایشگاه به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در حالی که پیش از شیوع این بیماری تعداد ۲۰۰ اثر برای ارائه در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر با توجه به فضای اندک ۵۷ اثر به نمایش گذاشته شده است.

این خوشنویس با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه سبب می‌شود آثار مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: ارائه آثار در نمایشگاه، نقد و بررسی آثار را به دنبال دارد و ظرافت‌های تکنیکی و تخصصی هنر خوشنویسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سماع قلم چهارمین نمایشگاه انفرادی من است؛ در سال‌های ۱۳۷۳، ۷۵ و ۷۸ نمایشگاه‌های انفرادی خوشنویسی برگزار کردم و البته در نمایشگاه‌های گروهی نیز مشارکت داشته‌ام.

به تماشای "سماع قلم" بنشینیم

به گزارش ایمنا، حمیدرضا صادق گلی دستجردی متولد سال ۱۳۴۴، دانش آموخته هنر و مدرس انجمن خوشنویسان اصفهان است. وی دارای مدرک فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران در رشته تخصصی نستعلیق است. این استاد خوشنویسی از محضر اساتیدی مانند نصرالله معین، عبدالحمید سیاوش، مهدی عطریان و عباس قناعت بهره‌مند شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه خوشنویسی "سماع قلم" می‌توانند تا ۱۴ دی‌ماه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۸ به نگارستان امام خمینی (ره)، واقع در خیابان فیض، حدفاصل پل خواجو و میدان فیض مراجعه کنند.

کد خبر 546387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.