تولید سامانه خنک‌کننده برای افزایش کارایی خودروها

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور گفت: سامانه خنک‌کننده خودرو با جریان مایعی که توسط واترپمپ در جریان است، عملیات هواگیری اولیه و ثانویه را انجام می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مهدی شاهین با بیان اینکه جواز تأسیس تولید این محصول را دریافت کرده است، گفت: این قطعه ایران‌ساخت، هواگیری اولیه و ثانویه را به‌طور مداوم از لحظه روشن شدن موتور انجام داده و هرگونه حباب و گازهای تولیدی را تصفیه می‌کند.

وی افزود: این محصول، کاملاً مکانیکی عمل کرده و بدون نیاز به جریان برق یا سنسور، تنها با جریان مایع (ضد یخ) که به وسیله آب‌پخش‌کن واترپمپ در جریان است، مأموریت خود را به انجام می‌رساند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور خاطرنشان کرد: یکی از قابلیت‌های مهم این طرح آن است که در هر دو صورت باز یا بسته بودن ترموستات، عمل تصفیه را انجام می‌دهد. این دستگاه با یک ورودی و دو خروجی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این قطعه پس از آزمایش‌های به عمل آمده نشان داد که عمل هواگیری، تصفیه هوا و دفع و خلاء ایجاد شده را به‌طور ۱۰۰ درصد با موفقیت به انجام رسانده است، تصریح کرد: این محصول که در حوزه‌های تخصصی مکانیک و طراحی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربردهای بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ محیط زیست از آلاینده‌های نفتی و شیمیایی و پسماندهای تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

شاهین افزود: با توجه به اینکه هواگیری اولیه و ثانویه به‌صورت خودکار، از لحظه روشن شدن تا خاموش شدن موتور خودرو صورت می‌گیرد، عمر مفید موتور خودرو افزایش یافته و خلاء ایجاد شده در موتور دفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مهندسی و طراحی این قطعه، نوآوری‌هایی به عمل آمده که از آن جمله می‌توان به استفاده جهت خنک‌کاری از آلیاژ آلومینیوم و قطعاتی از جنس برنز اشاره کرد؛ این محصول، سه‌راه‌های خاص جهت پرهیز از بروز مشکل برای هر نوع خودرو طراحی کرده تا هیچ آسیبی از این ناحیه، متوجه خودرو نباشد.

مدیرعامل این شرکت فناور تصریح کرد: طرح قطعه هواگیر خودکار سیستم خنک‌کننده خودرو که هم‌اکنون تائیدیه‌های لازم از ایران‌خودرو را دریافت کرده، با دریافت تسهیلات مصوب دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری، در مسیر توسعه قرار گرفته است.

کد خبر 546380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.