شهید سلیمانی، نماد مقاومت امت اسلامی است

وزیر نیرو با اشاره به ویژگی ولایت‌مداری شهید سلیمانی و مقاومت وی در برابر جبهه استکبار، گفت: حاج قاسم سلیمانی همواره نماد مقاومت امت اسلامی بوده است، تا جایی که باید همه ویژگی‌های وی را برای کشور الگو قرار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» امروز _دوشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰_ در آئین گرامیداشت روز ملی مقاومت و سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی انسان‌هایی است که به خوبی‌ها عشق می‌ورزند، اظهار کرد: این شهید بزرگوار همواره نماد امت اسلامی بوده و بر همین اساس مسؤولیت سنگینی بر گردن ما است.

وی ادامه داد: شهادت‌طلبی، اخلاص در عمل، تمسک به اهل بیت، ولایت‌مداری، سخت‌کوشی، فرا مرزی بودن و مردمی بودن، تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است که باید الگوی جامعه قرار گیرد.

وزیر نیرو به حضور تأثیرگذار سردار دل‌ها در میانه مشکلات اشاره کرد و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس شهید سلیمانی در مسیر دفاع از انقلاب در هر سنگری که لازم بود، حضور جدی و مؤثری داشت.

محرابیان، اخلاص این شهید را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برشمرد و سلیمانی نگران نبود که دیگران راجع به او چه فکری می‌کنند، نگران این بود که وظیفه خود را در جذب حداکثری به نحو احسن انجام دهد.

به گفته وی، افراد زیادی در کشور ولایت‌مدار بودند ولی در فراز و نشیب روزگار، گاهی دچار انحراف شده و از مسیر انقلاب دور می‌شدند، اما شهید سلیمانی در خیل افراد پاکدستی است که لحظه‌ای از مسیر ولایت خارج نشد و جان خود را برای این هدف در طبق اخلاص گذاشت.

وزیر نیرو، حفظ ویژگی ولایت‌مداری را از نبرد و مقاومت در برابر جبهه استکبار شاخص‌تر دانست و افزود: در مسیر ولایت‌مداری باید مقاوم و سخت‌کوش بوده و شهید سلیمانی نمونه بارز این موضوع است.

محرابیان با اشاره به جراحات حاج قاسم سلیمانی بعد از دوران دفاع مقدس، سخت‌کوشی این شهید را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هیچ زمانی مشکلات او را از مسیر انقلاب دور نکرد، بلکه اگر هر جایی که لازم بود با حضور مؤثر خود مردم را دلگرم و امیدوار می‌کرد.

وی، شهید سلیمانی را جز افتخارات امت اسلامی دانست و تصریح کرد: این شهید الگوی کشور بوده و یاد و خاطره شهید مختص سالگرد نیست، بلکه راه و یاد شهید باید هر روز و هر دقیقه برای ما تذکر باشد.

در این مراسم همچنین از یکی از خانواده‌های شهید مدافع حرم که در صنعت آب و برق فعالیت داشته، تقدیر شد.

کد خبر 546299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.