خواص سنگ یاقوت کبود + مضرات، کاربرد و تاثیر سفایر آبی در زندگی متولدین شهریور

یاقوت کبود یا سفایر آبی از دسته سنگ های سخت دارای رنگ نیلی و طیف آبی است که در پیشرفت، افزایش ثروت، برآورده شدن حاجات، افزایش برکت و محبت، درمان سیستم عصبی، مقابله با طاعون و تعادل قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ یاقوت کبود همدان و آفریقا مشهورتر و تشخیص سنگ اصل کار سختی است.

به گزارش ایمنا، یاقوت کبود یکی از سنگ‌های سخت محسوب می‌شود که خواص بسیاری را در خود جای داده است. این سنگ بهترین سنگ ماه شهریور است که قدرت جادویی خاصی برای متولدین این ماه دارد. این سنگ علاوه بر تأثیر بر زندگی و شرایط انسان‌ها، خواص دارویی و درمانی بسیاری نیز دارد.

یاقوت کبود نمادی برای صلح

یاقوت کبود، دومین سنگ سخت است که بعد از الماس در این رده قرار می‌گیرد. این سنگ که خواص بسیاری دارد از دسته بهترین سنگ‌ها برای انتقال انرژی به متولدین ماه شهریور محسوب می‌شود. این سنگ از آلومین خالص تشکیل شده است که با موادی مانند آهن و کروک نیز آغشته شده است. این سنگ را در لایه‌های آتشفشانی قدیم مانند هند و تبت می‌توان یافت. یاقوت کبود دارای رنگ‌های مختلفی از قرمز، نارنجی و زرد تا آبی، نیلی و بنفش است. طیف رنگی قرمز در دسته یاقوت سرخ و طیف رنگی دوم در دسته یاقوت کبود قرار می‌گیرد. این سنگ نماد صلح، راستگوئی، وفاداری، عدل الهی، شانس، قداست، عقل و خرد و وصلت است.

قدرت جادویی و خاصیت معنوی یاقوت کبود برای متولدین ماه‌های شهریور، اردیبهشت، مهر و آذر

سنگ یاقوت کبود یکی از سنگ‌هایی است که می‌تواند فرد را از خطر دور سازد و او را ایمن کند. این سنگ، غصه را از انسان دور می‌کند و انسان را از افکار شیطانی، اسارت و درد و رنج رهایی می بخشد. این سنگ برای دخترانی که ازدواج نکرده اند می‌تواند نمادی برای به همراه آوردن سعادت و خوشبختی آنها به شمار آید. در واقع این سنگ نماد خوشبختی و شانس است و برای اردیبهشت ماهی‌ها عزت و شخصیت پر جاذبه می‌آورد. دوری از غصه‌ها، افزایش ثروت و برکت، رفع دشمنی دشمنان، ایجاد آرامش، عشق، ضد اضطراب، افزایش شجاعت و روشن بینی از دیگر خواص این سنگ به شمار می‌آید.

خواص درمانی سنگ یاقوت کبود برای انسان

یکی از سنگ‌های مؤثر در درمان سیستم عصبی انسان، سنگ یاقوت کبود است. این سنگ عملکرد غده تیروئید را کنترل می‌کند و اشتها را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن می‌تواند مشکلات مختلف در معده، کبد، قلب، کمر، گوش، فک، سر و مفاصل را تسکین ببخشد. یاقوت کبود در درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون میگرن، صرع، تورم، طاعون، سرگیجه، ناشنوایی، ذات‌الریه، تب، نقرس، جنون، فقر غذایی، شوره سر، کم خونی، انسداد مثانه، قولنج، رماتیسم، تومورها، مالیخولیا، التهابات سینوسی، آرتروز، خونریزی و لکنت زبان مؤثر عمل می‌کند. این سنگ می‌تواند شهامت، حافظه، تولید مثل، سلول‌های پوستی، فشار خون، مدیتیشن، مغز، شنوایی، خلاقیت و احساسات را در افراد تقویت کند. یاقوت کبود سیستم ایمنی بدن انسان را بهبود می بخشد و اگزماها و انواع زخم‌های پوستی را تسکین می‌دهد.

کاربرد یاقوت کبود و تشخیص اصل آن

قدرت جادویی و ماورایی یاقوت کبود تا جایی است که در قدیم بر روی تاج شاهان از آن استفاده می‌کردند. همچنین بهره‌مندی از آن در تعهدات برای جلوگیری از خونریزی با ایجاد صلح یکی از کاربردهای این سنگ جادویی به شمار می‌رود. از این سنگ به عنوان طلسم و در امان نگه داشتن افراد از صدمات فیزیکی در روزگاران قدیم استفاده می‌شد. علاوه بر آن یاقوت کبود هیچ گاه مثل شیشه شفاف و یا دارای حباب نخواهد بود پس در صورت موجودیت باید دانست که نمونه مصنوعی این سنگ یاقوتی بوده اند.

قیمت سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود را نمی‌توان به راحتی با قیمتی ارزان در بازار یافت بنابراین آنچه با این نام و نشان وجود دارد اصل این سنگ محسوب نمی‌شود.

یاقوت کبود از دیدگاه ائمه

سنگ یاقوت کبود برتر از دیگر سنگ‌های انگشتری به حساب می‌آید بنابراین رسول اکرم (ص) در سوره الرحمن به امام حسین (ع) فرموده اند که انگشتر یاقوت به دست کن که فرخنده است و یک رکعت نماز با آن برابر با هفتاد رکعت نماز بدون آن هاست. همچنین این سنگ به دلیل خاصیت دور کننده انرژی‌های شیطانی و ایجاد صلح و راستگوئی، سنگ مؤمنان به حساب می‌آید. امام رضا (ع) فرمودند که انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی را از شما رفع می‌کند.

مضرات سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود یکی از بهترین و برترین سنگ‌ها دارای رنگ آبی و نیلی است. این سنگ خواص بسیاری از جمله خرد و تقدس دارد. با وجود تمام خواصی که برای این سنگ بیان شده است اما هنوز اطلاعاتی مبنی بر مضرات آن وجود ندارد بلکه به طور کلی یاقوت کبود را یک سنگ شفابخش با انرژی خارق‌العاده دانسته اند.

قیمت یاقوت کبود

قیمت سنگ یاقوت با توجه به وزن، رنگ، پاکی، برش، محل استخراج و خصوصیات سنگ متفاوت است.

کد خبر 546378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.