۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مشخصات لپ‌تاپ Lenovo V۱۵+ قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ تاپ لنوو V۱۵ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحی لپ‌تاپ V15 شباهت زیادی به سری V155 دارد، و در تولید آن از پلاستیک نه چندان مرغوب استفاده شده است که البته می‌توان قیمت پایین این لپ‌تاپ را با آن توجیه کرد. وزن این محصول ۲.۱ کیلوگرم است؛ با وجود اینکه لپ‌تاپ‌های سبک‌تری نیز در بازار وجود دارد، اما وزن V15 به نظر مناسب است. کیفیت ساخت قاب پشتی درب لپ‌تاپ لنوو V15 نسبت به لپ‌تاپ V155 ارتقا پیدا کرده است.

طراحی و بدنه لپ‌تاپ لنوو V15

لبه سمت چپ لپ‌تاپ لنوو V15 دارای درگاه شارژ، پورت HDMI، یک درگاه USB Type-A 2.0 و دو درگاه USB Type-A 3.1 است، سمت راست نیز میزبان جک هدفون و اسلات کارت خوان SD است. در زیر لپ‌تاپ نیز شیارهای تهویه هوا و همچنین دو محفظه بلندگو دیده می‌شود. کیفیت صدای بلندگوهای لنوو در سطح خوبی قرار دارد، البته در صداهای بلند کمی نویز به گوش می‌رسد.

کیبورد این لپ‌تاپ با طراحی spill-resistant مقاومت نسبی در برابر آب دارد، کلیدهای بزرگ آن نیز کم صدا است. با وجود اینکه تاچ پد لپ‌تاپ لنوو V15 نسبت به نسل قبل خود پیشرفت‌هایی داشته است، اما از کیفیت بالایی برخوردار نیست؛ بنابراین استفاده از یک موس جانبی در کنار آن توصیه می‌شود. لپ‌تاپ لنوو V15 به منظور خنک کردن پردازنده و کارت گرافیک از یک لوله گرمایی واحد اما در عین حال بزرگ استفاده می‌کند. این لوله گرما را از هر دو تراشه دور می‌کند، آن را به دستگاه پخش کننده گرما هدایت می‌کند و سپس فن لپ‌تاپ گرما را از دستگاه خارج می‌کند.

صفحه نمایش لپ‌تاپ لنوو V15

لپ‌تاپ لنوو V15 دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۶ به ۹ و تراکم پیکسل ۱۴۲ پیکسل بر اینچ است که تصویر مناسبی را ارائه می‌دهد. زاویه دید این لپ‌تاپ بسیار محدود است، به طوری که باید به صورت مستقیم و از فاصله ۶۰ سانتی متری یا بیشتر به آن نگاه کرد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۲۲۷ نیت و میانگین روشنایی کل آن ۲۲۰ نیت است. رنگ‌های نمایشگر لپ‌تاپ لنوو V15 کمی سردتر از استاندارد sRGB 6500k است، اما در حالت گیمینگ رنگ‌های مطلوبی را با روشنایی مناسب ارائه می‌دهد.

سخت افزار لپ‌تاپ لنوو V15

لپ‌تاپ لنوو V15 با پردازنده‌های مختلف مانند اینتل پنتیوم گلد 5405U، اینتل Core i5-8265U، Core i3-8145U و Core i7-8565U عرضه می‌شود. همچنین، در مورد کارت گرفیک، کاربران می‌توانند از بین مدل‌های مختلف، نسخه مجهز به گرافیک‌های یکپارچه اینتل UHD Graphics 610 و UHD Graphics 620 یا مدل دارای کارت گرافیک اختصاصی جی فورس MX110 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند. درون این لپ‌تاپ تنها یک اسلات رم SODIMM وجود دارد که فقط از هشت گیگابایت حافظه پشتیبانی می‌کند، برای ذخیره سازی اطلاعات نیز یک اسلات M.2 PCIe x4 و یک محفظه درایو SATA 2.5 نیز وجود دارد.

عملکرد لپ‌تاپ لنوو V15

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در زمان استفاده ۱۰۰ درصدی از هسته‌های لپ‌تاپ لنوو V15، گرمای دستگاه در آغاز پردازش بازی به شدت افزایش پیدا می‌کند، اما بعد از مدتی به دمای قابل انتظار می‌رسد که نشان دهنده عملکرد مناسب سیستم خنک کننده لپ‌تاپ است. با وجود عملکرد مناسب سیستم خنک کننده، سخت افزار لپ‌تاپ می‌تواند تا سال‌ها دوام بیاورد. فن‌های این محصول در بیشترین سرعت خود نیز صدای بسیار کمی تولید می‌کنند.

باتری لپ‌تاپ لنوو V15

انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ لنوو V15 با استفاده از یک باتری ۳۵ وات ساعتی تأمین می‌شود که برای این محصول تقریباً کم است. این باتری با روشنایی ۱۲۰ نیت، می‌تواند برای ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه وب کردی یا تقریباً ۷ ساعت فیلم دیدن کافی باشد. یک شارژر ۶۵ واتی نیز در کنار این لپ‌تاپ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مزایای لپ‌تاپ لنوو V15

  • صفحه کلید مقاوم در برابر آب و راحت
  • قیمت مناسب
  • مجهز به کارتخوان SD
  • سیستم خنک کننده مناسب

معایب لپ‌تاپ لنوو V15

  • بدنه پلاستیکی
  • زاویه دید نامناسب نمایشگر
  • جلوه سرد رنگ‌ها در صفحه نمایش
  • باتری ضعیف
  • نداشتن پورت USB Type-C
  • کیفیت پایین تاچ پد

قیمت لپ‌تاپ لنوو V15

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتظار این مطلب قیمت لپ‌تاپ لنوو V15 مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان در بازار ثبت شده است.

کد خبر 546335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.