۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

تحلیل نسبت به روزهای گذشته تفاوتی پیدا نکرده است، همچنان پیش بینی می‌شود بیت کوین یک روند خنثی تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۶ هزار ۹۷۴ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۸۰۶ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۵۲۵ دلار ۷۹ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۳۵ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۷ سنت.
  • XRP ریپل ۸۴ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۸ دلار ۸۵ سنت.
  • SOL سولنا ۱۷۲ دلار ۹۳ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۱۱۱ دلار ۶۷ سنت.
  • Tera ترا ۹۱ دلار ۹۵ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل نسبت به روزهای گذشته تفاوتی پیدا نکرده است، همچنان پیش بینی می‌شود بیت کوین یک روند خنثی تجربه کند. تا زمانی که سطح ۴۶ هزار دلار رو به پایین با ۵۰ هزار دلار رو به بالا شکسته شود نمی‌توان گفت روند نزولی است یا صعودی. بهترین استراتژی در این نقطه صرفاً نظاره‌گر بودن است.

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

عدم تغییر ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۶۱%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۷%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۲%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۷%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

مقامات روسیه: ماینرهای خانگی مسبب اصلی قطعی برق هستند

اداره برق شهر ایرکوتکس روسیه اعلام کرد عده‌ای از ساکنان این منطقه در خانه‌های خود ارز دیجیتال استخراج می‌کنند و این اقدام به قطعی مکرر برق منجر شده است. مسئولان این منطقه برای مقابله با این معضل پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به ارتقا ظرفیت شبکه توزیع برق، افزایش تعرفه برق برای ماینرهای خانگی و ایجاد پلتفرمی مختص فعالیت استخراج اشاره کرد. گفته می‌شود پایین‌ترین تعرفه برق در روسیه مربوط به منطقه ایرکوتکس است و ساکنان با استفاده از این موقعیت برای خود منبع درآمد جدیدی ایجاد کرده‌اند.

ری دالیو: دولت‌ها می‌توانند بیت کوین را ممنوع اعلام کنند

ری دالیو، بنیان‌گذار شرکت بریج‌واتر، در مصاحبه اخیر خود بار دیگر اعلام کرد دولت‌ها ممکن است در ادامه بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند. دالیو مسائل مربوط به تعیین مقررات برای بیت کوین را مبهم خواند و افزود دولت‌ها در گذشته قوانینی ضد سرمایه‌گذاری در طلا و نقره وضع کرده بودند. به گفته این سرمایه‌گذار سرشناس، دولت‌ها با دیدن یک ارز جایگزین احساس خطر می‌کنند زیرا این ارز ممکن است ارزش پول ملی آن کشور را کاهش دهد و از قدرت انحصاری‌شان بکاهد.

هجوم میلیاردرها به سمت ارزهای دیجیتال به خاطر هراس از تورم

تعداد میلیاردرهایی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند طی سال گذشته افزایش یافت و ترس ناشی از تأثیرات تورم بر ارزش پول‌های فیات احتمالاً باعث ادامه این روند در سال ۲۰۲۲ خواهد شد. توماس پترفی، سرمایه‌گذار بلغاری‌الاصل، معتقد است اختصاص‌دادن ۲ تا ۳ درصد سبد سرمایه به ارزهای دیجیتال حرکتی معقول است. ری دالیو، بنیان‌گذار شرکت بریج واتر، هم اعلام کرد مقداری بیت کوین و اتریوم به سبد سرمایه خود افزوده است. ری دالیو که پیش از این مخالف ارزهای دیجیتال بود، نگهداری پول نقد را بدترین نوع سرمایه‌گذاری عنوان کرده است. در همین حال، پال تودور جونز هم بعد از خرید بیت کوین این اقدام را گامی برای مقابله با تورم توصیف کرد.

همکاری MassBit با پالیگان برای راه حل برنامه Web3

نمایه سازی زنجیره‌ای(Cross-chain indexing) یک جهش بزرگ برای هر توسعه زنجیره‌ای است، زیرا به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا داده‌های بسیار مفید را برای کمک به پروژه‌های خود جست و جو و تجزیه و تحلیل کنند. همچنین حدود ۸۰ درصد از یک خط کاری را به یک تیم توسعه‌دهنده حذف می‌کند، بنابراین توسعه پروژه را قادر می‌سازد تا مقدار زیادی از منابع را روی سایر وظایف مهم متمرکز کند. پروژه‌های دیفای فعلی پالیگان (Polygon)، مانند Aave، Curve، 0x، Balancer و 1inch مطمئناً از قدرت تحلیلی CCI بهره می‌برند.

از آنجایی که پالیگان راه‌حل‌هایی برای مقیاس‌پذیری بیشتر ارائه می‌دهد ، این ادغام با MassBit کل جامعه پالیگان را قادر می‌سازد تا به روش‌های جدید و غیرمنتظره دست یابی پیدا و رشد کنند.

همکاری آینده نیز شایان ذکر است، زیرا MassBit دو محصول هم افزایی دیگر در دسترس شرکای خود دارد. یکی از آنها MassBit Route است، یک BDN برای بلاک چین، که از پروتکل قدرتمند MassBit استفاده می‌کند. هنگام استقرار، پروتکل MB کارکنان وظایف مشابه را تشویق می‌کند تا کار یکدیگر را بررسی کنند و از صداقت در سیستم اطمینان حاصل کنند. مورد دوم MassBit Insights است، ابزار مرجع بلاک چین که بینش عمیقی در مورد قیمت، تعداد تراکنش‌ها، دوره فعلی، ارزش بازار، اسلات و همچنین داده‌های تحلیلی عمیق‌تری ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد پروتکل‌ها یا پروژه‌های خاص را درک کنند.

رئیس جمهور السالوادور: ۲ کشور دیگر در سال ۲۰۲۲ بیت کوین را خواهند پذیرفت

نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، که سال گذشته با تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، تاریخ ساز شد، معتقد است که دو کشور دیگر نیز از این الگو در سال ۲۰۲۲ پیروی خواهند کرد.

به جرأت می‌توان گفت که السالوادور بازترین کشور از نظر پذیرش بیت کوین است زیرا رأی به تبدیل شدن این دارایی به ارز قانونی در سال ۲۰۲۱ داده است. پس از این حرکت تاریخی، کشور و رئیس جمهور طرفدار بیت کوین آن به تشریح شایستگی‌های بیت کوین، انباشت کردن بیشتر در طول افت‌های قیمتی و استفاده از عایدی‌ها برای ساختن مدارس و بیمارستان‌ها ادامه داده‌اند.

علی‌رغم افزایش انتقادات از سوی سازمان‌های مالی سنتی مانند بانک انگلستان و صندوق بین‌المللی پول، ابوکیله عقب‌نشینی نکرده است. درست برعکس، او و بسیاری از حامیان ارز دیجیتال قصد دارند یک شهر بیت کوین در السالوادور بسازند.

یکی از پیش‌بینی‌هایی که او امروز برای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ ذکر کرد، این است که ساخت و ساز شهر در سال جاری آغاز خواهد شد. وی همچنین بر این باور است که دو کشور دیگر مسیر السالوادور را دنبال خواهند کرد و بیت کوین را به عنوان ارز قانونی قبول خواهند کرد.

Bukele در کنفرانس سالانه بیت کوین یک شگفتی بزرگ احتمالی را تشریح کرد. جالب اینجاست که نسخه ۲۰۲۱ چنین شگفتی را به همراه داشت زیرا السالوادور برنامه‌های خود را برای پذیرش BTC در آن رویداد اعلام کرد. در حالی که قدرتمندترین اقتصاد جهان همچنان به نحوه نزدیک شدن به بیت کوین و کل صنعت کریپتو می‌پردازد Bukele پیش بینی می‌کند بیت کوین به یک “مسئله انتخاباتی اصلی در انتخابات امسال ایالات متحده” تبدیل شود
از نظر قیمت، رهبر السالوادور گفت که بیت کوین در نهایت با لمس ۱۰۰۰۰۰ دلار وارد یک قلمرو شش رقمی خواهد شد.

هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

داده‌های تازه نشان می‌دهد هش ریت بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته، بهبود پیدا کرده و تنها دو روز پس از آغاز سال جدید، رکورد تازه‌ای به ثبت رسانده است. پس از ممنوع‌شدن استخراج ارزهای دیجیتال در چین، هش ریت بیت کوین به پایین‌ترین سطح تاریخ خود یعنی ۵۸.۴ میلیون تراهش در ثانیه کاهش پیدا کرد. طبق داده‌های تازه، هش ریت بیت کوین اکنون به بالاترین حد خود یعنی ۲۰۸ میلیون تراهش در ثانیه رسیده است. هش ریت بالاتر به معنی فعالیت ماینرهای بیشتر یا اضافه‌شدن تجهیزات جدید و قدرتمندتر به فارم‌های استخراج است.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۰.۵۴ درصدی بیت کوین

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin360.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 546292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.