از تصویب طرح تخفیفات پایان سال تا بررسی لغو مزایده تابلوهای تبلیغاتی

اعضای شورای اسلامی شهر ساری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر، با تصویب سه ‏مرحله تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی، همچنین مزایده تابلوهای تبلیغاتی شهرداری این شهر را ‏بررسی کردند.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پرویز شعبانی» رئیس شورای اسلامی شهر ساری شامگاه امروز _دوشنبه ۱۳ دی‌ماه_ در هجدهمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه تخفیفات پایان سال به مانند هر سال به شهروندان خوش حساب ارائه می‌شود، اظهار کرد: این طرح به منظور حمایت از شهروندان و نیز کسب درآمد پایان سال برای شهرداری صورت می‌گیرد.

حسن احمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه تخفیفات باید به گونه‌ای باشد که مورد استقبال شهروندان قرار گیرد، گفت: اجرای تخفیفات صدور پروانه در پایان سال موجب می‌شود که شهروندان پرداخت‌های خود را به روزهای آخر موکول کنند.

وی با بیان اینکه باید چاره‌ای برای وصولی‌های پیش از سال جاری نیز اندیشیده شود، افزود: باید برنامه‌ای برای عدم پرداخت‌ها نیز باشد که آیا می‌توانند از تخفیفات پایان سال جاری استفاده کنند یا خیر.

علی عاشقان، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با تاکید بر اینکه تخفیفات نباید به صورت کلی باشد، گفت: تخفیفات باید به صورت مقطعی و متفاوت باشد تا شهرداری نیز متضرر نشود.

میررحمان میرشجاعی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز اظهار کرد: به شهردار قول دادم که طرح تخفیفات را برای افزایش درآمد شهرداری تصویب کنیم، البته وی معتقد بود که این تخفیفات نباید به صورت یکجا در یک جلسه تصویب شود، بلکه باید به صورت ماهانه بر مبنای عملکرد شهرداری مورد تصویب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید برنامه‌ای برای تخفیفات داشته باشد تا هرسال این ارقام مشمول تخفیف قرار نگیرد، تصریح کرد: اینکه درآمد جمعی یک شهر به عده‌ای از شهروندان تخفیف داده شود، شیوه صحیحی نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: همه می‌دانیم شهرداری نیاز به درآمد دارد و در پایان سال مساله عیدی‌ها و حقوق فروردین نیز مطرح است که باید از محل این درآمدها تأمین شود.

در این جلسه سبحان بخشی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه درباره مزایده تابلوهای تبلیغاتی شهرداری ساری اختلاف نظرهایی وجود دارد، گفت: این مزایده در کمیسیون فرهنگی به تصویب نرسیده است و اعضای کمیسیون از آن بی خبرند.

حسین یوسفی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری نیز در پاسخ به این مساله، اظهار کرد: این مزایده در کمیسیون فرهنگی بررسی شده و مستندات آن موجود است.

شهرام ایرجی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه ارقام ثبت شده برای اجاره بهای این تابلوهای تبلیغاتی بسیار پایین است، گفت: ارقام به گونه‌ای که امروز نمی‌توان آن را به نام درآمد شهرداری ثبت و نوعی درآمد محاسبه کرد.

میررحمان میرشجاعی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ساری نیز با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی درباره این مزایده بسیار اندک بوده است و شرکت‌های تبلیغاتی زیادی در این مزایده شرکت نکرده اند، افزود: باید فرصت حضور برای شرکت‌ها و اطلاع رسانی در این زمینه برای همه متقاضیان وجود داشته باشد.

کد خبر 546386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.