احداث پمپ بنزین‌های تک سو در شهر تبریز

شهردار تبریز گفت: شهروندان می‌توانند با کمک شهرداری اقدام به احداث پمپ‌بنزین تک‌سکو در محل زندگی و یا مجتمع‌های مسکونی خود کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رنجبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" اگر پراکندگی پمپ‌های بنزین از طریق اجرای طرح پمپ‌های تک‌سکو افزایش یابد، مردم زمان کمتری برای سوخت‌گیری اختصاص می‌دهند و در کنار آن احساس خطر حضور در مجموعه‌های بزرگ نفتی نزد شهروندان کاهش می‌یابد.

این طرح در تمام کشورهای دنیا به خصوص اروپا در پارکینگ منازل و یا مجتمع‌های مسکونی در حال اجرا است که خطر آن در حد موتورخانه‌ها و تانکرهای قدیمی نفت است که البته استانداردسازی می‌شود.

از شهروندان عزیز دعوت می‌کنم اگر چنین فضایی در اختیار دارند، می‌توانند با کمک شهرداری اقدام به احداث پمپ‌بنزین تک‌سکو در محل زندگی و یا مجتمع‌های مسکونی بکنند.

با احداث این پمپ‌های تک‌سکو، بار ترافیکی شهر کاهش یافته و در کنار سهولت سوخت‌گیری برای شهروندان، ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

هر نوع تغییر کاربری از طریق شهرداری و طی پروسه‌ای خاص انجام و در مراجع ذیربط که در اینجا ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است، تصویب می‌شود و آنجا نیز با لحاظ اظهارنظر شرکت‌های فرآورده نفتی از بابت استانداردسازی و رفع خطر مجوز صادر می‌شود.

در این مورد خاص نیز تمام زمین ورزشی تغییر نمی‌یابد و تنها بخشی از آن تغییر کاربری یافته است که در ماده پنج مطرح شده و قطعاً استانداردهای لازم را دارد. "

کد خبر 546255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.